دختری‌ که هله‌هوله‌های جدید اختراع می‌کند!

این نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان درباره کتاب‌های جدید خود گفت: «هاله هله‌هوله» اثر جدید من است. این کتاب، کتاب بامزه‌ای است و به خاطر تصویرسازی‌هایش، انتشارش کمی طول کشید. او سپس بیان کرد: کتاب که در انتشارات طوطی منتشر شده، درباره دختر بچه‌ای است که مدام هله‌هوله می‌خورد و خودش نیزهله‌هوله اختراع

کد خبر : 307329
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
دختری‌ که هله‌هوله‌های جدید اختراع می‌کند!



این نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان درباره کتاب‌های جدید خود گفت: «هاله هله‌هوله» اثر جدید من است. این کتاب، کتاب بامزه‌ای است و به خاطر تصویرسازی‌هایش، انتشارش کمی طول کشید.

او سپس بیان کرد: کتاب که در انتشارات طوطی منتشر شده، درباره دختر بچه‌ای است که مدام هله‌هوله می‌خورد و خودش نیزهله‌هوله اختراع می‌کند؛ در واقع با ترکیب هله‌هوله‌ها، هله‌هوله جدید اختراع کرده و با بازی‌های زبانی برای آن‌ها اسم می‌گذارد. ترکیب شدن هله‌هوله‌ها و بازی‌های زبانی برای کودکان جالب است؛ مثلا اگر ویفر و اسمارتیز و پفک را با هم ترکیب کنید می‌شود «ویفر، اسمارتیز، پفک» اما دختر داستان ما نامش را می‌گذارد «ویفرتیزفک» و یک هله‌هوله جدید، درست می‌کند.

رجبی ادامه داد: این دختر از آن دسته‌ بچه‌هایی است که کار خود را می‌کند و مسیر خود را می‌رود، شیطنت و بازیگوشی‌اش را برای فهمیدن و درک مسائل به کار می‌گیرد. فضای داستان برای بچه‌ها، بامزه است. شما به کودک با زبان علمی نمی‌توانید درباره خلاقیت حرف بزنید، هرچند برخی از کودکان میل ساختن و ترکیب کردن، را در خود دارند و دوست دارند بدانند اگر فلان ماده را با فلان ماده ترکیب کنند، چه اتفاقی می‌افتد و دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند. این کتاب این موضوع را در فضای طنزآمیز بیان می‌کند.

نویسنده «بردیا و گولاخ‌ها» درباره این‌که کتاب برای چه گروه سنی مناسب است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم کودکان هفت تا ۱۱ ساله می‌توانند کتاب را بخوانند. البته بزرگ‌ترها هم می‌توانند بخوانند، زمانی که کار می‌کنم به گروه سنی فکر نمی‌کنم و معتقدم اگر کتابی درست باشد، همه سن‌ها می‌توانند بخوانند.

رجبی با بیان این‌که کتاب دیگرش با عنوان «پسر اقیانوس» به زودی در نشر افق منتشر خواهد شد، گفت: این کتاب با موضوع محیط زیست و درباره سیل و آسیب‌های سیل است؛ داستان در ایران می‌گذرد و درباره خانواده‌ای است که در خوزستان، وسط سیل گیر افتاده‌ و بالای پشت بام رفته‌اند و … .

او خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی در دنیا مهم است و ایران هم بخشی از این دنیا است. خیلی مهم است که بچه‌ها درباره برخورد با فجایع طبیعی، اعم از سیل و زلزله و حریق آگاهی و آمادگی ذهنی داشته باشند. خیلی مهم است که بچه‌ها علاوه بر آمادگی ذهنی، نسبت به کسانی که دچار آسیب می‌شوند، محبت و دلسوزی داشته باشند. حس کمک رساندن و همیاری خیلی مهم است و به همین دلایل، بر روی این موضوع کار کردم.

این نویسنده ادبیات کودک با بیان این‌که تاجایی که می‌داند، کتابی درباره این موضوع به صورت مستقل در ایران کار نشده است، توضیح داد: بعد از انتشار، اگر بازخوردها خوب باشد، مجموعه کتاب تصویری درباره بلایای طبیعی چون زلزله، آتش‌سوزی و حتی سرما و یخبندان منتشر خواهیم کرد تا یک پیش‌آگاهی در کودکان به وجود بیاید.

او خاطرنشان کرد: زمانی که فردی از کودکی نسبت به اتفاق‌هایی که در طبیعت می‌افتد، آگاهی داشته باشد، خود به خود رفتارش با طبیعت به عنوان موجود قدرتمند تغییر می‌کند و می‌داند ممکن است رودخانه طغیان کند و سیل به وجود بیاید یا زلزله رخ داده و خانه‌ها را ببلعد پس رفتارهایش عوض می‌شود و همیشه مراقبت‌های ذهنی را نسبت به مسائل دارد. اگر فردا بخواهد آینده‌ساز کشوری شود می‌داند خشک کردن دریاچه‌ها، بیابان‌زایی چه بلایی سر آدم می‌آورد. دوستی با طبیعت و فکر کردن به آن باعث می‌شود در برنامه‌ریزی‌ها حواسش به طبیعت باشد، ما در این سال‌ها به این موضوع دقت نکرده‌ایم.

مهدی رجبی با تأکید بر ضرورت نوشتن این کتاب گفت: ما به تربیت نسلی نیاز داریم که حواسش به آبی که می‌خورد باشد و بداند ممکن است فردا آبی نباشد، بداند ممکن است در وسط تهران سیل بیاید یا حواسش باشد، بستر رودخانه‌ جایی نیست که بشود در آن ویلا ساخت زیرا می‌داند این‌ها تخریب محیط زیست است و این موضوع خسارت جانی به همراه دارد. بداند نداشتن آمادگی ذهنی و آگاهی نسبت به طبیعت تلفات و خسارات جبران‌ناپذیر به همراه خواهد داشت.

۵۷۲۴۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.