روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست

سرگئی شویگو در نهمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو گفت:حل و فصل اوضاع افغانستان نیاز به تصمیم گیری فوری در مورد همکاری بین المللی دارد.   وی ادامه داد: در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی نیز اقدامات لازم برای افزایش توانایی رزمی و دفاعی کشورهای عضو این سازمان در شرایط جدید بکار گرفته می شود.

کد خبر : 69649
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست



سرگئی شویگو در نهمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو گفت:حل و فصل اوضاع افغانستان نیاز به تصمیم گیری فوری در مورد همکاری بین المللی دارد.  

وی ادامه داد: در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی نیز اقدامات لازم برای افزایش توانایی رزمی و دفاعی کشورهای عضو این سازمان در شرایط جدید بکار گرفته می شود.

وزیر دفاع روسیه بر ضرورت بکارگیری امکانات سازمان همکاری شانگهای که در آن همه کشورهای همسایه افغانستان ازجمله ایران و پاکستان حضور دارند، تاکید کرد.

شویگو افزود: ناتو در طول ۲۰ سال به نتیجه ای در افغانستان دست نیافت و پس از خروج نیروهای این سازمان از افغانستان به احتمال زیاد جنگ داخلی رخ خواهد داد.  

وی ادامه داد: سیر اوضاع افغانستان توجه زیاد کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی را می طلبد.

وزیر دفاع روسیه گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که در طول ۲۰ سال حضور نیروهای قابل توجهی از ائتلاف غربی (ناتو)، این سازمان نتوانست به نتایج قابل توجهی برای تثبیت اوضاع و شکل گیری سازمان های دولتی پایدار در این کشور دست بیابد.  

وی خاطرنشان کرد: پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان به احتمال زیاد باید انتظار ازسرگیری جنگ داخلی با همه تبعات منفی و بدتر شدن وضع زندگی مردم این کشور و مهاجرت گسترده مردم و انتشار افراط گرایی در کشورهای مجاور افغانستان داشت.

پیش از این، متحدان در اروپا از ایالات متحده خواسته بودند که خروج نیروها از افغانستان را به تعویق بیندازد تا فرصت و پشتیبانی بیشتری برای ترک کشور وجود داشته باشد.

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده و جنبش افراطی طالبان افغانستان (سازمانی ممنوع در روسیه) برای اولین بار پس از بیش از ۱۸ سال جنگ، توافقنامه صلح را امضا کردند. بر اساس توافق ها، سربازان آمریکایی قرار است تا اول ماه مه افغانستان را ترک کنند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، قصد خود را برای تجدید نظر در توافق نامه ها با طالبان اعلام کرد.
 

 وزیر دفاع روسیه از شکل گیری ائتلاف‌های جدید جهانی خبر داد

 وزیر دفاع روسیه  همچنین گفت:  «امروز، تمایل جدیدی در تشکیل ائتلاف های جهانی وجود دارد و جهان را به «ما» و «دشمنان «تقسیم می کند.»

شویگو گفت: تروریسم همچنان تهدید اصلی در خاورمیانه و آفریقا است.

وی  گفت: ناتو به یک اتحاد بین المللی نظامی-سیاسی برای بازدارندگی روسیه و چین تبدیل شده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس  گفته بود که خطرات گسترش سلاح های کشتار جمعی یک نگرانی جدی است.

نهممین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی ۲۳ تا ۲۴ ( ۳ تا ۳ تیر)  در پایتخت روسیه برگزار می شود. این همایش سالانه ای است که نمایندگان وزارتخانه های دفاع، سازمان های بین المللی و کارشناسان غیر دولتی در تلاشند تا پاسخ سوالات اصلی امنیت جهانی را بیابند.

 شرکت کنندگان در این نشست مسائل امنیت اطلاعات، “پیمان پس از پیمان حذف موشکهای میان برد و کوتاه برد و اوضاع اروپا و همچنین نقش ارتش در جنگ را با در نظر گفتن بیماری کرونا مورد بحث خواهند گذاشت.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه بیش از ۶۰۰ مهمان در نهمین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی شرکت دارند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.