دیدنی های ولگوگراد ؛ شهری با فرهنگ و تاریخچه غنی در روسیه

ولگوگراد یکی از شهرهای توریستی روسیه محسوب می‌شود که مانند دیگر شهرهای این کشور، دارای مکان‌های خاص و دیدنی از جمله موزه‌ها، بناهای یادبود و جاذبه‌های طبیعی است. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ به‌روزرسانی شده است. ولگوگراد یکی از شهرهای مهم صنعتی در جنوب‌غربی کشور روسیه در

کد خبر : 8308
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
دیدنی های ولگوگراد ؛ شهری با فرهنگ و تاریخچه غنی در روسیه


ولگوگراد یکی از شهرهای توریستی روسیه محسوب می‌شود که مانند دیگر شهرهای این کشور، دارای مکان‌های خاص و دیدنی از جمله موزه‌ها، بناهای یادبود و جاذبه‌های طبیعی است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ به‌روزرسانی شده است.

ولگوگراد یکی از شهرهای مهم صنعتی در جنوب‌غربی کشور روسیه در کنار رودخانه ولگا در استان ولگوگراد است. بیشتر مراکز صنعتی و کارخانه‌های کشور روسیه در این شهر قرار دارند. فرهنگ و تاریخچه این شهر بسیار غنی است و بناهای یادبود جنگی و آثار تاریخی آن نماینگر تاریخ باشکوه آن هستند. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای کشور روسیه دارای مکان‌های خاص دیدنی از جمله موزه‌ها، بناهای یادبود و جاذبه‌های طبیعی است که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد بیشتر آشنا شوید.

دریاچه نمک التون (Salt Lake Elton)

دریاچه نمک التون یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی روسیه در شهر ولگوگراد است که بزرگترین دریاچه نمک در قاره اروپا نیز محسوب می‌شود و به آن «مروارید ولگا» نیز می‌گویند. این دریاچه طبیعی جذاب با زیبایی‌ها و مناظر فوق‌العاده و منحصر‌به‌فرد، تمام بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند و به‌سختی می‌توان مکان دیگری برای مقایسه با آن پیدا کرد.

یادمان مام میهن فرا می خواند (The Motherland Calls)

مجسمه بزرگ یادمان سرزمین مادری فرا می خواند (The Motherland Calls)

یادمان مام میهن فرا می‌خواند یکی از بی‌نظیرترین بناهای تاریخی در جهان است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی ولگوگراد به شمار می‌رود که در سفر به ولگوگراد حتما باید از آن دیدن کنید. این تندیس زیبا که نمایانگر زنی شمشیر به دست است، در سال ۱۹۶۷ میلادی روی تپه مامایف (Mamayev Kurgen) بنا شد و یادبودی از نبرد «استالین‌گراد» به حساب می‌آید. در دست داشتن شمشیر در این بنا، نشانگر زنی است که برای دفاع از سرزمین خود آماده بوده و همین طور نمادی از دعوت دشمنان به نبرد محسوب می‌شود. این مجسمه باشکوه بلندترین مجسمه در اروپا و همین طور بلندترین مجسمه زن در جهان به شمار می‌آید.

تئاتر موزیکال شهری موزیک مدیا (Muzkomediya Municipal Musical Theater)

ستون های ورودی تئاتر موزیکال شهری موزکومدیا (Muzkomediya Municipal Musical Theater)

تئاتر موزیک مدیا یک‌بار در جریان جنگ استالینگراد تخریب شده است

سازه تئاتر موزیکال شهری موزیک مدیا در سال ۱۹۰۳ میلادی ساخته شده که در طول نبرد «استالینگراد» به‌طور کامل تخریب شد؛ اما این بنا در سال‌های ۱۹۴۶ میلادی و ۱۹۶۰ از نو ساخته و بازسازی شد و تا به امروز به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی ولگوگراد به شمار می‌رود. در حال حاضر این بنا میزبان تئاتر موزیکال شهری است و نمایش جذاب و جالبی هر هفته در آن برگزار می‌شود.

کانال ولگا دن (Volga Don Canal)

کشتی در حال عبور از کانال ولگا دن (Volga Don Canal)

کانال ولگا دن، با طول ۱۱۰ کیلومتر در جنوب شهر ولگوگراد جای گرفته و رودخانه ولگا و رود دن را به هم متصل می‌کند. این کانال از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت خاصی است و توسط زندانیان جنگی در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است. تعداد زندانیان که از آن‌ها بیگاری کشیده شد و در این پروژه همکاری کردند، به بیش از یکصد هزار نفر می‌رسد که بیش از پانزده هزار نفر از آن‌ها به‌دلیل گرسنگی و سوء‌تغذیه در طول ساخت آن، جان خود را از دست دادند.

