دستگیری ۵۰۰۰ قاچاقچی میراث فرهنگی از ابتدای امسال در کشور

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از دستگیری پنج هزار نفر قاچاقچی و حفار غیر مجاز در سطح کشور از ابتدای امسال تا کنون خبر داد. سردار حسن مهری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان در جمع خبرنگاران با تقدیر از

کد خبر : 154334
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
دستگیری ۵۰۰۰ قاچاقچی میراث فرهنگی از ابتدای امسال در کشور



ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از دستگیری پنج هزار نفر قاچاقچی و حفار غیر مجاز در سطح کشور از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

سردار حسن مهری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان در جمع خبرنگاران با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مجموعه انتظامی استان از این یگان، اظهار کرد: اقدامات و تلاش‌هایی که برای حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور انجام می‌شود نشان از هوشیاری و پشتکار جدی ماموران این یگان و همکاری و پشتیبانی مجموعه انتظامی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام نقاط تاریخی کشور در رصد کامل این یگان قرار دارد، افزود: طی چند سال گذشته بیش از پنج هزار دستگاه فلزیاب از حفاران غیر مجاز ضبط شده و اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این دستگاه‌ها انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی کشور ادامه داد: در سطح کشور حدود ۲۰۰ دستگاه موتوربرق، ۳۰۰ دستگاه پیکور و کمپرسور و همچنین دو دستگاه بیل مکانیکی که برای حفاری‌های غیر مجاز مورد استفاده قرار می‌گرفت ضبط شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور حدود چهار هزار و ۸۰۰ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی که قدمت بسیار بالایی نیز داشتند از قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شده است، تصریح کرد: هشدار ما به قاچاقچیان و سود جویان در این حوزه این است که با هرگونه حفاری غیر مجاز و خصوصاً خرید و فروش آثار تاریخی با جدیت برخورد می‌کنیم.

سردار مهری یادآور شد: با توجه به اینکه قاچاقچیان قصد خروج اینگونه آثار از کشور را دارند، آموزش‌های لازم در این رابطه به ماموران یگان‌های حفاظت در گمرک و همچنین پلیس فرودگاه در سرتاسر کشور ارائه شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه تجهیز یگان‌های حفاظت سراسر کشور به دوربین‌های حفاظتی و تردد شمار در دستور کار قرار دارد، افزود: یک میلیون اثر تاریخی و ۳۳ هزار اثر ثبت شده ملی و جهانی در کشور وجود دارد که باید از آنها بطور مستمر حفاظت شود.

گفتنی است در این آیین از خدمات فرمانده قبلی سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده تقدیر و سرهنگ خلیل حاجی زاده به عنوان فرمانده جدید این یگان در استان معرفی شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.