رفتار مناسب در رویارویی با کمک مالی شوهر به خانواده اش

کمک مالی شوهر به خانواده اش + رفتار و راه حل آن به گزارش هوشمند نیوز، بسیاری از زوجین در جلسات مشاوره خانواده این مسئله را به عنوان زمینه‌ای برای اختلافات خود مطرح می‌کنند. در بسیاری از مواقع با وجود آگاهی هر دو طرف به دلایل یکدیگر باز هم نمی توانند به یک نقطه اشتراک

کد خبر : 281413
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۵۶
رفتار مناسب در رویارویی با کمک مالی شوهر به خانواده اش


کمک مالی شوهر به خانواده اش + رفتار و راه حل آن

به گزارش هوشمند نیوز، بسیاری از زوجین در جلسات مشاوره خانواده این مسئله را به عنوان زمینه‌ای برای اختلافات خود مطرح می‌کنند. در بسیاری از مواقع با وجود آگاهی هر دو طرف به دلایل یکدیگر باز هم نمی توانند به یک نقطه اشتراک و صلح برسند. اختلافات خانوادگی اگر درمان نشوند، می توانند زمینه ساز مشکلاتی شوند که پایه های زندگی مشترک را سست نمایند و یکی از این اختلافات کمک مالی شوهر به خانواده اش است. بنابراین بهره بردن از مشاوره خانوادگی راهکار مناسبی برای تحکیم روابط خانوادگی است.

کمک مالی شوهر به خانواده اش | در چه زمانی شوهر به خانواده خود کمک می‌کند؟

طبق بررسی‌های انجام شده اکثر مردها در زمان‌هایی که خود از توان مالی برخوردار هستند حتی در صورتی که والدین نیازی هم نداشته باشند به آن‌ها کمک مالی می‌کنند. در واقع این می‌تواند روشی باشد تا مرد محبت و علاقه‌اش را به خانواده خود ابراز کند. البته گاهی دیده می‌شود که مرد برای گرفتن محبت از جانب آن‌ها این کارها را انجام می‌دهد که در این صورت باید بررسی کرد چرا چنین روشی را انتخاب کرده است. معمولا این رفتار نشات گرفته از وابستگی مرد به خانواده است.

در مواقعی که خانواده از توان مالی برخوردار نبوده، نیز مردانی هستند که خودشان چه تامین باشند چه نباشند، هر آنچه که در توانشان است را در قبال آن‌ها انجام می‌دهند. معمولا در زمان‌هایی که مرد می‌بیند پدر از کار افتاده و درآمد ندارد و یا کافی نمی‌باشد، داشتن مادر بیوه یا همشیرهای کوچکتر از خود که به کمک مالی و پشتیبانی او نیاز داشته باشند به این شکل رفتار می‌کنند. در تمامی این موارد احساس مسئولیت و وظیفه در شوهر بیشتر می شود. ممکن است با وجود مشکلات مالی در زندگی خود و بروز اختلاف با همسر، کمک خود را از آن‌ها دریغ نکند.

کمک مالی شوهر به خانواده اش | نکاتی برای مردان

نکته اصلی برای آنکه کمک مالی به خانواده‌تان منجر به بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی شما نشود، این است که بتوانید درست اولویت بندی کنید تا مدیریت اوضاع از دست شما خارج نشود. اولویت همسر یا والدین مسئله ای است که باید نسبت به آن توجه داشت. بسیاری از حساسیت‌ها و مشکلاتی که بین شما و همسرتان ایجاد می‌شود می‌تواند ناخواسته ناشی از رفتارهای اشتباه شما باشد. توجه به نکات زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

بین خانواده خود و همسرتان جبهه بندی نکنید.

هنگامی که همسرتان نسبت به کمک‌ مالی شما حساس می‌شود به جای دعوا بر سر پول و صحبت‌های جانبدارانه، گفت‌وگو را به زمانی که هردوی شما در آرامش هستید، موکول کنید.

هنگام گفت‌وگو بگذارید همسرتان نیازهای خود را آزادانه با شما در میان بگذارید. 

در مورد کمک‌ مالی به خانواده همسرتان به طور شفاف با همسر خود صحبت کنید. پنهان کاری می‌تواند منجر به افزایش حساسیت‌ها و بالا گرفتن هرچه بیشتر مشکلات میان شما و خانواده‌تان شود.

