سام بنکمن-فرید، اف‌تی‌ایکس، آلامدا 3 سال قبل از سقوط FTX به توطئه، تجاوز و دستکاری در بازار متهم شدند – بیت‌کوین نیوز

در میان آخرین پرونده ورشکستگی که توسط FTX Trading Ltd. تشکیل شده است، تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده می‌خواهند صرافی‌های رمزنگاری را سرکوب کنند و یک شکایت دسته جمعی علیه مدیر عامل سابق FTX سام بانکمن-فرید (SBF) و 12 چهره مشهور صادر شده است. با این حال، این اولین بازی FTX و Alameda Research با سیستم قضایی

کد خبر : 282095
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سام بنکمن-فرید، اف‌تی‌ایکس، آلامدا 3 سال قبل از سقوط FTX به توطئه، تجاوز و دستکاری در بازار متهم شدند – بیت‌کوین نیوز


در میان آخرین پرونده ورشکستگی که توسط FTX Trading Ltd. تشکیل شده است، تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده می‌خواهند صرافی‌های رمزنگاری را سرکوب کنند و یک شکایت دسته جمعی علیه مدیر عامل سابق FTX سام بانکمن-فرید (SBF) و 12 چهره مشهور صادر شده است. با این حال، این اولین بازی FTX و Alameda Research با سیستم قضایی و تحقیقات مالی ایالات متحده نیست. پس از راه اندازی FTX در سال 2019 و به دنبال انتشار توکن صرافی FTT، FTX و Alameda در 2 نوامبر 2019 با شکایتی مواجه شدند که شرکت ها و مدیران اجرایی را به درگیر شدن در شیوه های دزدی و دستکاری بازار ارزهای دیجیتال متهم کرد.

شکایت 2019 مدیران FTX و Alameda را به نقض قوانین راکت و «کمک و مشارکت در دستکاری قیمت» متهم کرد

FTX، Alameda Research، Sam Bankman-Fried (SBF) و مدیران مرتبط شرکت به مدت دو هفته پس از افشای ترازنامه Alameda Research و مدیر عامل Binance، Changpeng Zhao (CZ) اشاره کرد که بایننس تمام توکن های FTT خود را تخلیه کرده است. . اکنون FTX Trading Ltd و بیش از 130 شرکت مرتبط برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرده‌اند و این شرکت‌ها در حال حاضر توسط مقامات حوزه‌های قضایی مختلف در حال بررسی هستند.

در حالی که بازرسان ذره بین خود را تمیز می کنند و وکلا دفاع کتبی خود را آماده می کنند، بسیاری از مردم نمی دانند که FTX سه سال پیش به سرقت، فروش اوراق بهادار ثبت نشده و دستکاری بازار ارزهای دیجیتال متهم شده است. شکایتی که در 2 نوامبر 2019 تنظیم شده است، توسط وکلای شرکت بیت کوین Manipulation Abatement LLC (BMA) ثبت شده است.

این شکایت FTX، Alameda Research، SBF، گری وانگ، اندی کروگان، کنستانس وانگ، دارن وانگ و کارولین الیسون را متهم کرد که در زیر پا گذاشتن قوانین دزدی و «کمک به دستکاری قیمت‌ها» شرکت داشتند. جالب اینجاست که در این دادخواست آمده است که FTX به لطف «کسب و کار انتقال پول بدون مجوز خارج از بورس (OTC) Alameda مجاز به رونق است.

در این دادخواست ادعا شده بود که “فعالیت دزدی بیش از 150،000،000 دلار است که از سوی بسیاری از معامله گران ارزهای رمزنگاری شده سوء استفاده شده است.” شواهدی که BMA در این شکایت برجسته می کند، تلاش ادعایی Alameda برای دستکاری بازار آتی بیت کوین و به طور خاص تر بازار آتی Binance SAFU است.

بر اساس گزارش BMA، در 15 سپتامبر 2019، 255 بیت کوین در بازار آتی BTC در یک “فاصله زمانی دو دقیقه ای” ریخته شد. BMA همچنین ادعا می کند که SBF پس از وقوع حادثه 15 سپتامبر 2019، محل اقامت خود را در پروفایل های آنلاین از برکلی کالیفرنیا به هنگ کنگ تغییر داده است. این دادخواست همچنین FTX و Alameda Research را به جای دو شرکت مجزا به یک نهاد منحصر به فرد متهم می کند.

همانطور که توسط متهم بانکمن-فرید اعتراف شد، متهم آلامدا توسط مخفی نگه داشته شد [the] متهمان و هرکدام از آنها از بدو تولد در 20 نوامبر 2017 و تا سال 2018 پس از متهمان و هر یک از آنها تصمیم تجاری برای گسترش و [the] تصمیم کسب‌وکار برای گسترش و ارتقای کسب‌وکار OTC خودکار خود برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال.

بایگانی دادگاه می گوید که مدیر عامل Binance CZ از حادثه سپتامبر 2019 آگاه بوده است

پرونده دادگاه همچنین نشان می دهد که مدیر عامل Binance، Changpeng Zhao (CZ)، از معاملات آتی 15 سپتامبر 2019 که BMA آن را “دستکاری غیرقانونی قیمت” نامیده است، آگاه بوده است. این پرونده تعدادی توییت را به اشتراک می‌گذارد که CZ هنگام وقوع این حادثه در سپتامبر 2019 منتشر کرد و تعدادی از حامیان کریپتو بر این باورند که این رویدادی بود که خون بد اولیه را بین مدیران FTX و Binance ایجاد کرد.

