درخواست برجامی اتحادیه اروپا از کشورها

«استفن کلمنت» روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ اتحادیه اروپا در این برهه حساس زمانی بر تعهد راسخ خود برای حمایت از برجام تأکید می‌کند و مصمم به همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق است. برجام حائز اهمیت راهبردی و یکی از عناصر کلیدی معماری

کد خبر : 63928
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۱۵
درخواست برجامی اتحادیه اروپا از کشورها



«استفن کلمنت» روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ اتحادیه اروپا در این برهه حساس زمانی بر تعهد راسخ خود برای حمایت از برجام تأکید می‌کند و مصمم به همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق است. برجام حائز اهمیت راهبردی و یکی از عناصر کلیدی معماری منع اشاعه جهانی است. اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد از اجرای این توافق منطبق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک جاری و فشرده در چارچوب کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها حمایت می‌کند. ما همچنین از گفت‌وگوهای وین در سطوح مختلف با نگاه به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و دورنمای بازگشت ایران به اجرای کامل این توافق حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات اروپایی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به مشکلات ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها (علیه‌ ایران) اذعان دارد خاطر نشان کرد: درکنار راستی آزمایی کامل اجرای تعهدات اتمی ایران، رفع تحریم‌های هسته‌ای بخش مهمی از توافق برجام به شمار می‌رود.

این درحالیست که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در راستای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

دور بعدی مذاکرات برجام قرار است اواخر هفته جاری برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌های زیادی حاکیست که در این دور طرف ها درباره توالی احیای برجام و رفع تحریم‌های ضد ایرانی به توافق می‌رسند.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه اظهارتش و خلاف اعتراف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برجام اوج ناتوانی اتحادیه اروپا دربرابر آمریکا را نشان داد ، ادعا کرد که بروکسل کاملاً به تعهداتش از جمله رفع تحریم‌ها علیه ایران به موجب برجام عمل کرده است. 

او بدون اشاره به عدم تحقق مزایای اقتصادی وعده داده شده در توافق هسته‌ای از تدابیر جبرانی ایران در کاهش تعهدات برجامی ابراز نگرانی کرد و گفت: «اتحادیه اروپا به شدت از تصمیم ایران در تعلیق اقدامات شفافیت‌ساز مطرح‌شده در برجام از جمله پروتکل الحاقی ابراز نگرانی می‌کند.»

این دیپلمات اروپایی مدعی شد که اقدام ایران، دسترسی آژانس اتمی به سایت‌ها، فعالیت‌ها و اطلاعات مرتبط در ایران را کاهش داده و آژانس از دسترسی‌های تکمیلی درچارچوب پروتکل الحاقی محروم بوده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.