سلطان کلین شیت فوتبال ایران از تبعیض ها می گوید/ سفرهای طولانی با اتوبوس به جای هواپیما!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فصل گذشته و در آبان 98 بود که پیام نیازمند با 935 دقیقه گل نخوردن رکورددار کلین شیت در لیگ برتر شد اما دو ماه بعد در بخش زنان نیز یک رکورد خاص ثبت شد. زهرا خواجوی با گل نخوردن در 953 دقیقه رکورددار کلین شیت فوتبال ایران شد و نیازمند

کد خبر : 9128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۷:۴۳
سلطان کلین شیت فوتبال ایران از تبعیض ها می گوید/ سفرهای طولانی با اتوبوس به جای هواپیما!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فصل گذشته و در آبان 98 بود که پیام نیازمند با 935 دقیقه گل نخوردن رکورددار کلین شیت در لیگ برتر شد اما دو ماه بعد در بخش زنان نیز یک رکورد خاص ثبت شد. زهرا خواجوی با گل نخوردن در 953 دقیقه رکورددار کلین شیت فوتبال ایران شد و نیازمند را پشت سرگذاشت. دروازه بان جوان تیم وچان کردستان موفق شد با ثبت رکورد خیره کننده نه تنها خودش را بلکه فوتبال زنان را نیز برسرزبان ها بیندازد. او حالا با عنوان سلطان کلین شیت فوتبال ایران در تیم ذوب آهن اصفهان توپ می زند.

زهرا خواجوی دروازه بان تیم ملی و باشگاه ذوب آهن در گفت وگو با خبرآنلاین درباره نحوه فوتبالیست شدن و البته مشکلات دختران در این بخش صحبت کرد که شرح این گفت وگو را در زیر می خوانید:

فوتبال زنان از ناشناخته بودم تا عادی شدن

زهرا خواجوی درابتدای صحبت های خود درباره تیم هایی که پیش از عضویت در ذوب آهن در آن ها بازی می کرد، گفت: من 21 ساله هستم و به زودی وارد 22 سالگی می شوم. قبل از ذوب آهن در تیم های پاس همدان، اشترانکوه ازنا،شهرداری بم، وچان کردستان، راه یاب ملل کردستان بازی کردم.

او در پاسخ به اینکه چگونه پست دروازه بانی را انتخاب کرده است؛ گفت: من ابتدا در هندبال و فوتسال کار می کردم و بعد به تیم ملی زیر 14 سال دعوت شدم اما در تیم دفاع آخر بودم. زمانی که در پاس همدان بازی می کردم یک روز سرمربی من را در پست دروازه بانی گذاشت که اصلا راضی نبودم اما در ادامه واقعا از عملکرد خودم احساس رضایت می کردم و به این ترتیب در همین پست ماندم. حس می کنم این یک استعداد ذاتی بود چرا که من اصلا تمرینی برای دروازه بانی نداشتم.

خواجوی با بیان اینکه برخلاف گذشته امروز فوتبال بازی کردن زنان امری عادی تلقی می شود، اظهار کرد: زمانی که من فوتبال را در کودکی و نونهالی انجام می دادم، فوتبال زنان برای همه مردم ناشناخته بود. در واقع همه در بخش مردان آن را پذیرفته بودند امام اصلا توقع این را نداشتند که یک دختر در سن پایین یا حتی فوتبالیست های بزرگسال آن زمان در این رشته فعالیت کنند. اصلا این دیدگاه وجود نداشت که یک خانم بتواند فوتبال بازی کند و خیلی خوشحالم که این دیدگاه تغییر کرد و همه توانستند این موضوع را هضم کند و فوتبال زنان عادی شود.

راه طولانی فوتبال زنان برای پیشرفت

خواجوی درباره شرایط فوتبال زنان ایران تصریح کرد: متاسفانه فوتبال زنان ایران به جایگاهی که باید نرسیده است و فکر می کنم راه دشوار و طولانی هم پیش رو دارد. فوتبال زنان ایران باید به جایگاهی برسد که اعتبار و ارزش فراوانی داشته باشد تا ما بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

رکورددار کلین شیت فوتبال ایران درباره مشکلات زنان در این بخش به خبرآنلاین گفت: مهم ترین مشکل ما عدم پخش تلویزیونی مسابقات است. مسلما اگر فوتبال بانوان دیده شود شرایط اسپانسرینگ تغییر می کند و باعث پیشرفت ما می شود. درواقع اسپانسرها برای دیده شدن در این بخش سرمایه گذاری می کنند و قطعا امکانات هم بیشتر می شود و بسیاری از مشکلات ما از بین می رود.

