روسیه مانور با گلوله واقعی را برگزار کرد/مرز اوکراین در معرض تهاجم قریب‌الوقوع

این تمرینات نشان داد که کرملین “هیچ قصدی” در کاهش فشارهای نظامی که آمریکا را به میز مذاکرات کشانده است، ندارد؛ مذاکراتی که مسکو خواسته‌هایی را درخصوص تامین تضمین‌های امنیتی از جانب غرب در آنها ارائه کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین درباره مذاکرات رو در روی دو طرف در ژنو که روز دوشنبه

کد خبر : 154681
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
روسیه مانور با گلوله واقعی را برگزار کرد/مرز اوکراین در معرض تهاجم قریب‌الوقوع



این تمرینات نشان داد که کرملین “هیچ قصدی” در کاهش فشارهای نظامی که آمریکا را به میز مذاکرات کشانده است، ندارد؛ مذاکراتی که مسکو خواسته‌هایی را درخصوص تامین تضمین‌های امنیتی از جانب غرب در آنها ارائه کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین درباره مذاکرات رو در روی دو طرف در ژنو که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد که این مسئله مثبتی است که مذاکرات روز دوشنبه به‌صورت “باز، اساسی و مستقیم” برگزار شد اما دلیلی برای “خوشبینی” وجود ندارد.

پسکوف افزود: روسیه خواستار “نتایج سریع” است. اینجا هیچ ضرب‌الاجل مشخصی وجود ندارد. هیچ شخصی آن را تعیین نمی‌کند. فقط موضع روسیه است که مشخص است که آن هم ما به طولانی‌تر شدن بی‌پایان این روند راضی نخواهیم شد.

پسکوف عنوان داشت که وضعیت پس از دو دور دیگر از مذاکراتی که روسیه قرار است در این هفته برگزار کند “روشن‌تر” خواهد شد؛ یکی از این مذاکرات، مذاکره با ناتو در بروکسل روز چهارشنبه (امروز) و دیگری مذاکره در “سازمان امنیت و همکاری اروپا” (OSCE) در وین روز پنجشنبه است.

ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا، به خبرنگاران گفت که این “ناراحت‌کننده” است که کرملین هیچ علتی برای “خوشبینی” در مذاکرات را نمی‌بیند و در ادامه اظهار کرد که واشنگتن خواستار تبادل نظر “سازنده” برای ادامه مذاکرات است.

نولاند افزود که مانور با گلوله واقعی که روسیه برگزار کرده دقیقا “ضد اهداف” واشنگتن درخصوص تنش‌زدایی است.

روسیه بارها گفته است که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما این حق را دارد که نیروهای خود را هرطور که صلاح می‌داند در خاک خود مستقر کند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، پس از مذاکرات ژنو روز دوشنبه گفت که دو طرف (روسیه و آمریکا) در برخی موارد نظرات و دیدگاه مخالفی نسبت به‌هم دارند. وی به خبرنگاران گفت: برای ما اطمینان حاصل کردن از اینکه اوکراین “هرگز و ابدا” عضوی از ناتو نخواهد شد، “امری بسیار واجب و ضروری” است.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: ما در عقب نشینی از پیشنهادهای امنیتی که صرفا برای آمریکا “غیرمعقول” هستند، “محکم و مصمم” بودیم.

ناتو “برنامه‌ای فوری” برای پذیرش اوکراین را ندارد، اما می‌گوید که روسیه نمی‌تواند روابط خود با سایر کشورهای مستقل را “دیکته” کند؛ موضعی که وزیر خارجه اوکراین روز سه‌شنبه بار دیگر بر آن تاکید کرد.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین به خبرنگاران گفت: روسیه حق رای دادن به عضویت اوکراین در ائتلاف ناتو را ندارد. این خط قرمزی است که نه اوکراین و نه شرکای ما از آن عبور نخواهند کرد.

وی افزود: مهم نیست که دیپلمات‌های روسی چند بار مذاکره و اقدامات “بی‌حاصل” را انجام می‌دهند، خط شروع بحث درخصوص تضمین‌های امنیتی در فضای یورو-آتلانتیک باید با تنش زدایی روسیه نسبت به وضعیت امنیتی نزدیک مرز اوکراین و خروج روسیه از دونباس و کریمه آغاز شود.

روسیه در حال انتقال هلیکوپترهای نظامی به موقعیتی در مرز اوکراین است که می‌تواند خود نشانه‌ای از یک “تهاجم قریب‌الوقوع” باشد. در حال حاضر روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسی، ۱۲۰۰ تانک و صدها وسیله نقلیه دیگر را در مرز اوکراین جمع آوری کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در ماه گذشته در دو گفت‌وگو به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که هر گونه “تجاوز جدید” به روسیه “هزینه‌ها و عواقب اقتصادی شدیدی” را به شکل “تحریم‌های بی ‌سابقه” به همراه خواهد داشت. پوتین پاسخ داد که چنین اقداماتی یک “اشتباه بزرگ” خواهد بود و منجر به “گسست کامل” در روابط خواهد شد.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.