سرمایه گذاری سکه بهتر است یا طلا؟

از قدیم الایام این‌طور رسم شده که خرید طلا و سکه یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری است. اگر عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم که بله باید روی این فلز گرانبها حساب باز کرد. یکی از کمیاب‌ترین و البته پرکاربردترین فلزات موجود در کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم، طلا است و به

کد خبر : 115714
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
سرمایه گذاری سکه بهتر است یا طلا؟


از قدیم الایام این‌طور رسم شده که خرید طلا و سکه یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری است. اگر عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم که بله باید روی این فلز گرانبها حساب باز کرد. یکی از کمیاب‌ترین و البته پرکاربردترین فلزات موجود در کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم، طلا است و به خاطر کاربرد زینتی و صنعتی که دارد بسیار مورد استقبال افراد زیادی است. حال با تمام این مزایا و حرف‌هایی که در باب طلا زدیم این سوال مطرح می‌شود که سرمایه گذاری سکه بهتراست یا طلا؟ ما می‌خواهیم کمی صورت سوال را تغییر دهیم. بهتر است بگوییم سرمایه گذاری سکه و طلا به صورت فیزیکی بهتر است یا صندوق طلا؟ البته ناگفته نماند که به سوال اول هم پاسخ خواهیم داد. اما مهم‌تر این است که بهترین شکل سرمایه گذاری در این فلز طلایی رنگ را بررسی کنیم.

سرمایه گذاری در طلا و سکه

خرید طلا و سکه

خرید طلا به صورت فیزیکی یا به شکل خرید زیورآلات و شمش صورت می‌گیرد یا سکه از انواع تمام و نیم و ربع. عده‌ای پیشنهاد می‌کنند که بهتر است طلا را به شکل شمش بخریم و نه زیورآلات که شامل اجرت ساخت نشود و عده دیگر ترجیح می‌دهند طلا را به صورت سکه خریداری کنند تا با نوسانات بازار بتوانند همگام‌تر باشند و به اصطلاح قیمت یکدست روزانه آن را بررسی کنند. حتی برخی هم خرید طلای دسته دوم را برای اجتناب از دادن اجرت ساخت پیشنهاد می‌کنند که البته ریسک خرید خاص خود را دارد. اما نباید فراموش کرد که عده بسیار زیادی هستند که تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این فلز گرانبها دارند اما میزان کافی وجه نقد برای خرید آن ندارند. همگی می‌دانیم که برای خرید یک سکه تمام یا حتی کم‌تر از آن باید مقدار نسبتا قابل توجهی وجه نقد در دست داشته باشیم. از آنجا که ارزش طلا همگام با تورم افزایش می‌یابد نیز موجب شده بسیاری این تصور را پیدا کنند که سرمایه گذاری در طلا تنها مختص به افرادی است که ثروت زیادی دارند و نه هر قشری.

معایب خرید طلا و سکه به صورت فیزیکی

همان طور که اشاره کردیم قیمت بالای طلا و سکه را می‎توان به عنوان یکی از معایب اصلی سرمایه گذاری فیزیکی در این زمینه به خصوص برای اقشار کم‌درآمدتر دانست. در این صورت تنها عده‌ای می‌توانند طلا را با هر قیمتی که دارد خریداری کنند و باقی نه. اما یکی دیگر از معایب که شامل حال تمام کسانی که به صورت فیزیکی اقدام به خرید طلا می‌کنند هم می‌شود، خطر سرقت است. متاسفانه سارقین هیچ رحم و مروتی ندارند و وقتی راه به خانه و دفتر کار ما پیدا کنند به هیچ چیز – به ویژه طلا که هم سبک وزن است و هم گران قیمت – رحم نمی‌کنند و با خیال راحت آن را در کیسه خود می‌گذارند و بدون خداحافظی متواری می‌شوند. شاهزاده و گدا هم برای‌شان فرقی ندارد. یعنی اگر کل دارایی ما همین قدر بوده است که تنها توانسته‌ایم یک سکه طلا بخریم هم برای آن‌ها فرقی ندارد. پس عدم امنیت نیز یکی دیگر از معایب خرید فیزیکی سکه و طلا است. از طرف دیگر، ایجاد مصوبات جدیدی که ممکن است خرید طلا را به صورت فیزیکی با مالیات و دیگر کسورات قانونی رو به رو کند نیز به جمع معایب خرید فیزیکی این فلز اضافه می‌شود. با این حال، اگر فقط طلا را با سکه مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم طلا از نظر اجرت و دستمزد قیمت بالاتری تمام می‌شود اما می‌تواند برای مصارف زینتی هم به کار رود. از طرفی سکه اجرت و دستمزدی برنمی‌دارد و بیشتر تقاضای سرمایه‌گذاری دارد.

2

سرمایه گذاری در طلا و سکه

بهترین روش سرمایه گذاری در طلا

تا این جا به این نتیجه رسیدیم که در پاسخ به این سوال که سرمایه گذاری سکه بهتر است یا طلا؟ باید گفت از همه بهتر، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری طلا کیان دیجیتال است. صندوق طلا، سبدی متشکل از اوراق مشتقه طلا دارد که می‌توند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برای تمام اقشار جامعه به حساب بیاید. بی شک خرید اوراق مشتقه طلا که به شکل واحدهای سرمایه گذاری در این صندوق هستند با قیمت کم‌تری از هر گرم طلای فیزیکی امکان پذیر است و این موضوع می‌تواند یک امتیاز برای همه سرمایه گذاران به حساب بیاید. از طرف دیگر، خطر سرقت با این نوع سرمایه گذاری در طلا به طور کلی از بین می‌رود. سرمایه گذاری آنلاین نیز به عنوان یک مزیت به جمع مزایای سرمایه گذاری در این صندوق اضافه شده و باعث می‌شود تا افراد بتوانند از طریق اپلیکیشن و بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به سرمایه گذاری در صندوق طلا کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.