راهزنی با بلال سمی؛ سارقان در پوشش بلال فروش خودرو را با بار آن ربودند

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خراسان،  ​​​​راهزنی با بلال سمی؛ اواخر مهر گذشته راننده‌ای که با خودروی پیکان وانت، مواد غذایی و خشکبار شرکت‌های تولیدی را در مشهد و شهرهای اطراف توزیع می‌کرد برای کسب نان حلال دوباره پشت فرمان خودرواش نشست و از شهر جدید گلبهار به سمت مشهد به راه افتاد.

کد خبر : 283693
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
راهزنی با بلال سمی؛ سارقان در پوشش بلال فروش خودرو را با بار آن ربودند



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خراسان،  ​​​​راهزنی با بلال سمی؛ اواخر مهر گذشته راننده‌ای که با خودروی پیکان وانت، مواد غذایی و خشکبار شرکت‌های تولیدی را در مشهد و شهرهای اطراف توزیع می‌کرد برای کسب نان حلال دوباره پشت فرمان خودرواش نشست و از شهر جدید گلبهار به سمت مشهد به راه افتاد. او در حالی که هنوز بسته‌های مواد غذایی زیادی در قسمت بار خودرو برای توزیع داشت، چشم به آسفالت بزرگراه جاده آسیایی دوخته بود که ناگهان پدال ترمز را فشرد و خودرو را در کنار پل روستای ناظریه متوقف کرد.

در ادامه این راهزنی با بلال سمی؛ راننده جوان با مشاهده «بلال‌های هوس‌انگیز» در کنار جاده که روی زغال‌ها خودنمایی می‌کردند، تصمیم گرفت طعم «بلال‌های طلایی رنگ» را بچشد.

او با خوشرویی در کنار جوان بلال فروش قرار گرفت و دقایقی بعد با ولع خاصی بلال را به دندان کشید. «علی» (راننده پیکان وانت) سپس با پرداخت هزینه بلال، دوباره پشت فرمان خودرو نشست و پایش را روی گاز گذاشت، ولی هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که احساس کرد سرگیجه عجیبی دارد. سعی کرد به مسیر ادامه دهد، چون فاصله زیادی تا مشهد نداشت، اما حس سردرد و خواب آلودگی همه وجودش را فراگرفت.  اصل ماجرای راهزنی با بلال سمی اینجاست که راننده جوان که دیگر نمی‌توانست خودرو را کنترل کند، دوباره در حاشیه جاده توقف کرد و بیهوش شد.

چندین ساعت بعد و در حالی که خورشید در حال جمع کردن شاخه‌های طلایی خود از آسمان شهر بود، راننده جوان چشمانش را گشود و خود را در حالی که روی خاک‌ها افتاده بود، در بیابانی یافت.

هنوز سردرد عجیبی را احساس می‌کرد. همه جا خلوت بود و او فقط زمین‌های کشاورزی را می‌دید. به زحمت تکانی خورد، اما هنوز نمی‌دانست چه حادثه‌ای برایش رخ داده است. در این هنگام کشاورزانی که از آن منطقه عبور می‌کردند با مشاهده وضعیت وخیم مرد جوان، با امدادگران اورژانس تماس گرفتند و این‌گونه راننده پیکان‌وانت به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل و بستری شد. او بعد از سه روز درمان پزشکی، سلامتی خود را بازیافت و تازه به خاطر آورد که چگونه در حاشیه بزرگراه دچار سرگیجه شده است!

اما نه تنها از خودرو و بار مواد غذایی‌اش خبری نبود بلکه حتی تلفن همراه هم نداشت. او با کمک کارکنان بیمارستان، با پلیس ۱۱۰ و خانواده اش تماس گرفت و برای اعلام شکایت به پلیس آگاهی رفت.

با توجه به حکایت تلخ جوان راننده و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) پیگیری این پرونده به گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد سپرده شد.

وقتی مرد جوان ماجرای «بلال خوری» را برای سرگرد رحیم‌پور (رئیس دایره جرایم خشن آگاهی) بازگو کرد، بی‌درنگ تحلیل‌های کارشناسی و ردزنی دزدان خودرو به «بلال‌فروش قلابی» گره خورد، اما بررسی‌های کارآگاهان که زیر نظر سرهنگ صادقی (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد مرحله عملیاتی شده بود، حکایت از آن داشت که فردی با مشخصات ارائه شده از سوی شاکی در کنار بزرگراه بساط بلال فروشی ندارد. در عین حال تحقیقات کارآگاهان با استفاده از شگردهای تخصصی برای یافتن سرنخی از این ماجرا ادامه یافت تا این که مشخص شد از کارت سوخت خودرو در یکی از پمپ‌های بنزین اطراف بزرگراه آسیایی استفاده شده است.

این‌گونه بود که دامنه تحقیقات به جایگاه سوخت رسید و شماره پلاک‌هایی از یک خودروی سواری به دست آمد که از کارت سوخت خودروی سرقتی استفاده کرده بود. کارآگاهان با هماهنگی‌های قضایی و در یک عملیات ضربتی موفق شدند مالک خودروی سواری را دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند. این جوان ۳۰ ساله اعتراف کرد کارت سوخت را از یکی از دوستانش در حاشیه شهر طرقبه شاندیز دریافت کرده است بنابراین ادامه عملیات کارآگاهان به باغ ویلایی در یکی از روستاهای گردشگری منطقه طرقبه کشید و دو جوان متهم به سرقت درحالی دستگیر شدند که مدارک خودرو و گوشی تلفن راننده پیکان وانت به همراه لوازم و قطعات دیگری از باغ ویلایی مذکور کشف و ضبط شد.

با اعترافات دو جوان ۲۵ و ۳۱ ساله، تحقیقات پلیس ادامه یافت و محل اختفای خودروی وانت نیز لو رفت. با حضور کارآگاهان در یکی دیگر از باغ ویلاهای منطقه شاندیز، خودروی شاکی در حالی که هنوز بار آن تخلیه نشده بود، به مقر انتظامی انتقال یافت.

سرکرده این باند سه نفره در بازجویی‌های تخصصی به کارآگاهان گفت: قصد داشتیم یک دستگاه خودروی باری را سرقت کنیم تا با آن سرقت‌های دیگر در شهر انجام بدهیم. به همین دلیل آب نمک بلال‌ها را به مواد بیهوشی آلوده کردیم تا این که راننده پیکان وانت از راه رسید.

من هم که منتظر چنین فرصتی بودم بلال آلوده و مسموم را به او دادم، سپس با کمک همدستانم سوار بر موتورسیکلت او را تعقیب کردیم. زمانی که در کنار جاده توقف کرد و بیهوش شد من پشت فرمان نشستم و پیکر نیمه جان او را در بیابان‌های شاندیز رها کردیم، اما هنوز نتوانسته بودیم مواد غذایی (بار خودرو) را بفروشیم که دستگیر شدیم.

بررسی‌های کارآگاهان با نظارت مستقیم فرمانده انتظامی مشهد برای کشف جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند خطرناک همچنان ادامه دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.