دیک چنی: ترامپ بزرگترین تهدید علیه آمریکا است

«دیک چنی» در یک تبلیغ انتخاباتی برای دخترش «لیز چنی» عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که در انتخابات درون حزبی مقابل «هریت هیگمن» کاندیدای مورد حمایت دونالد ترامپ در ایالت وایومینگ رقابت می‌کند، ترامپ را «بزرگترین تهدید علیه مردم این کشور» لقب داد. چنی که دو دوره به عنوان معاون جورش بوش در دوره ریاست جمهوری

کد خبر : 238365
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دیک چنی: ترامپ بزرگترین تهدید علیه آمریکا است



«دیک چنی» در یک تبلیغ انتخاباتی برای دخترش «لیز چنی» عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که در انتخابات درون حزبی مقابل «هریت هیگمن» کاندیدای مورد حمایت دونالد ترامپ در ایالت وایومینگ رقابت می‌کند، ترامپ را «بزرگترین تهدید علیه مردم این کشور» لقب داد.

چنی که دو دوره به عنوان معاون جورش بوش در دوره ریاست جمهوری وی فعایت می‌کرد و نقش مهمی در حمله آمریکا به عراق داشت، گفت: در تاریخ ۲۳۶ ساله ایالات متحده تاکنون، هیچ خطری بزرگتر از دونالد ترامپ برای مردم این کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به حمله به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱(دی‌ماه ۱۳۹۹) پس از اعلام شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در انتخابات ۲۰۲۰، آمریکایی‌ها ترامپ را رد کردند اما او سعی داشت انتخابات را با خشونت و دروغ زیر سوال ببرد.

چنی که خود از حامیان ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ بود، ادامه داد: ترامپ یک ترسو و دروغ‌گو است، او و بسیاری از جمهوری‌خواهان حامی ترامپ می‌دانند که او در انتخابات شکست بزرگی خورده است.

سیاست‌مدار جمهوری‌خواه آمریکایی در تایید لیز چنی برای مجرم دانستن ترامپ گفت که به دخترش به دلیل اذعان حقیقت در حالی که خیلی از جمهوری خواهان از آن وحشت دارند افتخار می‌کند.

حامی پیشین ترامپ در این تبلیغ انتخاباتی که شدیدترین مخالفت وی با ترامپ تاکنون است، ادامه داد: هیچ اقدامی برای لیز مهمتر از جلوگیری از حضور دوباره ترامپ در دفتر ریاست جمهوری آمریکا نیست و او در این زمینه موفق خواهد شد.

لیز چنی یکی از منتقدان اصلی ترامپ در رابطه با حمله به ساختمان کنگره آمریکا به عنوان نایب رییس کمیته منتخب مجلس آمریکا که به بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره آمریکا می‌پردازد، از طرف اعضای حزب لیبرال به طور گسترده مورد ستایش قرار گرفته است.

وی یکی از ۱۰ جمهوری خواه مجلس بود که در پی حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی) رای به استیضاح ترامپ داد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حمله سفید پوستان آمریکایی به کنگره آمریکا درحالی پس از سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داد، که مرحله پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با حضور رئیس مجلس نمایندگان و مایک پنس معاون وقت رئیس جمهوری در جریان بود.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

بسیاری از کارشناسان و شخص نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را یک حمله تروریستی معادل با واقعه یازده سپتامبر توصیف کردند.

بررسی‌های کمیته منتخب مجلس سنا در مورد شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد و تاکنون هم از جزئیات مخرب نقش ترامپ در حمله به کنگره پرده برداشته است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.