درخواست تعطیلی مشاغل در تهران / جزییات محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز

معاون کل وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز توضیح داد. به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی گفت: در شهرهای قرمز فعالیت های آموزشی و همچنین فعالیت های اجتماعی اعم از مذهبی و ملی تعطیلی کامل دارند. همچنین سفر با خودرو غیر بومی به شهرهای قرمز و خروج خودرو بومی از شهرهای قرمز ممنوع

کد خبر : 39425
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۴۴
درخواست تعطیلی مشاغل در تهران / جزییات محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز



معاون کل وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی گفت: در شهرهای قرمز فعالیت های آموزشی و همچنین فعالیت های اجتماعی اعم از مذهبی و ملی تعطیلی کامل دارند. همچنین سفر با خودرو غیر بومی به شهرهای قرمز و خروج خودرو بومی از شهرهای قرمز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز کارکنان در مشاغل ضروری تا یک دوم امکان حضور دارند، ادامه داد: در مشاغل غیر ضروری هم فقط یک سوم کارکنان امکان حضور خواهند داشت.

حریرچی گفت: هر گونه تجمع بیش از ۱۵ نفر برای جلسات غیر قانونی است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: ستاد کرونای استان تهران برای تهران محدودیت های بیشتری را خواستار شده است.

وی درباره تغییر رنگ بندی شهرها هم گفت: حضور ویروس جهش یافته و سرعت افزایش ابتلا در شهر و همچنین میزان تست مثبت که در آن شهرستان انجام می شود از جمله این عوامل می باشد که تمام این شرایط پیشگوی شرایط در آینده هستند.

او افزود: زمانی که رنگ بندی ها را فقط بر مبنای بستری انجام می دهیم فاز سرپایی بیماری گذشته و به نیمه دوم درگیری اپیدمی در آن شهرستان رسیدیم.

حریرچی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران محدودیت ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست فعالیت مشاغل گروه یک در تهران را داده ایم، افزود: درخواست شده بقیه مشاغل در تعطیلی کامل باشند و حتماً تصمیمی که مطابق با خرد جمعی و به نفع عموم مردم باشد در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن های وارداتی بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفتند و ۴ فاز برای واکسیناسیون در نظر گرفتیم، گفت: فاز اول برای کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران کووید۱۹ که در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال هستند می باشد و همچنین افراد با ریسک بالای بستری و مرگ به دلیل کرونا شامل سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی در مراکز نگهداری، جانبازان مستقر در مراکز نگهداری و جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی و پرسنل این مراکز می باشند. فاز اول شامل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

حریرچی ادامه داد: مرحله دوم شامل افراد مسن که به ترتیب از ۸۰ سال به بالا شروع و به صورت ۵ سال ۵ سال تا بالای ۶۵ سال را تحت پوشش قرار می دهد و همچنین افرادی که با بیماری و شرایط زمینه ای پرریسک هستند که بر اساس آنالیز ریسک ، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال واکسینه خواهند شد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون شامل ۳ گروه می باشد، گفت: گروه اول افراد ساکن در مراکز جمعی مانند سربازخانه ها، زندان ها و کمپ های مهاجرین قانونی، کودکانی که در مراکز جمعی نگهداری می شوند و گروه دوم سایر پرسنل ارائه خدمات ضروری برای جامعه مانند نیروی انتظامی، کارکنان بانک ها، معلمان و غیره و گروه سوم افراد ۵۵ تا ۶۴ سال هستند که فاز سوم حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر هستند.

وی افزود: فاز چهارم واکسیناسیون شامل همه افراد جامعه است که بدون بیماری زمینه ای زیر ۵۵ سال سن دارند و این افراد بر اساس اولویت سنی به ترتیب و مبتنی بر تولید واکسن داخلی انجام می شود.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر در فاز اول واکسیناسیون هستیم که گروهی از کارکنان خط اول ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ و تعدادی با ریسک بسیار بالای بستری و مرگ که غسال های فعال در آرامستان ها و تعدادی از پاکبان هایی که در معرض زباله های بیمارستانی و عفونی هستند واکسینه شدند ولی هنوز فاز اول به اتمام نرسیده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۹۰ هزار دوز واکسن توزیع رسمی و تزریق شده است و با واکسن های وارداتی که طی دیروز و امروز وارد کشور شده تعداد بیشتری که عمدتاً کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: بیشتر افراد واکسینه شده تاکنون دوز اول را دریافت و حدود چند هزار نفری هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.