روندهای واگرا در XAU/USD و XAG/USD

طلا، XAU/USD، نقره، XAG/USD – چشم انداز فنی: طلا در حال تلاش برای شکستن زیر حمایت کلیدی است. نقره پس از رالی این ماه به دنبال جهت است. چشم انداز چیست و چه سطوح کلیدی برای تغییر روند باید مشاهده شود؟ توصیه شده توسط DailyFX پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید پیش بینی

کد خبر : 256284
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۴۳
روندهای واگرا در XAU/USD و XAG/USD


طلا، XAU/USD، نقره، XAG/USD – چشم انداز فنی:

  • طلا در حال تلاش برای شکستن زیر حمایت کلیدی است.
  • نقره پس از رالی این ماه به دنبال جهت است.
  • چشم انداز چیست و چه سطوح کلیدی برای تغییر روند باید مشاهده شود؟

توصیه شده توسط DailyFX

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیش بینی فنی طلا – نزولی

طلای نقطه ای در حال آزمایش پشتیبانی فنی حیاتی است که شکست زیر آن می تواند نشان دهنده ضعف بیشتر در ماه های آینده باشد. در تلاش است تا به زیر سطح حمایت خط روند افقی کلیدی در 1676 برسد که مصادف با میانگین متحرک 200 هفته ای است. اگرچه در روز پنج‌شنبه زیر سطح حمایت بسته شد، اما با توجه به اهمیت حمایت و تعداد دفعاتی که از سال 2021 آزمایش شده است، ممکن است عاقلانه باشد که قبل از پایان دادن به حرکت پنجشنبه به عنوان یک استراحت معتبر، منتظر دو تعطیلی هفتگی زیر سطح حمایت باشیم.

شکست قطعی میانگین متحرک چهار ساله نه تنها برای چند روز، بلکه به طور بالقوه هفته ها/ماه ها می تواند پیامدهایی داشته باشد. از نظر سطوح، سقوط به زیر خط روند افقی باعث ایجاد یک الگوی دوگانه بالا (بالاترین قیمت‌های 2020 و 2022) می‌شود که به کاهش احتمالی به سمت میانگین متحرک 200 ماهه (اکنون در حدود 1292) اشاره دارد. با این حال، پشتیبانی کاملاً قوی در 1620 (تعادل 50 درصدی افزایش 2018-2020) و پس از آن 1510 (61.8٪ اصلاحی) وجود دارد.

اگر منصف باشیم، شکست نزولی هنوز یک معامله تمام نشده است. این احتمال وجود دارد که حرکت روز پنج‌شنبه یک شکست کاذب باشد، که ناشی از تعدیل‌های موقعیت در آستانه نشست مهم کمیته تعیین نرخ FOMC فدرال رزرو ایالات متحده در هفته آینده است. نقره اوایل این ماه شکست کاذب مشابهی را تجربه کرد. اولین نشانه کاذب بودن شکست طلا، جبران ضرر روز پنجشنبه به بالای 1676 است که منجر به افزایش احتمال حرکت به سمت بالاترین قیمت 12 سپتامبر در 1735 می شود. شکست بالای 1735 احتمالاً در این دوره زمانی، سوگیری را از نزولی به شرایط مطلوب محدوده معاملاتی تغییر خواهد داد.

توصیه شده توسط DailyFX

نحوه معامله طلا

نمودار هفتگی XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

پیش بینی فنی نقره ای – خنثی

ناکامی در حفظ ضرر پس از شکست در اوایل ماه جاری به زیر سطح حمایت فنی کلیدی، همراه با واگرایی مثبت در نمودارهای روزانه و هفتگی، نشان می دهد که نقره می تواند در کوتاه مدت در محدوده ای قرار گیرد.

در هفته منتهی به 2 سپتامبر، نقره زیر سطح حمایت در ژوئیه 18.11 بسته شد. با این حال، حتی اگر قیمت به پایین ترین حد خود رسید، شاخص قدرت نسبی (RSI) که معیاری برای اندازه گیری حرکت است، نتوانست از این روند پیروی کند. پایین بودن قیمت جدید همراه با حرکت ضعیف اغلب نشان می‌دهد که خرس‌ها فاقد قدرت هستند و احتمال شکست کاذب را افزایش می‌دهد.

به طور مشابه، در نمودار روزانه، حتی اگر نقره در 1 سپتامبر قیمت جدیدی را به پایین آورد، RSI به پایین ترین سطح خود رسید که واگرایی مثبت (با قیمت) نامیده می شود. در هفته بعد، نقره توانست ضرر هفته قبل را جبران کند و متعاقباً از مقاومت جزئی در بالاترین قیمت اواخر آگوست یعنی 19.40 صعود کند. برای اینکه شرایط محدوده معاملاتی صعودی شود، نقره باید بالاتر از ناحیه مقاومت، از جمله میانگین متحرک 200 هفته ای، خط روند افقی در 21.40 و بالاترین سطح آگوست 20.86 افزایش یابد. در جهت نزولی، شکست قاطع به زیر سطح 17.53 در 1 سپتامبر نشانه ای از از سرگیری روند نزولی میان مدت نقره خواهد بود.

توصیه شده توسط DailyFX

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه XAG/USD

نمودار روزانه XAG/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست برای DailyFX.com





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.