رجزخوانی‌ دبیر کل ناتو در پاسخ به سخنرانی پوتین

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو، امروز چهارشنبه، طرح بسیج نظامی محدود بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه که از سوی «ولادیمیر پوتین» و «سرگئی شویگو»، رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه اعلام و تشریح شد را یک «لفاظی خطرناک و بی‌ملاحظه» خواند. استولتنبرگ در مصاحبه با «آلساندرا گالونی»، سردبیر خبرگزاری «رویترز» ادعا کرد،

کد خبر : 257965
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
رجزخوانی‌ دبیر کل ناتو در پاسخ به سخنرانی پوتین



«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو، امروز چهارشنبه، طرح بسیج نظامی محدود بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه که از سوی «ولادیمیر پوتین» و «سرگئی شویگو»، رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه اعلام و تشریح شد را یک «لفاظی خطرناک و بی‌ملاحظه» خواند.

استولتنبرگ در مصاحبه با «آلساندرا گالونی»، سردبیر خبرگزاری «رویترز» ادعا کرد، این طرح بسیج نظامی که اولین بسیج نظامیان روس از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است، تعجب‌آور نیست اما باعث تشدید جنگ در اوکراین خواهد شد.

استولتنبرگ مدعی شد، اقدامات ولادیمیر پوتین نشان دادند، «جنگ مطابق برنامه‌های او پیش نمی‌رود»، سربازان روسیه خوب تجهیز نشده‌ و فرماندهی و کنترل مناسبی ندارند و واضح است که رئیس جمهور روسیه مرتکب یک «اشتباه محاسباتی» بزرگ شده است.

به نوشته رویترز، رئیس‌جمهور روسیه امروز بالغ بر ۳۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره ارتش کشورش را برای جنگ در اوکراین فراخواند و از طرح الحاق یک سری مناطق اوکراین به روسیه حمایت و به آمادگی کشورش برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای با هدف دفاع از روسیه اشاره کرد.

دبیر کل ناتو با رجزخوانی برای روسیه گفت، این کشور نخواهد توانست در یک جنگ هسته‌ای برنده شود.

او اضافه کرد: « او (پوتین) خیلی خوب می‌داند که نباید یک جنگ هسته‌ای هرگز عملی شود و در این جنگ نمی‌توان پیروز شد. این جنگ عواقبی بی‌سابقه برای روسیه خواهد داشت.»

استولتنبرگ در اظهارنظر درباره استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای گفت:‌ «ما اطمینان حاصل خواهیم کرد، در مسکو هیچ سوءتفاهمی در مورد اینکه ما دقیقا چگونه واکنش نشان می‌دهیم باقی نماند. البته این وابسته به این است که چه نوع وضعیتی ممکن است پیش بیاید یا آنها از چه نوع تسلیحات ممکن است استفاده کنند. مهم‌ترین چیز جلوگیری از این رخداد است و به همین دلیل ما در ارتباطاتمان با روسیه، صراحتا از عواقب بی‌ُسابقه حرف زده‌ایم.»

استولتنبرگ که ائتلاف تحت امرش انواع کمک‌ها را در اختیار اوکراین برای مقابله با روسیه قرار داده و تحریک‌کننده این جنگ به سبب پیگیری توسعه‌طلبی تحریک‌آمیز بود در ادامه ادعاهایش گفت:‌ «ناتو وارد این نوع لفاظی خطرناک و بی‌ملاحظه پوتین نمی‌شود» چون به دنبال تقابل با روسیه نبوده و صرفا تلاش دارد از اوکراین محافظت و از تشدید درگیری جلوگیری کند.

او درباره سخنرانی پوتین گفت: «این سخنرانی تشدید تنش بود اما در عین حال مایه تعجب نبود. بنابراین ما آماده بوده‌ایم. ما آرام مانده و به ارائه حمایت‌ها به اوکراین ادامه خواهیم داد. سخنرانی پوتین نشان می‌دهد جنگ مطابق به برنامه‌های پوتین پیش نمی‌رود. ما مرتکب یک اشتباه محاسباتی بزرگ شده است.»

دبیر کل ناتو در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: « متصور شدن یک راه‌حل در کوتاه مدت تا زمانی که روسیه اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل و خودمختار نپذیرد سخت است. من نگرانم تنها راه پایان دادن به این جنگ اثبات اینکه پوتین در میدان نبرد پیروز نخواهد بود، باشد. وقتی او این را بفهمد، مجبور می‌شود نشسته و بر سر یک توافق معقول با اوکراین مذاکره کند.»

دبیر کل ناتو گفت، اعضای ائتلاف تحت امرش حمایتهایی بی‌سابقه از اوکراین به عمل آورده‌اند و کشورهای متحد در ناتو اکنون نیاز به پر کردن مجدد ظرفیت انبارهای تسلیحات و مهمات خود دارند.

استولتنبرگ درباره چین نیز گفت، این کشور یکی از چالش‌های امنیتی است که ائتلاف ناتو لازم است با آن مواجه شود اما چین را یک رقیب نمی‌بیند.

او توضیح داد، همکاری چین با مسکو از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین و اظهارنظرهای چینی‌ها علیه گسترش ائتلاف ناتو دلیل اینکه چرا این ائتلاف غربی باید پکن را یک چالش امنیتی‌ در نظر بگیرد نشان می‌دهند.

به ادعای دبیر کل ناتو، چین‌ «رفتار زورگویانه» در دریای چین جنوبی و علیه همسایگانش داشته و این کشور را به «نقض حقوق انسانی اساسی» متهم کرد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.