دستیار ناوالنی روسیه در اعتراض به نامه تحریمی به اتحادیه اروپا کنار رفت

این اقدام لئونید ولکوف، رئیس ستاد ناوالنی و یکی از چهره‌های برجسته جنبش او، موجی از شوک به مخالفان وارد کرد و برخی آن را هدیه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌دانستند. این امر پس از آن صورت گرفت که روزنامه‌نگار برجسته الکسی وندیکتوف، که تیم ناوالنی او را به دست‌فروشی کرملین متهم می‌کرد، نامه‌ای

کد خبر : 331164
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
دستیار ناوالنی روسیه در اعتراض به نامه تحریمی به اتحادیه اروپا کنار رفت


این اقدام لئونید ولکوف، رئیس ستاد ناوالنی و یکی از چهره‌های برجسته جنبش او، موجی از شوک به مخالفان وارد کرد و برخی آن را هدیه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌دانستند.

این امر پس از آن صورت گرفت که روزنامه‌نگار برجسته الکسی وندیکتوف، که تیم ناوالنی او را به دست‌فروشی کرملین متهم می‌کرد، نامه‌ای با امضای ولکوف و دیگر چهره‌های اپوزیسیون در ماه فوریه افشا کرد که در آن از اتحادیه اروپا خواسته شده بود تا تحریم‌ها علیه میخائیل فریدمن، سرمایه‌دار سرمایه‌دار و همکارانش را در آلفای خود لغو کند. امپراتوری کسب و کار گروهی

ولکوف گفت که امضای او در آن سند فتوشاپ شده است، اما فاش کرد که نامه مشابهی را برای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اکتبر گذشته ارسال کرده است.

ولکوف گفت: «این نامه یک اشتباه سیاسی بزرگ بود.

تحریم ها

ولکوف در نامه اکتبر از اتحادیه اروپا خواست تا تعداد روس‌هایی را که هدف تحریم‌ها قرار می‌گیرند، به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اما در صورت محکومیت علنی جنگ اوکراین و قطع رابطه با پوتین، لغو تحریم‌ها را برای مردم آسان‌تر کند.

او به ویژه در مورد لغو تحریم ها علیه فریدمن متولد اوکراین بحث کرد و او را لیبرالی خواند که همیشه از پوتین فاصله گرفته است.

فریدمن از زمانی که روسیه در 24 فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد، خود را پایین نگه داشته است، اما در اوایل درگیری گفت که این اقدام به هر دو کشور آسیب خواهد رساند و خواستار پایان جنگ شد.

موضع ولکوف زمانی غیرقابل دفاع شد که وندیکتوف فاش کرد که ولکوف عملاً به طور مخفیانه از طرف یکی از «الیگارش‌های بزرگ روسیه» لابی کرده است.

ولکوف در مجموعه ای از توئیت ها گفت که او اشتباه کرده است که فکر می کند رویکرد او ممکن است “یک واکنش زنجیره ای از محکومیت عمومی جنگ و انشعاب در نخبگان روسیه را ایجاد کند”.

او گفت بنابراین تصمیم گرفته است که فعالیت عمومی خود را به عنوان رئیس بنیاد مبارزه با فساد ناوالنی «توقف» کند. او گفت که به زودی با همکارانش ملاقات خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا و چگونه آنها می توانند به همکاری ادامه دهند.

چندین چهره اپوزیسیون روز پنجشنبه در دفاع از ولکوف صحبت کردند.

«به سایه ها نرو. Ksenia Thorstrom، معاون شهرداری سن پترزبورگ گفت: بهانه وندیکتوف و پوتین را برای چنین شادی ندهید.

بسیاری از چهره‌های برجسته مخالف از زمانی که ناوالنی در سال 2021 به زندان افتاد، به دلیل آنچه او و دولت‌های غربی و گروه‌های حقوق بشر می‌گویند اتهامات واهی برای ساکت کردن او طراحی شده بود، از روسیه گریختند.

ولکوف که اکنون در لیتوانی مستقر است، اغلب در یک کانال یوتیوب ناوالنی ظاهر می شود که تحقیقات متعددی درباره فساد در روسیه منتشر کرده و جنگ در اوکراین را محکوم کرده است. مکان فعلی فریدمن مشخص نیست.

(گزارش توسط مارک ترولیان؛ ویرایش توسط گرت جونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.