وظایف مرد در زندگی مشترک ایجاب می نماید که تمام حقوق قانونی و عرفی همسر خود را رعایت نماید. مردان باید این را در نظر بگیرند که اگر قصد تشکیل خانواده را دارند و در عین حال وظیفه رسیدگی به والدین را دارند، بهتر است بیشتر درباره ازدواج بیندیشند.  آیا توانایی پرداخت مخارج هر دو زندگی را دارند؟ آیا می‌توانند مسئولیت‌های خود در برابر همسر خود و در عین حال خانواده خود را برآورده کنند؟

بهتر است اگر قصد تشکیل چنین زندگی را دارند با همسر آینده خود صداقت داشته باشند. از ابتدا شرایط خود را توضیح دهند و برای جلوگیری از ناراحتی‌های بعدی تلاش کنند تا اعتماد و حمایت همسر را جلب نمایند.

 کمک مالی شوهر به خانواده اش | نکاتی برای زنان

اگر زن بتواند درک درستی از شرایط داشته باشد حتی در صورت مشکلات مالی در زندگی زناشویی نیز می‌تواند وضعیت را به نفع خود تغییر دهد. برای مثال خانمی در قبال وجهی که همسرش به خانواده اش می‌داد مخالفت می کند، در چنین شرایطی مرد برای آرام کردن جو خانه کمک‌ مالی خود را به صورت مخفیانه به خانواده می‌رساند.دیری نمی گذرد که خانم متوجه این مسئله شده و علاوه بر مشکلات قبلی، بی‌اعتمادی نسبت به همسر در خانم شکل می گیرد.

برای پیشگیری از این مشکلات و رعایت اصول صحبت در مورد مسائل مالی با همسر نکات زیر می‌تواند مفید باشد.

با همسرتان بدون موضع گیری گفت‌وگو کنید ونیازهای خود را با او در میان بگذارید. 

تلاش کنید تا علل کمک‌ مالی شوهر به خانواده اش را دریابید و با احساسات او در این زمینه همدلی کنید. 

به جای بدگویی از خانواده همسر در مقابل شوهرتان بر مشکلات زندگی خود تمرکز کنی. برای رفع مشکلات مالی زندگی خود به کمک مالی شوهرتان آن‌ها را اولویت بندی کنید. 

اگر احساس می‌کنید که کمک مالی شوهر به خانواده اش افراطی است و ریشه در مشکلات شخصیتی در همسرتان یا خانواده او دارد به جای بحث و درگیری از یک روانشناس خانواده کمک بگیرید. 

– چه زمانی کمک مالی شوهر به خانواده حاکی از مشکلات خانوادگی است؟

گاهی می‌بینیم با وجود آنکه همشیرها به سنی رسیده‌اند که می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند همچنان کمک‌ مالی شوهر به خانواده اش ادامه می‌یابد. در واقع پسر خانواده نمی‌تواند کمک‌های خود را قطع کند. مسلما در این شرایط مسئله تنها وابستگی مالی نیست. بلکه وابستگی مالی نشانه‌ای از وابستگی روانی و درهم تنیدگی خانواده شوهر با اوست.

وابستگی به خانواده بعد از ازدواج در چنین شرایطی قطعا مشکل ساز خواهد شد.اگر در مرحله پیش از ازدواج قرار دارید، مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا میزان وابستگی روانی را در همسر آینده خود تشخیص دهید و با دید واقع گرایانه‌تری تصمیم بگیرید. در دوران پس از ازدواج نیز دریافت مشاوره زوج درمانی و فردی می‌تواند به زن و شوهرها در این زمینه کمک نماید. 

– چه زمانی کمک مالی شوهر به خانواده منجر به ایجاد مشکل اساسی در زندگی زناشویی می شود؟

گاه خانم‌ها آنقدر با این مسئله که همسرشان به خانواده اش کمک مالی می‌کند، درگیر می‌شوند که تمام خصوصیات مثبت همسر را فراموش کرده و مانند عینک سیاهی که به چشم زده‌اند همسر را با دید دیگری می‌نگرند و توان دیدن محبت‌ها و تلاش‌های همسر برای راضی کردن خود را از دست می‌دهند. در این شرایط زن و مرد در یک سیکل معیوب گرفتار می‌شوند. به این صورت که زن رفتارهای مثبت مرد را نادیده می‌گیرد. به این ترتیب خشم و بدرفتاری او منجر به تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر خواهد شد.

سخن آخر

در نتیجه مشکلات و کمک های مالی بی حدو مرز شوهر به خانواده اش، اختلافات تشدید شده و زندگی زناشویی با آسیب جدی رو به رو خواهد شد. در این شرایط برای اینکه بتوانید این سیکل معیوب را در هم بشکنید مراجعه به یک زوج درمانگر می‌تواند گزینه نجات بخشی برای شما و زندگی تان باشد. 

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.