سرگذشت کامل تسرکت در دنیای سینمایی مارول

تسرکت (Tesseract) نقش بزرگی در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است. اگر فراموش کردید این شی چه مسیری را پیموده، در این مطلب می‌خواهیم به سراغ سرگذشت کامل تسرکت در دنیای سینمایی مارول برویم. با گذشتن بیش از یک دهه از شروع دنیای سینمایی مارول، دیده نشده که هیچ کدام دیگر از سنگ‌های ابدیت (Infinity

کد خبر : 64105
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
سرگذشت کامل تسرکت در دنیای سینمایی مارول


تسرکت (Tesseract) نقش بزرگی در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است. اگر فراموش کردید این شی چه مسیری را پیموده، در این مطلب می‌خواهیم به سراغ سرگذشت کامل تسرکت در دنیای سینمایی مارول برویم.

با گذشتن بیش از یک دهه از شروع دنیای سینمایی مارول، دیده نشده که هیچ کدام دیگر از سنگ‌های ابدیت (Infinity Stones) در دنیای سینمایی مارول نقش مهم‌تری نسبت به سنگ فضا (Space Stone)، که بیش‌تر با نام تسرکت در دنیای فیلم‌ها و مکعب کیهانی (Cosmic Cube) در دنیای کمیک‌ها شناخته می‌شود، بازی کرده باشد.

تسرکت روی چندین خط داستانی دنیای سینمایی مارول تأثیرگذاشته و از عوامل رقم خوردن اتفاقات فیلم‌هایی مثل Captain America: The First Avenger و Avengers تا خود Avengers: Endgame بوده است.

به یادآوردن این که تسرکت در چه مکان‌ها و چه زمان‌هایی بوده کار چندان ساده‌ای نیست اما با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی سرگذشت این شی را دنبال کنید. با شروع به پخش سریال Loki، احتمالاً این خط زمانی طولانی‌تر و اتفاقات وابسته به سنگ فضا بیش‌تر خواهد شد.


طلوع جهان: سنگ‌های ابدیت به وجود آمدند

پیش از تشکیل دنیا، ۶ تکینگی وجود داشتند که به جنبه‌های مختلف وجودیت مرتبط بودند: فضا، واقعیت، قدرت، روح، ذهن و زمان. سپس موجودات کیهانی (Cosmic Entities)، گروهی از موجودات بسیار کهن، آن‌ها را تبدیل به شش کریستال با قدرت فراوان کردند. انفجار بیگ بنگ باعث شد تا این کریستال‌ها، که بینشان سنگ فضا نیز بود، به درون هستی پرتاب شوند.

سال نامشخص، ازگارد: اودین سنگ فضا را به دست می‌آورد

در زمانی نامشخص، ازگاردی‌ها سنگ فضا را به دست می‌آورند. در این مقطع، این سنگ درون شریانی به نام تسرکت قرار داده شده است. این شی تبدیل به نگین انبار اودین (Odin) می‌شود. با همین تفاسیر می‌توان به این نتیجه رسید که سنگ فضا بخشی از قدرت خود را به نوعی نشان داده که با توجه به تمام اشیای درون ازگارد، چنین جایگاهی پیدا کرده است.

حدود سال ۹۶۵ پس از میلاد مسیح، نروژ: تسرکت به زمین می‌رسد

حدود سال ۹۶۵ پس از میلاد مسیح، ازگاردی‌ها تسرکت را در تنسبرگ واقع در نروژ، روی زمین رها کردند. این شی به دست انسان‌هایی افتاد که ازگاردی‌ها را به عنوان خدایان مورد پرستش قرار می‌دادند. اساطیر نورس از این جا سرچشمه می‌گیرند!


خرید استیکر دستکش ابدیت

سال ۱۹۴۲، نروژ: رد اسکال، تسرکت را به دست می‌آورد

مأمور هایدرا (Hydra) با نام جان اشمیت (Johann Schmidt) که با اسم مستعار رد اسکال (Red Skull) شناخته می‌شود، تسرکت را از کلیسایی در تنسبرگِ نروژ که برای نسل‌ها آن جا قرار داشته، به دست می‌آورد. آرنیم زولا (Arnim Zola) قدرتش را استخراج و هایدرا از آن به عنوان سلاحی برای به دست آوردن دنیا استفاده می‌کند.

سال ۱۹۴۵، اقیانوس منجمد شمالی: تسرکت مفقود می‌شود

پس از نبردی بین رد اسکال و کاپیتان آمریکا بر فراز اقیانوس منجمد شمالی، کی طی آن رد اسکال به وومیر (Vormir) منتقل شده و تبدیل به حافظ سنگ روح می‌شود (Soul Stone)، تسرکت با ایجاد یک حفره در کف هواپیمای والکیری (Valkyrie)، به درون آب‌های زیرش سقوط می‌کند. کمی بعد نیز کاپیتان آمریکا، والکیری را به درون آب‌های منجمد هدایت می‌کند تا منجر به انجماد ۷۰ ساله‌اش شود.

