زهرا خواجوی:در ورزشگاه آزادی نه زنی آزار دید و نه اتفاق بدی افتاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ موضوع بازشدن در تمام ورزشگاه های ایران در همه مسابقات اعم از ملی و باشگاهی به روی زنان امروز جدی تر از گذشته مورد توجه فیفا قرار گرفته و مسئولان راهی جز اجرایی کردن این خواسته ندارند و اگر این اتفاق رخ ندهد باید منتظر جریمه های سنگین فدراسیون جهانی فوتبال

کد خبر : 104159
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۴۹
زهرا خواجوی:در ورزشگاه آزادی نه زنی آزار دید و نه اتفاق بدی افتاد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ موضوع بازشدن در تمام ورزشگاه های ایران در همه مسابقات اعم از ملی و باشگاهی به روی زنان امروز جدی تر از گذشته مورد توجه فیفا قرار گرفته و مسئولان راهی جز اجرایی کردن این خواسته ندارند و اگر این اتفاق رخ ندهد باید منتظر جریمه های سنگین فدراسیون جهانی فوتبال بود.

حضور زنان باید در تمام شهرها آزاد باشد؛ نه فقط تهران

زهرا خواجوی دروازه بان تیم ملی ایران که در دیدار ایران و کامبوج در ورزشگاه آزادی حاضر بود، درخصوص اتفاقات اخیر مبنی برفشار مضاعف فیفا به ایران برای حضور زنان در تمام مسابقات باشگاهی و ملی به خبرآنلاین گفت: امیدوارم این فشار از سمت فیفا ادامه دار باشد و در نهایت به صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها بینجامد. من مطمئنن هستم در ادامه اتفاقات خوبی می افتد و بانوان سرزمینم به آرزوی چندین ساله شان می رسند. امیدوارم این آرزو هرچه سریع تر محقق شود و درهای ورزشگاه به روی تمام زنان باز شود.

او درباره خواسته اش از مسئولان به عنوان یک زن ایرانی و نه یک ورزشکار تصریح کرد: من به عنوان یک زن از مسئولان عزیز درخواست دارم وقتی “زیرساخت ها در تمام استادیوم ها برای ورود بانوان به ورزشگاه ها مهیاست؛ ورودی جداگانه، مکان ویژه بانوان، سرویس بهداشتی جداگانه، ،معبرها و راهروی جداگانه، جایگاه و انتظامات جداگانه” همه آماده است تا زنان با رعایت ملاحظات فرهنگی و شرعی و امنیت کامل وارد ورزشگاه ها شوند، این اجازه را نهایی و صادر کنند. از تمام آن ها می خواهم که شرایط را برای زنان مهیا کنند که به ورزشگاه بیایند و یک اتفاق خوب را برای همه ما رقم بزنند.

خواجوی با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه ها باید در تمام استادیوم ها رخ بدهد و نه فقط در تهران، گفت: قطعا این اتفاق باید برای تمام بانوان سرزمینم بیفتد. چون فوتبال به خودی خود موجب شادی و نشاط می‌شود و بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه جدی شود. حتی فیفا از سال 2011 یک کتاب در مورد فوتبال پایه و اهمیت نشاط در آن منتشر کرده که نشان از توجه به نشاط از سوی بزرگ‌ترین نهاد فوتبالی جهان دارد.

او  با بیان این مطلب که در استادیوم آزادی و در حاشیه بازی ایران و کامبوج هیچ اتفاق بدی به دلیل حضور زنان رخ نداد، اظهار کرد: خوشبختانه در آن مسابقه نه اتفاق بدی افتاد و نه کسی آزار دید و یک رویداد خیلی جذاب و خاطره انگیز بود؛ انگار که همه ما فارغ از اینکه فوتبال را تماشا می‌کردیم یک پیروزی را قبل از آن جشن گرفته بودیم… امیدوارم فرهنگ سازی شکل بگیرد که روزی بانوان و آقایان و در کنار هم فوتبال ببینند. بدون شک چیزی  در استادیوم شاهد بودم آرامش بسیار مناسبی بود که امیدوار کننده است تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تکرار این رویداد باشیم.

در ورزشگاه هیچ مشکلی برای زنان به وجود نیامد

سارا قمی خانم گل فوتبال ایران که چندین بار حضور در ورزشگاه را در بازی های ملی تجربه کرده، در این باره گفت: باور کنید جو ورزشگاه اصلا بد نیست و واقعا من از حضو در استادیوم و رقم خوردن این اتفاق خیلی خوشحال شدم. قبل از ورود تصور نمی کردم که چنین خاطراتی ثبت شود. در چند بازی زنان به صورت گزینشی به استادیوم آمدند اما برای دیدار با کامبوج بلیت فروشی صورت گرفت و این یک گام بزرگ بود که از ته دلم امیدوارم دوباره تکرار شود و هردختری که دوست دارد برای بازی ها به استادیوم بیاید.

او درباره محدودیت ها و دغدغه هایی که بابت حضور زنان در استادیوم ها وجود دارد گفت: اصلا من موردی از ایجاد مشکل برای زنان ندیدم و همه با احترام با ما رفتار کردند. حتی خیلی ها من را نمی شناختند با این حال رفتار درستی داشتند. این موضوع نه فقط برای من بلکه برای تمام زنان بود.

قمی در پایان گفت: من در رسانه ها خواندم که در بازی با کره جنوبی هم زنان در استادیوم حاضر هستند و خیلی دوست دارم این اتفاق برای بازی های لیگ هم بیفتد. امیدوارم تا زمانی که شرایط بهتر می شود در ورزشگاه آزادی اجازه حضور زنان در لیگ برتر داده شود.

بیشتر بخوانید:

41251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.