او در ادامه افزود: ما مدت هاست که در تیم ملی اردو و بازی نداریم که نتیجه اش حذف از رنکینگ فیفا شد. اگر قرار به پیشرفت باشد باید اردوهای مداوم و برنامه ریزی درست داشته باشیم. باورکنید زنان فوتبالیست می توانند در مسابقه های بین المللی جایگاه خوبی را به دست بیاورند اما باید به آن ها بها داد و حداقل مسیر پیشرفت را برایشان هموار کرد. تیم هایی مثل ذوب آهن می آیند و از فوتبال زنان حمایت می کنند اما فدراسیون هم باید با برنامه ریزی صحیح برای پیشرفت تیم ملی قدم بردارد. ما چند فصل است که شاهد پیشرفت لیگ زنان هستیم و اصلا شرایط به مانند قبل نیست که از ابتدا یک تیم بیاید و همه را ببرد و قهرمان شود. بسیاری از تیم ها تا هفته های پایانی برای کسب قهرمانی و نایب قهرمانی تلاش می کنند و این نشان دهنده پویایی لیگ است. همین نشان می دهد که استعداد و توانایی لازم برای موفقیت تیم ملی هم وجود دارد فقط باید به آن اهمیت داده شود.

اتوبوس وسیله حمل و نقل تیم های لیگ برتر فوتبال زنان!

خواجوی با رکوردشکنی که سال گذشته داشت علاوه بر اینکه خودش مورد توجه قرار گرفت باعث شد فوتبال زنان هم بیشتر از قبل دیده شود و همه به توانایی های زنان فوتبالیست ایمان بیاورند. او در این باره گفت: در تمام صحبت های خودم گفته ام که با وجود ثبت رکورد به نام من اما همه تیم در آن سهیم بودند و بدون بازیکنان دیگر این امر نشدنی بود. به هرحال تمام پیام ها باعث دلگرمی من و تمام فوتبالیست ها شد چرا که فهمیدیم می توانیم دیده شویم. واقعا در آن زمان صحبت های زیادی در این باره شد و لقب هایی را هم به من دادند که عقاب زنان آسیا برای من از همه دوست داشتنی تر بود.

او درباره سختی هایی که برای رسیدن به جایگاه فعلی خود متحمل شده است، گفت: من خیلی سختی کشیدم و اینکه واقعا بقیه بازیکنان هم خیلی مشکلات دارند. تفاوت دستمزد بین فوتبال زنان و مردان خیلی زیاد است و به نظرم فوتبال زنان فقط به خاطر عشق دختران ادامه پیدا کرده است. واقعا هزینه ای که انجام می دهیم با درآمدی که داریم مطابقت ندارد. برای مثال سقف قرارداد حدود 100 میلیون است. یا حتی تیم ها مجبورند همه شهرها را با اتوبوس بروند و این خیلی دشوار است. تمام بازیکنان با خستگی راهی بازی می شوند مثلا یک تیم با اتوبوس از سنندج به بوشهر می رود!

مادرم برای اشتباهاتم گریه می کند!

خواجوی درباره نقش خانواده اش در موفقیت هایی که به دست آورده، گفت: دوری در سن پایین برای من و خانواده ام سخت بود و دلتنگی گاهی باعث می شد که از مسیر دور شوم اما جایی هم که خودم نمی خواستم ادامه بدهم آن ها من را مجبور می کردند که ادامه بدهم. من همیشه شب های بازی به مادرم زنگ می زنم و بعد از بازی هم به او زنگ می زنم. گاهی پیش آمده که به خاطر اشتباهات من گریه کرده است!

او با بیان اینکه باشگاه ذوب آهن به نسبت دیگر تیم ها اهمیت بیشتری به بخش زنان خود می دهد، گفت: تیم ذوب آهن یک تیم ریشه دار با قدمتی 50 ساله است که در فوتبال ایران و آسیا شناخته شده است. خوشحالم که در تیمی بازی می کنم که به فوتبال زنان اهمیت می دهد. به نظر من باشگاه هرکجا که لازم بود برای پیشرفت زنان قدم برداشته و این جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید:

253 251



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.