روزی که لیونل مسی قلب ایرانیان را شکست/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وقتی قرعه‌کشی جام جهانی 2014 انجام شد و مشخص شد تیم ملی ایران باید به مصاف آرژانتین برود، خیلی‌ از طرفداران فوتبال انتظار یک شکست سنگین برای ایران را می‌کشیدند اما در زمین، اتفاقات دیگری رقم خورد. شاگردان کارلوس کی روش که در بازی اول گروه E جام جهانی 2014 به

کد خبر : 219609
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
روزی که لیونل مسی قلب ایرانیان را شکست/عکس


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وقتی قرعه‌کشی جام جهانی 2014 انجام شد و مشخص شد تیم ملی ایران باید به مصاف آرژانتین برود، خیلی‌ از طرفداران فوتبال انتظار یک شکست سنگین برای ایران را می‌کشیدند اما در زمین، اتفاقات دیگری رقم خورد. شاگردان کارلوس کی روش که در بازی اول گروه E جام جهانی 2014 به تساوی بدون گل مقابل نیجریه دست یافتند، با روحیه‌ای بالا برابر آلبی‌سلسته به میدان رفتند. رویارویی با یک حریف بزرگ پس از چندین سال و البته تقابل با آن لیونل مسیِ هیولا برای بازیکنان تیم ملی، بمب انگیزه بود.

خلاف پیش‌بینی‌ها، تیم ملی ایران مقابل ستارگان آرژانتین از جمله سرخیو آگوئرو، گونزالو هیگواین، آنخل دی ماریا و البته لیونل مسی، انسجام فوق‌العاده‌ای داشت و در دفاع بسیار مستحکم ظاهر شد. آرژانتین نتوانست با ستارگان پرشمارش، خیلی دردساز شود. در دقیقه 53، حتی یک فرصت عالی برای گلزنی هم داشتیم و سرخیو رومرو به طرز شگفت‌انگیزی ضربه سر رضا قوچان‌نژاد را از زیر طاق دروازه بیرون آورد. یک دقیقه بعد، اشکان دژاگه توسط پابلو زابالتا در محوطه جریمه به شکل مشکوکی متوقف شد اما میلوراد مازیچ، داور صرب بازی برای ایران پنالتی نگرفت. شاید اگر در آن روزها تکنولوژی کمک داور ویدیویی وجود داشت، آن صحنه می‌توانست پنالتی برای ایران گرفته شود و سرنوشت آن مسابقه به‌طور کلی عوض شود.

میلوراد مازیچ، این صحنه را خطا تشخیص نداد

ایران تا پایان بازی به مقاومت ادامه داد و جانانه دفاع کرد تا یک امتیاز لذت‌بخش و ارزشمند از آرژانتینِ بزرگ کسب کند اما همان یک نفری که می‌توانست در لحظات پایانی نتیجه بازی را تغییر دهد، کار خودش را کرد. لیونل مسی با یک ضربه فنی دیدنی از پشت محوطه، از جنس همان ضربات جادویی معروفش، دروازه ایران را هدف گرفت و علیرضا حقیقی که در این بازی خیلی خوب کار کرده بود، هر چه تلاش کرد به توپ نرسید. در دقیقه 91 بازی، لیونل مسی با گل زیبایش قلب ایرانیان را شکست؛ با این‌حال هنوز هم وقتی به آن بازی فکر می‌کنیم، حداقل خجالت‌زده نمی‌شویم و می‌توانیم به نمایش زیبای تیم ملی‌مان در آن بازی، افتخار کنیم.

علیرضا حقیقی آرژانتین
شوت لیونل مسی و واکنش علیرضا حقیقی

بیشتر بخوانید:



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.