سال نامشخص، اقیانوس منجمد شمالی: تسرکت پیدا می‌شود

هاوارد استارک (Howard Stark) در طی تلاشش برای یافتنش کاپیتان آمریکا، تسرکت را در کف اقیانوس منجمد شمالی پیدا و سپس سال‌ها صرف تحقیق روی این مکعب می‌کند.

دهه ۸۰ قرن بیستم میلادی، نوادا: پروژه پگاسوس آغاز می‌شود

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و ناسا یک عملیات مشترک را به نام پروژه پگاسوس (Project PEGASUS) آغاز می‌کنند. سپس تسرکت تحت کنترل دولت درمی‌آید. دکتر وندی لاوسن (Wendy Lawson)، یک دانشمند کری (Kree) تحت پوشش، سعی در استفاده از تحقیقاتش برای ساخت موتوری با سرعت نور می‌کند تا به جنگ کری – اسکرال (Skrull) پایان دهد و اسکرال‌ها را به خانه‌ای جدید منتقل کند. لاوسن در مقطعی، تسرکت را به مرکز تحقیقاتی خودش در مدار زمین انتقال می‌دهد.

سال ۱۹۸۹، نوادا: کارول دنورز قدرت‌های تسرکت را جذب می‌کند

یون راگ (Yon-Rogg)، فرمانده‌ای کری از استارفورس (Starforce)،به هواپیمای جنگنده آزمایشی‌ای که توسط کارول دنورز (Carol Danvers) هدایت می‌شد و لاوسن را نیز در خود جای داده بود، شلیک می‌کند. این جنگنده از انرژی تسرکت استفاده می‌کرد. یون راگ لاوسن را به قتل می‌رساند. دنورز جنگنده را از بین می‌برد تا از افتادن قدرت تسرکت به دستان یون راگ جلوگیری کند و تمام انرژی را به بدنش جذب می‌کند. یون راگ، دنورز را می‌رباید و او را به محل زندگی نژاد کری در سیاره هالا (Hala) می‌برد.

سال ۱۹۹۵، زمین: کارول، تسرکت را به دست می‌آورد

پس از این که کارول دنورز روی زمین سقوط می‌کند و حقیقت را در مورد گذشته‌اش می‌فهمد، با نیک فیوری (Nick Fury) کار می‌کند تا تسرکت را از مرکز تحقیقاتی لاوسن (که در واقع با نام مار-ول (Mar-Vell) شناخته می‌شد) به دست آورد. گوس (Goose)، تسرکت را می‌بلعد و از آن در دنیای جیبی خودش که در شکمش قرار داد محافظت می‌کند.


خرید ساختنی لوکی

سال ۱۹۹۵، شیلد: تسرکت به دست شیلد می‌افتد

تسرکت توسط نیک فیوری و گوس (که آن را پس می‌دهد) تحت کنترل سازمان شیلد (S.H.I.E.L.D.) درمی‌آید و پروژه پگاسوس دوباره آغاز می‌شود.

سال ۲۰۱۲، بیابان موهاوی: تسرکت توسط لوکی دزدیده می‌شود

پس از وقایع فیلم Thor، شورای امنیت جهان به فیوری دستور می‌دهد تا سلاحی از تسرکت بسازد. لوکی، از طرف تانوس (Thanos)، وارد یکی از مراکز شیلد در بیابان موهاوی شده و این مکعب را می‌دزدد.

سال ۲۰۱۲، نیویورک: اونجرز، لوکی را شکست می‌دهند

تیم تازه تأسیس شده اونجرز موفق به شکست لوکی در نبرد نیویورک می‌شود. تسرکت توسط ثور (Thor) به ازگارد برگردانده شده تا پس از این که هایمدال (Heimdall) از آن برای تعمیر بایفراست (Bifrost) استفاده کرد دوباره در انبار اودین برای محفاظت قرار داده شود.

سال ۲۰۱۲، نیویورک: یک خط زمانی متفاوت به وجود می‌آید

در طی وقایع Avengers: Endgame، اونجرز به گذشته بازمی‌گردند تا سنگ‌های ابدیت را دزدیده و به زمان خودشان بازگردانند. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ که مربوط به فیلم Avengers بود موفق به این کار نمی‌شوند؛ جایی که لوکی تسرکت را به دست می‌آورد و درون یک کرم‌چاله می‌رود که نتیجه‌اش به وجود آمدن یک خط زمانی متفاوت است.

سال ۲۰۱۷، ازگارد: لوکی باز هم تسرکت را می‌دزدد

در حین احضار سارتور (Surtur) برای اتفاق افتادن رگناروک (Ragnarok) در جهت توقف هلا (Hela)، الهه مرگ، لوکی تسرکت را در انبار اودین می‌بیند و آن را برمی‌دارد. ازگارد نابود می‌شود اما لوکی و ازگاردی‌های باقی مانده با یک سفینه فضایی متعلق به سکارن‌ها (Sakaaran) به نام استیتسمن (Statesman) از آن جا فرار می‌کنند.

