راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

پلازا مگ: اگر دانش آموز یا معلم هستید و می‌خواهید بدانید که اپلیکیشن شاد چیست و چگونه باید آن را دانلود و با آن کار کنید، در ادامه همراه ما باشید. اطلاعات خوبی در این زمینه برایتان داریم. حالا که با وجود ویروس کرونا مدارس تعطیل است، فناوری‌هایی بر پایه اینترنت به داد آموزش و

کد خبر : 1004
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲


پلازا مگ: اگر دانش آموز یا معلم هستید و می‌خواهید بدانید که اپلیکیشن شاد چیست و چگونه باید آن را دانلود و با آن کار کنید، در ادامه همراه ما باشید. اطلاعات خوبی در این زمینه برایتان داریم.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

حالا که با وجود ویروس کرونا مدارس تعطیل است، فناوری‌هایی بر پایه اینترنت به داد آموزش و پرورش رسیده و معلمان در بستر چنین امکاناتی می‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کرده و مواد درسی را نیز در اختیارشان قرار دهند. با این امکانات هم دانش آموزان و هم معلمان از خطر ابتلا به ویروس کرونا در امان می‌مانند و در ایام قرنطینه نیز از کارهایشان دور نخواهند بود. ما در این مقاله قرار است اطلاعاتی را در مورد برنامه شاد و به روزرسانی جدید آن در اختیارتان قرار دهیم.


معرفی اپلیکیشن شاد و آخرین اخبار آن

نرم افزار شاد که توسط متخصصان IT آموزش و پرورش توسعه یافته است، زیر نظر آموزش و پرورش بوده و از تاریخ 16 فروردین 99 استفاده از آن برای معلمان و دانش‌آموزان اجباری شد. برنامه شاد که تحت نظر آموزش و پرورش تولید و عرضه شده است برنامه‌ای مجازی برای تحصیل دانش آموزان و ارتباط آنان با مدرسان خود می‌باشد.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

این برنامه به دلیل بحران همه‌گیری کرونا و در پی آن تعطیلی مدارس برای دسترسی دانش‌آموزان به برنامه‌های درسی و کلاس‌هایشان ساخته شده است. بر این اساس هم دانش آموزان و هم معلمان بعد از نصب باید نسبت به ساختن پروفایل شخصی خود در این اپلیکیشن اقدام کنند. در طی چندماهه اخیر، ایرادات متعددی به این برنامه و به طور کل آموزش‌های مجازی وارد شد که از جمله آن می‌توان به عدم دسترسی حدود 3 و نیم میلیون از دانش‌آموزان به دستگاه‌های هوشمند و خدمات اینترنتی اشاره کرد. در این راستا آپدیت جدیدی از برنامه شاد در تاریخ 12 شهریور 99 معرفی شد که از آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و معلمان قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش ایسنا مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد در اجلاس امروز 12 شهریور در مورد اپلیکیشن شاد چنین بیان کرد:

نسخه قبلی مشکلاتی دارد و خانواده‌ها و معلمان گله مندی‌هایی داشتند که سعی کردیم آن‌ها را برطرف کرده و آموزش در بستر امنی صورت گیرد. احراز هویت تمام کاربران برایمان مهم بود.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

در ادامه مسئول شبکه شاد پس از معرفی آپدیت جدید این برنامه از ویژگی‌های آن رونمایی کرد و عنوان کرد که این آپدیت جدید از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و غیرقابل هک کردن خواهد بود. الحسینی در این رابطه گفت:

بیشترین سرمایه گذاری برای این اپ در کشور انجام شده و قدرتمندترین اپ است که سطح امنیتی بالایی دارد و خود را در برابر حملات هکرها از خارج حفظ کرده است. نسخه جدید شاد تا میزان زیادی تعاملی شده است. اکنون تمام دانش آموزان ثبت نام شده مدارس، در شبکه شاد نظم مدرسه ای پیدا کرده‌اند و تعلیم و تربیت همچنان با تمام ابعاد جریان دارد.

