سازمان ملل هشدار داد که افغانستان برای جلوگیری از خرابی کامل به پول نیاز دارد

© رویترز. عکس فایل: دبورا لیونز ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در کنفرانس افغانستان 2020 در سازمان ملل متحد در ژنو ، سوئیس 24 نوامبر 2020 بیانیه می دهد. رویترز/دنیس بالیبو نویسنده: میشل نیکولز ملل متحد (رویترز) -سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که انجماد میلیاردها دلار از دارایی

کد خبر : 102488
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲:۲۲
سازمان ملل هشدار داد که افغانستان برای جلوگیری از خرابی کامل به پول نیاز دارد



© رویترز. عکس فایل: دبورا لیونز ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در کنفرانس افغانستان 2020 در سازمان ملل متحد در ژنو ، سوئیس 24 نوامبر 2020 بیانیه می دهد. رویترز/دنیس بالیبو

نویسنده: میشل نیکولز

ملل متحد (رویترز) -سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که انجماد میلیاردها دلار از دارایی های افغانستان برای دور نگه داشتن آنها از دست طالبان ، ناگزیر باعث “رکود شدید اقتصادی” خواهد شد و می تواند میلیون ها افغان دیگر را به فقر و گرسنگی سوق دهد.

دبورا لیونز ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان ، گفت که باید راهی برای سرازیر شدن سریع پول به این کشور “برای جلوگیری از خرابی کامل اقتصاد و نظم اجتماعی” و تضمین عدم استفاده نادرست از آن توسط طالبان پیدا کرد.

لیونز به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که افغانستان می تواند “برای نسل ها” عقب نشینی کند.

لیونز گفت: “باید به اقتصاد اجازه داد تا چند ماه دیگر نفس بکشد و به طالبان این فرصت را بدهد تا انعطاف پذیری و اراده واقعی خود را برای انجام کارهای متفاوت این بار نشان دهند ، به ویژه از نظر حقوق بشر ، جنسیت و مبارزه با تروریسم.” شورای 15 نفره

بیشتر دارایی های 10 میلیارد دلاری بانک مرکزی افغانستان در خارج از کشور پارک شده است ، جایی که آنها ابزار اصلی غرب برای فشار بر طالبان به شمار می روند. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های طالبان را کاهش نمی دهد یا محدودیت دسترسی گروه های اسلام گرا به سیستم مالی جهانی را کاهش نمی دهد.

صندوق بین المللی پول همچنین از دسترسی طالبان به حدود 440 میلیون دلار به ذخایر اضطراری جدید جلوگیری کرده است.

جفری دلورنتیس دیپلمات ارشد آمریکایی در شورای امنیت گفت: “طالبان به دنبال مشروعیت و حمایت بین المللی است. پیام ما ساده است: هر مشروعیت و حمایت باید به دست آید.”

روسیه و چین هر دو برای آزادی دارایی های مسدود شده افغانستان بحث کردند.

گنگ شوانگ ، معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت: “این دارایی ها متعلق به افغانستان است و باید برای افغانستان مورد استفاده قرار گیرد ، نه به عنوان اهرمی برای تهدید یا محدودیت.”

زنان و دختران

در آغاز سال 2021 نیمی از جمعیت افغانستان – بیش از 18 میلیون نفر – به کمک نیاز داشتند. برنامه توسعه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که افغانستان تا اواسط سال آینده با فقر جهانی روبرو است.

ماه گذشته طالبان قدرت را به دست گرفت 20 سال پس از آنکه در حمله آمریکا به دلیل امتناع از تحویل اسامه بن لادن رهبر القاعده در پی حملات 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده ، برکنار شدند.

سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد ، غلام ایسکزی ، که از سوی دولت برکنار شده توسط طالبان از سوی دولت آمریکا منصوب شده بود ، از شورای امنیت خواست “از هرگونه تشخیص دولت در افغانستان خودداری کند مگر اینکه این دولت واقعاً فراگیر باشد و بر اساس اراده آزاد مردم تشکیل شده باشد. “

رهبران طالبان متعهد شده اند که حقوق زنان را مطابق شرع یا قوانین اسلامی رعایت کنند. با این حال ، طبق قانون آنها در سالهای 1996-2001 ، زنان نمی توانستند کار کنند و دختران از مدرسه ممنوع شدند. زنان هنگام خروج از خانه مجبور بودند صورت خود را بپوشانند و یکی از اقوام مرد آنها را همراهی کند.

لیونز گفت که سازمان ملل متحد گزارش های فزاینده ای در مورد محدودیت های مجدد در مورد حقوق زنان دریافت می کند.

وی افزود: “آنها دسترسی دختران به آموزش را در برخی مناطق محدود کرده و اداره امور زنان را در سراسر افغانستان منحل کرده اند.”

ملاله یوسف زی ، برنده جایزه صلح نوبل ، که هنگام خروج از مدرسه در سال 2012 در پاکستان مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت ، از شورا خواست که “تحصیل دختران ابزاری قدرتمند برای ایجاد صلح و امنیت” است و از زنان و دختران افغان محافظت کند.

او پنجشنبه به شورای امنیت گفت: “من برای حق هر دختری برای رفتن به مدرسه صدایم را بلند کردم. دیدم یک فرد مسلح اتوبوس مدرسه ام را متوقف کرده ، نام مرا صدا می زند و یک گلوله به سمت من شلیک می کند. من 15 ساله بودم.” “این داستانی است که بسیاری از دختران افغان در صورت عدم اقدام ما آن را به اشتراک می گذارند.”





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.