سال ۲۰۱۸، فضا: تانوس به استیتسمن حمله می‌کند

در تلاش برای به دست آوردن تمام سنگ‌های ابدیت، تانوس به استیتسمن حمله می‌کند. او لوکی و نیمی از ازگاردی‌های درون این سفینه را می‌کشد و تسرکت را می‌شکند تا سنگ فضا نمایان شود. تانوس این سنگ را درون دستکش ابدیت (Infinity Gauntlet) قرار می‌دهد.


خرید اکشن فیگور تانوس

سال ۲۰۱۸، زمین: تانوس از سنگ‌های ابدیت استفاده می‌کند

تانوس از دستکش ابدیت استفاده می‌کند تا با استفاده از قدرت سنگ‌ها، نیمی از موجودات دنیا را از بین ببرد. پس از بشکنش، سنگ‌ها نیز نابود می‌شوند. اونجرز، تانوس را پیدا کرده، او را می‌کشند و به این باور می‌رسند که راهی برای بازگشت کسانی که توسط بشکن از بین رفته‌اند نیست.

سال ۲۰۲۳، نیویورک: اونجرز برنامه یک سرقت زمانی را می‌کشند

برای شکست تانوس، اونجرز به گذشته بازمی‌گردند تا سنگ‌های ابدیت را به دست آورند. پس از یک تلاش ناموفق برای به دست آوردن تسرکت در سال ۲۰۱۲ (که در بالا به عنوان یک خط زمانی متفاوت به آن اشاره شد)، استیو، تونی و اسکات لنگ (Scott Lang) به زمان عقب‌تر و دهه ۷۰ قرن بیستم و کمپ لی‌های (Lehigh) می‌روند؛ جایی که می‌توانند با موفقیت تسرکت را به زمان خودشان بازگردانند.

سال ۲۰۲۳، نیویورک: آیرون من، تانوس را شکست می‌دهد

کمی پس از استفاده از دستکش نانو (Nano Gauntlet) برای بازگرداندن کسانی که توسط بشکن تانوس از بین رفتند، یک نسخه از تانوس از سال ۲۰۱۴ به سال ۲۰۲۳ برای جنگیدن با اونجرز سفر می‌کند. آیرون من از سنگ‌های ابدیت برای شکست دادن تانوس و ارتشش استفاده می‌کند. سپس اونجرز سنگ‌های ابدیت را به مکان‌ها و زمان‌هایی که آن‌ها را از آن جا به دست آورده بودند، بازمی‌گردانند.

آینده تسرکت در دنیای سینمایی مارول

در خط زمانی حال حاضر، سنگ‌های ابدیت از بین رفته‌اند. پس از شکست تانوس، سنگ فضا به دهه ۷۰ میلادی بازگردانده می‌شود، هر چند بدون شریان تسرکت. تنها نکته مربوط به تسرکت همان نسخه‌ای است که توسط لوکی به خط زمانی متفاوتی منتقل شد. این تسرکت پایه‌گذار وقایع سریال Loki خواهد بود.

این سریال دنباله‌رویِ لوکی در طی ۶ قسمت خواهد بود که از نهم ژوئن (۱۹ خرداد) شروع به پخش می‌کند. در این سریال خواهیم دید که چه اتفاقاتی برای این آنتی هیروی محبوب در سازمان مغایرت زمان (Time Variance Authority) خواهد افتاد؛ جایی که یک انتخاب ساده پیش رو دارد: به دلیل جرائمش علیه خط زمانی از واقعیت پاک شود یا کمک کند تا یک خطر بزرگ‌تر را دفع کنند.

همچنین سریال Loki با فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness نیز در ارتباط خواهد بود که در آن دکتر استرنج (Doctor Strange) به مطالعاتش در مورد سنگ زمان ادامه می‌دهد. حالا که سفر در زمان در دنیای سینمایی مارول وجود دارد، تسرکت نیز چندان دور از دسترس نیست.

حالا باید صبر کرد و دید که چه اتفاقات دیگری برای تسرکت خواهد افتاد و آیا قرار است از آن برای دفع شرارت استفاده شود یا برای رقم زدن اتفاقی شوم.


به مطالعه ادامه دهید:

  • تحلیل شخصیت لوکی – تولد یک خشم
  • ثور اساطیری با ثور مارول چه تفاوت‌هایی دارد؟
  • ۱۰ شخصیت دنیای مارول که می‌توانند تانوس را شکست دهند
  • کدام یک از اعضای اونجرز می‌تواند یک تایتان را شکست دهد؟
  • آیرون من و سایر ابرقهرمانان احتمالا در عنوان‌های آینده مارول حضور داشته باشند
منبع: Hypable
برچسب‌هااونجرزتاریخچهدنیای سینمایی مارولمارول
کپی شد

https://vgto.ir/a6g



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.