از جمله ویژگی‌های جدید این برنامه که در نسخه جدید آن به روزرسانی شده است، می‌توان به دسترسی آسان و گسترده به اطلاعات بارگذاری شده،امکان اجرای فوق برنامه‌ها، ورزش، سلامت و فعالیت های پرورشی نیز اشاره کرد. در این آپدیت جدید خدمات شاد در دو بخش پایه و بخش افزوده ارائه خواهد شد. در بخش پایه خدمات رایگان و عمومی و در بخش افزوده فعالیت مدارس غیردولتی و خاص و قراردادهایی که با بخش‌های خصوصی منعقد شده دنبال خواهد شد.

در مورد مشکل دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان به این برنامه نیز رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش برای عرضه سیمکارت‌های دانش‌آموزی صورت گرفته است و انتظار می‌رود پیش از آغاز سال تحصیلی جدید این مشکل نیز برطرف شود.


دانلود برنامه شاد

در ابتدا باید بدانید که جهت استفاده از اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش می‌بایست یکی از برنامه‌های پیام رسان ایرانی آی گپ، گپ، سروش، بله یا روبیکا را نصب داشته باشید. بعد از آن نیاز است تا برنامه شاد را دانلود کنید. در صورت تمایل برای آشنایی با پیام رسان های ایرانی می‌توانید این مقاله را نیز بخوانید. در ادامه لینک‌های دانلود مستقیم اپلیکیشن شاد برای اندروید و کامپیوتر قرار داده شده است که با استفاده از آنان می‌توانید به نصب شاد اقدام نمایید. لازم به ذکر است که لینک دانلود برنامه شاد برای آیفون به محض انتشار در همین مطلب قرار خواهد گرفت.

دانلود برنامه شاد برای اندروید

برنامه شاد برای کامپیوتر

به یاد داشته باشید در صورت عدم دسترسی به موبایل، می‌توانید از نسخه وب اپلیکیشن شاد نیز به این آدرس استفاده کنید. درواقع خیلی‌ها هم در مورد اپلیکیشن شاد برای ویندوز سوال می‌پرسند که باید به این دسته از کاربران بگوییم آن‌ها می‌توانند از نسخه وب این نرم افزار استفاده کنند و هنوز نسخه ویندوز آن در دسترس نیست.

نسخه تحت وب برنامه شاد

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲


راهنمای نصب و روش کار با اپلیکیشن شاد

حالا که دانستید برنامه شاد چیست و اپلیکیشن شاد را نصب کردید، باید آن را باز کنید و مراحلی را جهت ایجاد پروفایل کاربری و ثبت اطلاعات طی کنید. بعد از باز کردن برنامه شما با کادری مواجه می‌شوید که می‌بایست شماره تلفن خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن کدی برایتان پیامک خواهد شد. آن کد را در محل مربوطه وارد می‌کنید و بعد از تایید وارد صفحه دیگری از برنامه می‌شوید.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

حالا در اینجا باید اطلاعات خود را به عنوان دانش آموز، معلم یا مدیر ثبت کنید. بر روی گزینه ورود دانش آموز/ مدیر/ معلم ضربه بزنید، حالا در کادر باز شده سمت خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب در هر سمتی که هستید باید کد ملی خود را در کادری که برایتان باز خواهد شد وارد کرده و سایر مراحل را طبق نرم افزار ادامه دهید. در حقیقت بعد از وارد کردن کد ملی از شما درخواست می‌شود اطلاعاتی مانند شماره همراه، کد ملی، سریال شناسنامه، تاریخ تولد و کد امنیتی که در برنامه وجود دارد را وارد کرده و بعد از این مرحله وارد گروهی در پیام رسان سروش خواهید شد.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

دقت داشته باشید که برای اپلیکیشن شاد در آیفون یا برنامه شاد برای ویندوز از طریق مرورگر نیز همین مراحل باید طی شود.


