«شب ایران» در شهر ورگوراس کرواسی برگزار شد

در فستیوال «ماته شیمونویچ» در شهر ورگوراس کرواسی که امسال به ایران اختصاص یافت، روایت‌های این جهانگرد معروف کروات از مسیر و مشاهداتش در سفر به ایران توسط ایوان جُگیچ نویسنده کتاب «ایرانِ اکنون» بازسازی و بازخوانی شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که یکشنبه شب و در قلعه قدیمی شهر ورگوراس به عنوان

کد خبر : 101070
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
«شب ایران» در شهر ورگوراس کرواسی برگزار شد



در فستیوال «ماته شیمونویچ» در شهر ورگوراس کرواسی که امسال به ایران اختصاص یافت، روایت‌های این جهانگرد معروف کروات از مسیر و مشاهداتش در سفر به ایران توسط ایوان جُگیچ نویسنده کتاب «ایرانِ اکنون» بازسازی و بازخوانی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که یکشنبه شب و در قلعه قدیمی شهر ورگوراس به عنوان زادگاه ماته برگزار شد، ایوان جُگیچ ضمن نگاهی به تصاویر و متونی که شیمونویچ از سفر به مناطق مختلف ایران در دفترچه یادداشت چرمی‌اش به عنوان «سفر به سرزمین باستانی» به جای گذاشته است؛ تصاویر جدید همان مناطق و مشاهدات شخصی‌اش را یادآوری و ویژگی‌های تاریخی و سبک زندگی مردم مناطق مختلف کشورمان را روایت کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

وی گفت: جذابیت‌های منحصر به فرد سرزمین و فرهنگ ایران، متاسفانه هنوز به خوبی برای مخاطبان غربی منعکس نشده است و چنین برنامه‌هایی نشان می‌دهد در طول تاریخ جهانگردانی مثل ماته که دنبال کشف سرزمین‌های تاریخی و فرهنگ ملتهای آنان بوده‌اند، توجه ویژه‌ای به ایران داشته‌اند.

سرو غذای ایرانی و اجرای موسیقی سنتی به همراه بازخوانی اشعار منتخب ایرانی به زبان کرواتی، حاضران در این فستیوال را بیشتر با فرهنگ کشورمان آشنا کرد.

ماته شیمونویچ جهانگرد معروف کرواسی سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر ورگوراس در جنوب شرقی کرواسی متولد شد و طی ۱۹ سال و مسیری ۳۶۰ هزار کیلومتری با قایق، دوچرخه و پیاده به ۷۰ کشور جهان سفر کرد و یادداشتهایی از مشاهدات خود به جای گذاشت. ماته در سال ۱۹۳۷ و در مسیر خود، مناطق مختلف ایران را بازدید کرده و تصاویری از این سفر نیز در آلبوم اختصاصی وی در ورگوراس موجود است.

ایوان جُگیچ نویسنده کتاب «ایران اکنون» که اخیرا چاپ دوم آن منتشر شد، شهروند کروات است که در ایران زندگی می‌کند و در بخش گردشگری فعالیت دارد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.