رئیس جمهور سابق روسیه می گوید: «حوادث ممکن است در نیروگاه های هسته ای اروپا نیز رخ دهد

لندن (رویترز) – دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه روز جمعه تهدیدی مخفیانه به متحدان غربی اوکراین که روسیه را به ایجاد خطر یک فاجعه هسته‌ای با استقرار نیروها در اطراف نیروگاه زاپوریژژیا اوکراین متهم کرده‌اند، صادر کرد. اوکراین روسیه را متهم کرده است که از این سایت به سمت شهرهای اوکراین شلیک می کند، زیرا

کد خبر : 240697
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
رئیس جمهور سابق روسیه می گوید: «حوادث ممکن است در نیروگاه های هسته ای اروپا نیز رخ دهد


لندن (رویترز) – دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه روز جمعه تهدیدی مخفیانه به متحدان غربی اوکراین که روسیه را به ایجاد خطر یک فاجعه هسته‌ای با استقرار نیروها در اطراف نیروگاه زاپوریژژیا اوکراین متهم کرده‌اند، صادر کرد.

اوکراین روسیه را متهم کرده است که از این سایت به سمت شهرهای اوکراین شلیک می کند، زیرا نیروهای اوکراینی نمی توانند خطر پاسخ دادن به آتش را تهدید کنند. این سازمان می گوید که مسکو خود منطقه را گلوله باران کرده و در عین حال اوکراین را مقصر می داند.

روسیه می گوید این اوکراین است که این نیروگاه را گلوله باران کرده است.

“آنها [Kyiv and its allies] بگو روسیه است مدودف، نایب رئیس کنونی شورای امنیت روسیه، در کانال تلگرامی خود نوشت: این واضح است که 100٪ مزخرف است، حتی برای مردم احمق روسوفوبیک.

او افزود: «آنها می‌گویند که این اتفاق کاملاً تصادفی است، مانند «نمی‌خواستیم». “چه می توانم بگویم؟ فراموش نکنیم که اتحادیه اروپا نیروگاه های هسته ای هم دارد. و تصادفات نیز ممکن است در آنجا اتفاق بیفتد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل اعلام کرده است که گلوله باران Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، می‌تواند باعث یک فاجعه هسته‌ای شود، اما نتوانسته شرایط را برای بازرسی فراهم کند.

کیف و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار غیرنظامی شدن این منطقه شده‌اند و گروه هفت اقتصاد بزرگ از روسیه خواسته‌اند آن را به اوکراین بازگرداند.

اما لئونید اسلوتسکی، قانونگذار ارشد روسی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت که ایده بازگرداندن کارخانه به کنترل اوکراینی ها “یک تمسخر از نقطه نظر تضمین ایمنی” است.

وی در کانال تلگرامی خود افزود: همه اظهارات وزرای خارجه گروه ۷ در حمایت از خواسته‌هایشان چیزی جز «حمایت از تروریسم هسته‌ای» نیست.

روسیه کارخانه Zaporizhzhia را در ماه مارس پس از حمله به اوکراین در 24 فوریه تصرف کرد، اما این سایت هنوز توسط کارکنان اوکراینی آن اداره می شود.

کیف گفت که این مجتمع پنج بار در روز پنجشنبه مورد حمله قرار گرفته است، از جمله در نزدیکی محل نگهداری مواد رادیواکتیو. خبرگزاری دولتی روسیه تاس گفت که مقامات منصوب روسیه گفتند که اوکراین دو بار نیروگاه را گلوله باران کرده است که تغییر شیفت را مختل کرده است.

(گزارش رویترز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.