رئیس ارتش پاکستان به مداخله ارتش در سیاست اعتراف کرد

به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژنرال باجوا ۶۲ ساله که ۲۹ نوامبر از ارتش پاکستان بازنشسته می‌شود و جای خود را به عنوان رئیس ارتش به ژنرال عاصم منیر داده است، چهارشنبه در آخرین سخنرانی خود از این نهاد قدرتمند کشورش دفاع کرد. این در حالیست که انتقاداتی به ارتش پاکستان از جمله از

کد خبر : 285060
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
رئیس ارتش پاکستان به مداخله ارتش در سیاست اعتراف کرد



به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژنرال باجوا ۶۲ ساله که ۲۹ نوامبر از ارتش پاکستان بازنشسته می‌شود و جای خود را به عنوان رئیس ارتش به ژنرال عاصم منیر داده است، چهارشنبه در آخرین سخنرانی خود از این نهاد قدرتمند کشورش دفاع کرد.

این در حالیست که انتقاداتی به ارتش پاکستان از جمله از طرف عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که ارتش را عامل برکناری خودش در ماه آوریل می‌داند، وارد می‌شود.

ژنرال باجوا در مراسمی در مقر ارتش در روالپندی این سوال را مطرح کرد که چرا در هند که در همسایگی پاکستان است، انتقادی از ارتش از طرف مردمش وجود ندارد. او گفت: به نظر من، دلیل این امر، مداخله مداوم ارتش پاکستان در سیاست در طول ۷۰ سال گذشته است که غیرقانونی است. به همین دلیل از فوریه سال گذشته، ارتش تصمیم گرفته که در هیچ موضوع سیاسی‌ دخالت نکند.

او گفت که ارتش پاکستان “پاکسازی” خود را آغاز کرده و ابراز امیدواری کرد که “احزاب سیاسی هم به خودشان بیایند.” این ژنرال پاکستانی گفت: واقعیت این است که در پاکستان نهادها، احزاب سیاسی و جامعه مدنی، همه آنها اشتباه کرده‌اند. وقت آن است که از آن اشتباهات درس بگیریم و به سمت جلو حرکت کنیم.

این ژنرال پاکستانی، وضعیت اقتصادی “نامطلوب” پاکستان را برجسته کرد و از همه ذی‌نفعان خواست تا نفس خود را کنار بزنند، با هم کار کنند و یاد بگیرند که پیروزی‌ها و شکست‌های خودشان را بپذیرند.

قمر جاوید باجوا از سال ۲۰۱۶ در راس ارتش مسلح هسته‌ای ۶۰۰ هزار نفری است. حکم او در اوت سال ۲۰۱۹ به مدت سه سال توسط عمران خان، نخست‌وزیر وقت پاکستان تمدید شد. او قرار است سه‌شنبه آینده بازنشسته شود.

این چهره‌ سرشناس ارتش پاکستان در سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود، زمان قابل توجهی را به موضوع سیاست اختصاص داد و فوران رویکردهای منفی و انتقادات شدید از ارتش پاکستان را محکوم کرد؛ ارتشی که از زمان استقلال پاکستان در ۱۹۴۷ بیش از نیمی از این زمان، اداره این کشور را در دست داشته است.

باجوا اعتراف کرد که انتقاد از ارتش پاکستان از جانب احزاب سیاسی و عموم مردم، “حق آنهاست” اما نسبت به استفاده از کلماتی که “در شان و منزلت ارتش نیست” هشدار داد. او گفت: همه باید در نظر داشته باشند که محدودیت‌هایی برای این صبر وجود دارد. با این حال می‌خواهم از این حجم از انتقاد تهاجمی نسبت به خودم و ارتش خودم چشم‌پوشی کنم زیرا پاکستان برای همه ما مهمترین است.

این ژنرال پاکستانی همچنین از احزاب سیاسی خواست تا بعد از شکست، طرف دیگر را “تحمیلی یا انتخاب‌شده” خطاب نکنند. او افزود: ما باید این رفتار را رد کنیم. شکست و پیروزی بخشی از سیاست است و همه احزاب باید قدرت پذیرش شکست و پیروزی خودش را داشته باشد تا بدین ترتیب یک دولت “منتخب” به جای یک دولت “وارداتی- تحمیلی” یا “انتخاب‌شده” در انتخابات بعدی داشته باشیم.

به گفته او، اگر پاکستان می‌خواهد که رو به جلو حرکت کند، باید عدم تحمل و نگرشی مبنی بر اینکه “من قبول نمی‌کنم” را کنار بگذارد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.