سهمیه استانی، مشکل کمبود پزشک در شهرستان جاسک را حل نمی‌کند

هوشمند نیوز/هرمزگان وزیر بهداشت گفت: یکی از برنامه‌ها در منطقه مکران استقرار جمعیت بیشتر در سواحل این منطقه است و البته پیش نیاز این امر هم توجه به زیرساخت‌ها و تامین نیازهای عمومی مردم از جمله در حوزه درمان است. بهرام عین‌اللهی صبح امروز (۲۳ دی ماه) در نشست شورای اداری شهرستان جاسک، افزود: منطقه مکران

کد خبر : 155432
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۵:۰۲
سهمیه استانی، مشکل کمبود پزشک در شهرستان جاسک را حل نمی‌کند



هوشمند نیوز/هرمزگان وزیر بهداشت گفت: یکی از برنامه‌ها در منطقه مکران استقرار جمعیت بیشتر در سواحل این منطقه است و البته پیش نیاز این امر هم توجه به زیرساخت‌ها و تامین نیازهای عمومی مردم از جمله در حوزه درمان است.

بهرام عین‌اللهی صبح امروز (۲۳ دی ماه) در نشست شورای اداری شهرستان جاسک، افزود: منطقه مکران یکی از مناطق مستعد توسعه است که بایستی زیرساخت‌های لازم در آن ایجاد شود.

وی بیان کرد: این شهرستان با توجه به ساختار جمعیتی به مراکز درمانی و بهداشتی بیشتری احتیاج دارد و نیاز است این دغدغه مهم مردم پوشش داده شود.

عین اللهی عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها در منطقه مکران استقرار جمعیت بیشتر در سواحل این منطقه است و البته پیش نیاز این امر هم توجه به زیرساخت‌ها و تامین نیازهای عمومی مردم از جمله در حوزه درمان است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت کرونایی کشور تصریح کرد: در استان هرمزگان مشکلی خاصی وجود ندارد و در شرق این استان نیز باید مراقبت بهداشتی زیاد شود تا درگیر بیماری کرونا و سویه جدید نشود.

وی ادامه داد: در این شهرستان در بحث خانه‌های بهداشت اقدامات خوبی شده اما یک مسئله ای که وجود دارد بحث پراکندگی جمعیت است و اگر بتوانیم کانون جمعیتی برای افزایش خدمات ایجاد کنیم قطعا می‌توان سطح خدمات را افزایش داد.

عین اللهی با بیان اینکه سهمیه استانی، مشکل کمبود پزشک در شهرستان جاسک را حل نمی‌کند و حتماً باید به اسم این شهرستان، کد محلی وجود داشته باشد، اضافه کرد:  امسال در شورای انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی سهمیه پزشک مصوب شده است که تلاش می‌شود، بعنوان سهمیه بومی در دفترچه سنجش قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مشکل کمبود پزشک شهرستان جاسک با نیروی‌های خارج از استان حل نمی‌شود و نیروهای موقت بعد از گذراندن طرح از منطقه خارج شده و با هیچ فشاری هم حاضر به ماندن نیستند. هدف، باید تربیت نیروهای پزشک و متخصص بومی در منطقه باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود استعدادهای زیاد در زمینه گردشگری منطقه هم اشاره کرد و گفت: صنعت توریسم و گردشگری زمینه ساز اشتغالزایی در داخل و خارج از کشور است.برای سرمایه گذاری منتظر دولت نباشیم و فرمانداران باید زمینه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در سواحل کشور را فراهم کنند.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر عین اللهی بعد از شهرستان جاسک به شهرستان سیریک خواهد رفت.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.