روش‌هایی که دانش آموزان به گروه های کلاسی اضافه می شوند

یکی از روش‌ها این است که دانش آموز بعد از وارد کردن اطلاعات و احراز هویت وارد خواهد شد و دیگری اینکه معلم دانش آموز را از طریق بخش «افزودن اعضا» در بخش «مدیریت گروه» نرم افزار شاد اضافه کند.


نکاتی در مورد کار با اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش

در این نرم افزار تلاش شده است تا با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده مطابق بسته‌های آموزشی کشور محیطی ایمن و مناسب برای ارتباط دانش آموزان و معلمان فراهم شود. در این راستا بهتر است نکات زیر را بدانید:

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

توجه داشته باشید که دانش آموزان نیازی به تشکیل گروه ندارند و بعد از طی کردن مراحل ثبت نام وارد گروه کلاسی خود می‌شوند.

مدیران و معلم‌ها نیز امکان افزودن دانش آموزان به کلاس‌ها را خواهند داشت. این در حالی است که بعد از اضافه شدن دانش آموزان هویتشان توسط ستاد کنترل نیز مورد تایید قرار می‌گیرد.

همچنین دقت داشته باشید در همه مراحل استفاده از اپلیکیشن شاد از مرحله نصب تا اجرا، می‌بایست VPN یا همان فیلترشکن گوشی یا کامپیوتر شما خاموش باشد؛ چراکه در صورت روشن بودن احراز هویت با مشکل مواجه خواهد شد.

هنوز برای مقاطع پیش دبستانی، کلاس‌های چند پایه و یا نهضت سوادآموزی امکان استفاده از خدمات نرم افزار شاد میسر نیست و در صورت اضافه شدن این امکان، اطلاع رسانی‌های لازم صورت می‌پذیرد.


حفظ امنیت در استفاده از اپلیکیشن شاد

در استفاده از نرم افزار شاد باید به این نکته دقت کنید که اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و حتی‌الامکان سعی کنید خودتان مراحل یاد شده را در ایجاد حساب کاربری و پروفایل طی کنید یا از افراد معتمد بخواهید این کار را برایتان انجام دهند.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

خوب است بدانید می‌توانید مشاهده کنید که چه کسانی در حال استفاده از مشخصات کاربری شما هستند. در صورت وجود می‌توانید مراتب را پیگیری کنید. برای این کار باید به بخش «تنظیمات» برنامه بروید. عبارت «حریم خصوصی و امنیت را برگزینید». حالا بر روی «دستگاه‌های فعال» ضربه زده و در پایین آن فهرست دستگاه‌هایی که با پروفایل شما در حال استفاده از سیستم شاد هستند، نشان داده خواهد شد. همچنین می‌توانید دستگاه‌های دیگر را که قبلا از آن‌ها استفاده کرده‌اید، غیرفعال کنید و تنها به همین دستگاهی که هم‌اکنون در حال کار با آن هستید، اجازه کار دهید. خوب است اینجا نیز اشاره کنیم که برای برنامه شاد نسخه ویندوز یا کار با آن از طریق مرورگر یا نرم افزار شاد آیفون باید همین مراحل را طی کنید.


سخن پایانی

هر چند اپلیکیشن شاد فقط سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات دانش‌آموزان است، اما با هدایت دانش‌آموزان به سوی کلاس‌هایشان و برقراری ارتباط مؤثر بین دانش‌آموز و معلم می‌تواند نقش مهمی در یکپارچه سازی روند تدریس به صورت آنلاین داشته باشد.

راهنمای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد ۲

در این روش همه معلمان به دانش‌آموزان خود از طریق نرم افزار شاد iOS یا اندروید دسترسی دارند و می‌توانند درس‌ها و تکالیف را در گروه‌های ایجاد شده برای شاگردانشان قرار دهند. خوب است خاطرنشان کنیم که نرم افزار شاد برای کامپیوتر یا ویندوز هنوز عرضه نشده است و همان‌طور که اشاره شد کاربران از نسخه وب آن می‌توانند استفاده کنند. اگر در هنگام استفاده از اپلیکیشن شاد با مشکلی مواجه شدید یا سوالی در حین اجرا برایتان ایجاد شد، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.