دلار آمریکا تحت فشار معاملات تعطیلات نازک باقی می ماند

آنچه باید در روز پنجشنبه 24 نوامبر بدانید: تحت فشار انتشار داده‌های ناامیدکننده اقتصاد کلان و لحن ناامیدکننده که در صورتجلسه FOMC مشاهده شد، دلار آمریکا متحمل ضررهای سنگینی در برابر رقبای خود با شاخص دلار آمریکا شد (DXY در روز چهارشنبه نزدیک به 1% از دست داد. DXY در اوایل روز پنج‌شنبه در عقب

کد خبر : 285023
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
دلار آمریکا تحت فشار معاملات تعطیلات نازک باقی می ماند


آنچه باید در روز پنجشنبه 24 نوامبر بدانید:

تحت فشار انتشار داده‌های ناامیدکننده اقتصاد کلان و لحن ناامیدکننده که در صورتجلسه FOMC مشاهده شد، دلار آمریکا متحمل ضررهای سنگینی در برابر رقبای خود با شاخص دلار آمریکا شد (DXY در روز چهارشنبه نزدیک به 1% از دست داد. DXY در اوایل روز پنج‌شنبه در عقب باقی می‌ماند و با وجود معاملات ضعیف در تعطیلات، بازارهای اوراق قرضه و سهام در ایالات متحده به مناسبت تعطیلات روز شکرگزاری بسته خواهند شد. سند اقتصادی اروپا نظرسنجی های احساسات IFO را ارائه خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا حساب های جلسه سیاست پولی را منتشر خواهد کرد.

داده های منتشر شده توسط S&P Global در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خصوصی ایالات متحده در ماه نوامبر به شدت کاهش یافته است. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence، در اظهار نظر درباره این داده ها، گفت: “شرایط کسب و کار در سراسر ایالات متحده در ماه نوامبر بدتر شد.” طبق یافته‌های اولیه نظرسنجی PMI، با کاهش تولید و تقاضا با نرخ‌های افزایش یافته، مطابق با انقباض اقتصاد با نرخ سالانه 1 درصد است.

سقوط دلار آمریکا که توسط نظرسنجی‌های غم‌انگیز PMI به وجود آمده بود، در اواخر روز پس از آن که صورتجلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا نشان داد که اکثر سیاست‌گذاران از کند کردن سرعت افزایش نرخ بهره به زودی حمایت کردند، تشدید شد. طبق گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی در ماه دسامبر در حال حاضر 76 درصد است. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به 2 درصد کاهش یافت و در روز به زیر 3.7 درصد رسید. در همین حال، شاخص‌های اصلی وال استریت با افزایش قیمت بسته شدند که نشان‌دهنده تاثیر مثبت انتشار فدرال رزرو بر احساسات ریسک است.

یورو/دلار آمریکا از فشار فروش گسترده ای که در اطراف دلار آمریکا وجود داشت سرمایه گذاری کرد و به بالاترین سطح هفتگی جدید بالای 1.0400 صعود کرد. این جفت ارز در اوایل پنجشنبه به سمت 1.0450 صعود می کند.

GBP/USD در روز چهارشنبه نزدیک به 200 پیپ به دست آورد و به بالای 1.2000 رسید. این جفت آخرین بار در بالاترین سطح خود از اواسط آگوست نزدیک به 1.2100 معامله شد.

USD/JPY برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه به شدت سقوط کرد و تمام سودهای هفتگی خود را از بین برد. این جفت به کاهش در اوایل روز پنجشنبه ادامه می دهد و زیر 139.00 نوسان می کند.

طلا قیمت از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده استفاده کرد و روز چهارشنبه بالای 1750 دلار بسته شد. XAU/USD در صبح اروپا به سمت 1760 دلار افزایش یافت.

محیط ریسک مثبت بازار کمک کرد بیت کوین پیدا کردن تقاضا و بیت کوین/دلار آمریکا آخرین بار با افزایش تقریبا 1 درصدی در روز در حدود 16700 دلار مشاهده شد. به همین ترتیب، اتریوم پس از افزایش 4 درصدی در روز چهارشنبه، در حال حاضر بیش از 2 درصد در روز به 1200 دلار رسیده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.