درگیری حامیان جریان صدر با نیروهای امنیتی در مقابل منطقه سبز بغداد

آشوبگران حامی جریان صدر بار دیگر از صبح امروز (چهارشنبه) مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کرده و بعد از ظهر امروز همزمان با آغاز جلسه پارلمان، قصد ورود به منطقه سبز را دارند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند. به نوشته وبگاه شفق نیوز، دهها تن از افرادی که حامیان جریان صدر شناخته می‌شوند،

کد خبر : 260709
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
درگیری حامیان جریان صدر با نیروهای امنیتی در مقابل منطقه سبز بغداد


آشوبگران حامی جریان صدر بار دیگر از صبح امروز (چهارشنبه) مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کرده و بعد از ظهر امروز همزمان با آغاز جلسه پارلمان، قصد ورود به منطقه سبز را دارند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، دهها تن از افرادی که حامیان جریان صدر شناخته می‌شوند، از شب گذشته وارد مناطق اطراف منطقه سبز شده‌اند. نیروهای امنیتی نیز اقدام به بستن خیابان‌های منتهی به میدان التحریر کرده و موانع سیمانی کار گذاشته‌اند.

در همین حال پل‌های «الجمهوری» و «السنک» که به منطقه سبز وصل می‌شود نیز مسدود شده و خیابان‌های بغداد شاهد ترافیک سنگینی است.

در اطراف منطقه سبز نیز همزمان با آغاز جلسه پارلمان، میان آشوبگران و نیروهای امنیتی درگیری شدیدی رخ داده است. به گفته برخی منابع افراد تجمع کرده همه از حامیان مقتدی الصدر نیستند و برخی از آن‌ها از نخست‌وزیر عراق خط می‌گیرند.

تجمع‌کنندگان خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، در حالی که انحلال پارلمان راههای قانونی خود را دارد که جریان صدر تاکنون نتوانسته از طریق آن‌ها به هدف خود برسد.

درگیری حامیان جریان صدر با نیروهای امنیتی در مقابل منطقه سبز بغداد

درگیری حامیان جریان صدر با نیروهای امنیتی در مقابل منطقه سبز بغداد

درگیری حامیان جریان صدر با نیروهای امنیتی در مقابل منطقه سبز بغداد

طبق اعلام قبلی دبیرخانه پارلمان عراق، قرار است امروز نخستین نشست پس از مدتها توقف، برای بررسی درخواست استعفای «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و انتخاب «محسن المندلاوی» به عنوان نائب‌رئیس اول پارلمان برگزار شود.

به نوشته وبگاه شبکه «رووداو»، شب گذشته، پایتخت عراق شاهد تجمع‌های پراکنده‌ای از طرفداران جریان صدر بود که تهدید می‌کردند در صورت برگزاری نشست لامروز پارلمان، بار دیگر اعتراضات خیابانی را از سر خواهند گرفت.

دیروز (سه‌شنبه)، اعلام شد که محمد الحلبوسی درخواست استعفاء از ریاست پارلمان را ارائه کرده که به اعتقاد ناظران و تحلیلگران سیاسی بیشتر یک مانور سیاسی برای کسب تایید و رأی اعتماد مجدد است و نمایندگان حاضر در پارلمان درخواست استعفای او را رد خواهند کرد.

به اعلام رسانه‌های عراقی، نزدیک به سه ساعت است که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در پشت درهای پارلمان مستقرند و منتظر گرفتن مجوز برای ورود به صحن پارلمان برای پوشش نشست امروز هستند.

تصمیم الحلبوسی به استعفاء در حالی اعلام شد که چند روز پیش، ، حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، خبر داد که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر موافقت کرده است با هیأت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند. قرار بود این هیأت یک طرح ابتکاری جدید که پاسخگوی مطالبات صدری‌ها است، به رهبر این جریان ارائه کند.

شرایط سیاسی عراق از اکتبر سال گذشته میلادی و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی متشنج شده و با گذشته یک سال هنوز نخست‌وزیر جدید انتخاب نشده است. حامیان جریان صدر پیش از این نیز در هشتم مرداد ماه با یورش به منطقه سبز وارد صحن پارلمان شده و به مدت دو هفته در داخل و خارج ساختمان پارلمان تحصن کرده بودند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.