با این حال، در 15 سپتامبر 2019، سی. مدیر اجرایی Binance اشاره کرد که این “عمدی نبود” و “اکنون همه چیز خوب است”. این شکایت همچنین نشان می‌دهد که Alameda Research در فهرست معامله‌گران برتر در صرافی مشتقات ارز دیجیتال Bitmex قرار گرفته است.

علاوه بر این، شکایت BMA، Alameda را متهم کرد که مرتباً از چندین حساب تجاری استفاده می کند و آن را تغییر می دهد. در سال 2019، لیدربورد معامله‌گران Bitmex نشان داد که معاملات بیت‌مک Alameda برابر با 154 میلیون دلار است و از نظر حجم واقعی در جدول امتیاز، سومین معامله‌گر برتر است.

این شکایت SBF، FTX، Alameda و مدیران مرتبط با آن را به انتقال پول بدون مجوز، دزدی، فروش اوراق بهادار ثبت نشده، کلاهبرداری از طریق سیم، دستکاری قیمت، و «حداقل دو عمل حمل و نقل بین ایالتی اموال مسروقه» متهم کرد. وکلای BMA گفتند که هر یک از متهمان “مسئولیت تضامنی” و “مبلغ سه برابر زیان BMA که 41,189,266.80 دلار است” بوده است.

این پرونده نتیجه می گیرد که BMA “مستحق دریافت خسارت تنبیهی به مبلغ 150،000،000 دلار است.” پس از ثبت پرونده در 2 نوامبر 2019، احضاریه ای برای FTX، اندی کروگان، کارولین الیسون، کنستانس وانگ، گری وانگ، دارن وانگ، آلامدا ریسرچ و SBF در 5 نوامبر صادر شد. در آن زمان، FTX مدیران اجرایی احضاریه را رد کردند. با وجود تمام اتهامات علیه FTX، Alameda، و مدیران مرتبط با آن، پرونده خیلی دوام نیاورد.

پرونده علیه مدیران FTX و Alameda به سرعت با تعصب و با اخراج داوطلبانه بسته می شود

تا 16 دسامبر 2019، اخطاریه اخراج داوطلبانه به دادگاه ارسال شد و پرونده با پیش داوری بسته شد. SBF داشت توییت کرد در مورد رد این پرونده در رسانه های اجتماعی، و توییت مدیر عامل سابق FTX منجر به یک پست وبلاگی با عنوان “دعوای مزاحم” در مورد اخراج شکایت شد. این پست وبلاگ ادعا می کند که به مدیران اجرایی خدمات داده نشده است و “شکایتی که توسط یک وکیل علیه آلامدا نوشته شده است در اینترنت در حال پخش است.”

پست وبلاگ در آن زمان ادعا می کرد که “کت و شلوار مزاحم” یک شوخی است که توسط یک “ترول” ایجاد شده است و این کت و شلوار هیچ مدرکی برای تقویت پرونده ارائه نمی دهد. نویسنده پست وبلاگ تاکید می کند: «کت و شلوار مزاحم مملو از نادرستی های خنده دار است، از جمله اشتباه گرفتن کل مدل کسب و کار Alameda». نویسنده پست وبلاگ در ادامه می افزاید:

ترول هیچ مدرکی دال بر اشتباه ندارد، و در ادامه نیز هیچ موردی را کشف نخواهد کرد – زیرا هیچ کار خلافی برای کشف شواهدی وجود نداشت. در عوض، او تلاش می‌کند تا به تحلیل تئوری‌های توطئه ارسال شده در توییتر به دلیل تلاشی ناامیدکننده برای تفسیر نوعی کت و شلوار، استناد کند.

FTX در زمان طرح دعوی بسیار کوچکتر بود و تا دو سال بعد به غول 32 میلیارد دلاری تبدیل نشد. شکایت BMA در مقایسه با آنچه امروز FTX و شرکت های مرتبط با آن می بینند، توجه رسانه ای بسیار کمی را به خود جلب کرد. پست وبلاگی که توسط SBF در 3 نوامبر 2019 به اشتراک گذاشته شد، با تاکید بر این که “Alameda و نه هیچ یک از متهمان دیگر هرگز بازار بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دستکاری نکرده اند.”

مانند بی‌شماری از تئوری‌هایی که در چند سال گذشته گزارش شده‌اند، شکایت BMA به عنوان یک «تئوری توطئه» رد شد و SBF به یکی از تأثیرگذاران برتر ارزهای دیجیتال تبدیل شد و چند هفته قبل از مبادله‌اش با غول‌های مالی مانند جی‌پی مورگان مقایسه شد. فرو ریخت.

برچسب ها در این داستان

دعوی 2019، 2019، Alameda، Alameda Research، Andy Croghan، مدیر عامل بایننس، کاهش دستکاری بیت کوین، BitMex، BMA، Caroline Ellison، Case Dismissed، Changpeng Zhao، اتهامات، Constance Wang، Cryptocurrencies، Dissmissed، CZ کلاهبرداری، ftx، ورشکستگی FTX، سقوط FTX، دعوای حقوقی ftx، FTX Sam Bankman-Fried، گری وانگ، هنگ کنگ، دستکاری قیمت، دزدی، سام بانکمن-فرید، sbf، تجارت

نظر شما در مورد شکایتی که علیه FTX، Alameda و SBF در نوامبر 2019 ارائه شد چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.