ساکنان نیجریه می گویند حدود 200 کشته در حملات در شمال غربی نیجریه

مایدوگوری، نیجریه (رویترز) – ساکنان روز شنبه گفتند که تخمین زده می شود 200 نفر یا بیشتر در روستاهای ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه در جریان حملات انتقام جویانه مرگبار راهزنان مسلح در پی حملات هوایی ارتش به مخفیگاه های آنها در این هفته کشته شده اند. آنها به رویترز گفتند که ساکنان روز

کد خبر : 153185
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۶:۰۷
ساکنان نیجریه می گویند حدود 200 کشته در حملات در شمال غربی نیجریه


مایدوگوری، نیجریه (رویترز) – ساکنان روز شنبه گفتند که تخمین زده می شود 200 نفر یا بیشتر در روستاهای ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه در جریان حملات انتقام جویانه مرگبار راهزنان مسلح در پی حملات هوایی ارتش به مخفیگاه های آنها در این هفته کشته شده اند.

آنها به رویترز گفتند که ساکنان روز شنبه پس از تسخیر جوامع توسط ارتش برای سازماندهی دفن دسته جمعی به روستاها دسترسی پیدا کردند. دولت ایالتی گفته است که در جریان این حملات 58 نفر کشته شده اند.

عمرو ماکری، ساکنی که همسر و سه فرزند خود را در جریان این حمله از دست داد، گفت که حدود 154 نفر از جمله چندین ناظر که کشته شدند، دفن شده اند. ساکنان می گویند تعداد کل کشته ها حداقل 200 نفر بوده است.

رویترز روز جمعه گزارش داد که دست کم 30 نفر در منطقه دولتی محلی آنکا در زامفارا کشته شدند، زمانی که بیش از 300 راهزن مسلح موتورسیکلت سوار به هشت روستا یورش بردند و روز سه شنبه به طور پراکنده تیراندازی کردند.

ارتش اعلام کرد که در ساعات اولیه روز دوشنبه حملات هوایی به اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا انجام داده است که بر اساس گزارش های اطلاعاتی بیش از 100 راهزن از جمله دو تن از رهبران آنها را کشته اند.

یکی از ساکنان که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که حملات به روستاها ممکن است با حملات نظامی مرتبط باشد.

یک سری حملات در شمال غربی نیجریه رخ داده است که از اواخر سال 2020 شاهد افزایش شدید آدم ربایی های دسته جمعی و سایر جنایات خشونت آمیز بوده است زیرا دولت برای حفظ نظم و قانون تلاش می کند.

سخنگوی فرماندار کبی بدون ارائه جزئیات گفت: در یک حادثه جداگانه، 30 دانشجوی ربوده شده از کالج خود در ایالت کبی در شمال غربی نیجریه روز شنبه آزاد شدند.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور، روز شنبه در بیانیه ای گفت که ارتش تجهیزات بیشتری برای ردیابی و از بین بردن باندهای جنایتکار که مردم را در معرض حکومت وحشت قرار می دهند، از جمله از طریق اعمال غیرقانونی مالیات بر جوامع تحت محاصره، به دست آورده است.

بوهاری گفت: «حمله اخیر به مردم بیگناه توسط راهزنان اقدامی استیصال آمیز توسط قاتلان دسته جمعی است که اکنون تحت فشار بی امان نیروهای نظامی ما قرار دارند.»

بوهاری افزود که دولت در عملیات نظامی خود برای خلاصی از شر راهزنان تسلیم نخواهد شد.

(گزارش توسط اتاق خبر Maiduguri؛ گزارش اضافی توسط Camillus Eboh و Felix Onuah در Abuja؛ نوشتن توسط Chijioke Ohuocha؛ ویرایش توسط David Holmes و Paul Simao)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.