برج آتش‌نشانی (Zatsaritsynskaya Fire Tower)

برج نارنجی رنگ برج آتش نشانی (Zatsaritsynskaya Fire Tower)

برج آتش‌نشانی یکی از مکان‌های دیدنی ولگوگراد است که در سال ۱۸۹۷ بنا شده و دارای تاریخی غنی است. این برج در طی نبرد خونین استالین‌گراد در طول جنگ جهانی دوم به کل نابود شد؛ اما در سال ۱۹۹۵ میلادی به‌طور کامل بازسازی شد و به‌شکل اولیه خود بازگشت. در بالای این برج می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از شهر ولگوگراد را تماشا کنید.

خانه پاولف (Pavlov’s House)

ویرانه های خانه پاولف (Pavlov’s House)

خانه پاولف شاید در نگاه اول مانند یک خانه معمولی شبیه دیگر خانه‌های شهری به نظر برسد؛ اما جالب است بدانید که این ساختمان در طول جنگ جهانی دوم به یکی از نمادهای دلیری و شجاعت سربازان روسی تبدیل شد، چون این ساختمان مخصوص سربازانی بود که توانسته بودند که به‌مدت شصت روز آلمانی‌ها را متوقف کنند. اولین چیزی که در بازدید از این بنای تاریخی شاید توجه شما را به خود جلب کند، دیوار یادبودی از این نبرد است که یادآور سختی‌های جنگ و پیروزی‌های به دست آمده در آن است.

موزه هنرهای زیبای ماشکوف (Museum of Fine Arts named after I. Mashkov)

تابلوهای نقاشی در موزه هنرهای زیبای ماشکوف (Museum of Fine Arts named after I. Mashkov)

موزه هنرهای زیبای ماشکوف در سال ۱۹۶۰ میلادی افتتاح شد و در سال ۱۹۶۳ میلادی در معرض بازدید عموم قرار گرفت. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از دو هزار اشیای هنری دست ساز را تماشا کنید.

کلیسای قدیسان (All Saints Church)

گنبد های طلایی کلیسای تمام مقدسات (All Saints Church)

کلیسای قدیسان نیز مانند مجسمه سرزمین مادری فرا می‌خواند، در تپه مامایف قرار گرفته و در محوطه همین مجسمه جای گرفته است. این کلیسا از اهمیت خاصی میان مردم ولگوگراد برخوردار است و از مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود که در سفر به ولگوگراد تماشای آن را نباید از دست داد.

پلانتاریوم (Palentarium)

مجسمه زن و قفس پرنده در پلانتاریوم (Palentarium)

پلانتاریوم یا افلاک‌نما، نمای بسیار زیبایی از ستاره‌ها و کهکشان راه شیری را برای شما به نمایش می‌گذارد و اطلاعات مفیدی از آن‌ها به شما ارائه می‌دهد. اگر به نجوم و ستارگان علاقه دارید، می‌توانید ساعات لذت بخشی را در این ساختمان بگذرانید.

ایستگاه مرکزی (The Central station)

غروب خورشید و ایستگاه مرکزی (The Central station)

ایستگاه مرکزی تنها مکانی برای سوار شدن به قطار نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد به شمار می‌آید. از این ایستگاه می‌توان به‌عنوان نمونه عالی از معماری و نمادی از شهر ولگوگراد نام برد. این ایستگاه دارای مجموعه زیبایی از تابلوهای نقاشی تزیین شده است که با ورود به آن حس می‌کنید که وارد یکی از موزه‌های کشور روسیه شده‌اید.

موزه تاریخ پامیات (Museum Pamyat)

خود رو و موتورسیکلت کلاسیک در موزه تاریخ پامیات (Museum Pamyat)

موزه تاریخ پامیات موزه‌ای در ارتباط با جنگ است که در زیرزمینی قدیمی قرار گرفته و اشیای کهنه‌ای در آن نگهداری می‌شود. گفته می‌شود که سازه این موزه در گذشته یکی از مقرهای فرماندهی در دوران جنگ جهانی دوم بوده و یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مارشال‌های ارتش کشور روسیه از آن استفاده می‌کرده است. تجربیات سفر خود به روسیه را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.