سفیر روسیه در چین: شی جینپینگ احتمالا به روسیه سفر می‌کند/ همکاری‌های دوجانبه در حال انجام است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگولوف، سفیر روسیه در چین طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران روسی گفت: ما حدس می‌زنیم پس از نشست پارلمان چین که معمولا اوایل بهار برگزار می‌شود، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به مسکو سفر کند و ما باید برای این سفر احتمالی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم. وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه

کد خبر : 282058
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
سفیر روسیه در چین: شی جینپینگ احتمالا به روسیه سفر می‌کند/ همکاری‌های دوجانبه در حال انجام است



به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگولوف، سفیر روسیه در چین طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران روسی گفت: ما حدس می‌زنیم پس از نشست پارلمان چین که معمولا اوایل بهار برگزار می‌شود، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به مسکو سفر کند و ما باید برای این سفر احتمالی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دائما با همتای چینی خود در تماس است و این تماس‌های سطح بالا میان روسیه و چین از عوامل مهمی در روابط میان این دو کشور است.

ایگور مورگولوف خاطرنشان کرد، توجه زیاد این دو رهبر به توسعه همکاری‌های مشترک و روابط شخصی و دوستانه، از نکات بسیار حائز اهمیت هستند.

این دیپلمات روسی یادآور شد، روسای جمهور چین و روسیه در جریان سفر پوتین به چین جهت شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و همچنین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند ازبکستان در ماه سپتامبر، با یکدیگر دیدار کردند.

وی همچنین تاکید کرد، دیدار بعدی پوتین و شی در حال برنامه‌ریزی است و در ماه دسامبر به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سفیر روسیه در چین در قسمت دیگری از اظهاراتش عنوان داشت، چین در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی غرب که قویا اصول حقوق بین‌الملل و تجارت آزاد را نقض می‌کنند و منجر به بی‌ثباتی بازار جهانی به خصوص در بخش انرژی می‌شوند، ایستادگی و مقاومت از خود نشان می‌دهد.

ایگور مورگولوف گفت: تمایل برخی از کشورهای غیردوست جهت تعیین سقف قیمت برای منابع انرژی روسیه موضوعی نیست که در دستور کار روسیه و چین باشد. موضع کشور ما به حد کافی شفاف است و بارها توسط ولادیمیر پوتین مطرح شده است. روسیه محصولاتی را به کشورهایی که از موضوع تعیین سقف قیمت حمایت کردند، صادر نخواهد کرد. همچنین، امیدوارم تا پایان سال جاری میلادی چین و روسیه به هدف خود مبنی بر تجارتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار برسند.

مورگولوف در ادامه به خبرنگاران گفت: شرکت‌های چینی فرصت خوبی برای افزایش سهم محصولات خود و توسعه جایگاه‌های جدید در بازار روسیه دارند.

وی در پایان افزود: روابط اقتصادی بین شرکت‌های چینی و روسی حتی قبل از اعمال تحریم‌ها و توقف کار شرکت‌های غربی در روسیه در نتیجه “عملیات نظامی مسکو” در اوکراین در اواخر فوریه ایجاد شد. همکاری‌های دوجانبه در حال انجام است و سفارت روسیه به همراه هیئت تجاری همه نوع حمایتی را ارائه می‌دهد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.