روند نزولی بازار تورها با افزایش نرخ ارز

افزایش نرخ ارز، برگزاری تورها و فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت‌تاثیر قرار داده است. به گفته مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی افزایش قیمت دلار، برگزاری تورها و فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت‌تاثیر قرار داده است. مریم ابراهیمی، مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی، با اشاره به

کد خبر : 333831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
روند نزولی بازار تورها با افزایش نرخ ارز


افزایش نرخ ارز، برگزاری تورها و فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت‌تاثیر قرار داده است.

به گفته مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی افزایش قیمت دلار، برگزاری تورها و فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت‌تاثیر قرار داده است.

مریم ابراهیمی، مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی، با اشاره به اینکه این روزها دفاتر با وجود همه چالش ها در حال فعالیت هستند، گفت:

متاسفانه افزایش قیمت ارز و تورم موجود در جامعه به‌شدت فعالیت دفاتر را تحت‌تاثیر خود قرار داده و تعداد ثبت نامی برای تورها به شکلی محسوسی افت کرده است.

وی تصریح کرد:

افزایش قیمت دلار باعث شده است که قیمت هتل‌ها نیز افزایش یابد به شکلی که امروز با افزایش سه برابری قیمت هتل‌ها نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم و همین امر برگزاری تور را تحت‌تاثیر قرار داده و عملا به مانند سال گذشته فعالیت دفاتر را شاهد نیستیم، چراکه استقبال از تور و سفر کاهش یافته است.

ابراهیمی بیان کرد:

دفاتر خدماتی و مسافرتی سال‌های بسیاری سختی را پشت سر گذاشته اند، در سال ۹۷ و ۹۸ درگیر سیل بودیم، پس از آن بیماری کرونا شایع شد و امسال نیز با تحریم و تورم و قیمت ارز درگیر هستیم و این اتفاقات تاثیرات منفی بر کار دفاتر گذاشته است ولی با این وجود دفاتر پس از دو سال کرونایی و تعطیلی کامل به کار برگشته اند، هرچند که با روزهای پررونق گذشته فاصله دارند.

مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی، با اشاره به اینکه ۶۰ دفتر خدماتی و مسافرتی برای فعالیت در استان دارای مجوز هستند، اظهار کرد:

از این تعداد دفتر، ۵۷ دفتر در حال حاضر فعالیت دارند و سه دفتر نیز غیرفعالند که تا فروردین ۱۴۰۲ به جهت فعالیت مجدد به آن‌ها فرصت داده شده است، در غیر این صورت ناچار به لغو مجوز هستیم.

وی با ذکر اینکه دفاتر در روزهای منتهی به سال جدید تقریبا روزهای شلوغی را سپری می‌کنند، افزود:

در استان مرکزی دفاتر برای برگزاری تورهای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی می‌کنند و برگزاری تور برای کشورهایی که ارزان‌تر هستند و نیازی به ویزا ندارند، ترتیب داده می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه برای تورهای داخلی عموما استقبال به‌سمت شهرهای شمالی و جنوبی کشور است که در این راستا دفاتر خدماتی و مسافرتی استان نیز برنامه‌ریزی داشته‌اند، گفت:

هنوز به‌صورت دقیق نمی‌توان تعداد تورهایی که از مبدا استان مرکزی برگزار می‌شود را اعلام کرد ولی قطعا دفاتر در این حوزه فعال خواهند بود.

وی افزود:

در کنار تورهای خارج از کشور و خارج از استان، تورهای طبیعت گردی و ورزشی نیز برای استان برگزار می‌شود که مقاصد آن عموما تالاب میقان، تفرش، محلات و… خواهد بود.

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.