دبیرکل حزب‌الله: فلسطین دیگر منتظر کشورهای عربی نیست/ مقاومت، لبنان را آزاد کرد

شهید بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب الله ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۱۳ مه ۲۰۱۶) در حمله راکتی و توپخانه‌ای تکفیری‌ها به نزدیکی فرودگاهی نظامی در حوالی دمشق، پایتخت سوریه ترور و شهید شد. نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بدرالدین به خانواده وی، گفت که سال گذشته به خاطر کرونا، شرایط

کد خبر : 209559
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
دبیرکل حزب‌الله: فلسطین دیگر منتظر کشورهای عربی نیست/ مقاومت، لبنان را آزاد کرد



شهید بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب الله ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۱۳ مه ۲۰۱۶) در حمله راکتی و توپخانه‌ای تکفیری‌ها به نزدیکی فرودگاهی نظامی در حوالی دمشق، پایتخت سوریه ترور و شهید شد.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بدرالدین به خانواده وی، گفت که سال گذشته به خاطر کرونا، شرایط برگزاری این بزرگداشت فراهم نبوده است.

وی ضمن قدردانی از مردم لبنان به خاطر مشارکت در انتخابات پارلمانی، به ویژه اتباع لبنانی مقیم خارج که در صفوف طولانی اخذ رأی حضور داشتند، تصریح کرد، شاید برای برخی از این اتباع، به خاطر رأی دادن به حزب الله و همپیمانانش، مشکلاتی نیز ایجاد می‌شد، ولی با وجود این، رأی دادند و باید از همه این افراد، قدردانی کرد.

شهید بدرالدین زندگی خود را برای مقابله با صهیونیستها و تکفیریها صرف کرد

دبیر کل حزب الله لبنان سپس به شخصیت شهید بدرالدین پرداخت و گفت: «بسیاری از افراد مانند شهید بدرالدین به اقتضای شغل جهادی خود، نزد مردم شناخته شده نیستند. تصاویر آنان نیز مخفی است. ولی پس از شهادت، نامهای واقعی آنان اعلام می‌شود. فیلمهای مستندی نیز درباره زندگی آنان ساخته می‌شود».

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه شهید بدرالدین شجاعت و شهامت و اراده بالایی داشت، تأکید کرد، این شهید کل «زندگی خود را در مقابله با صهیونیستها و تکفیریها صرف کرد. این شهید، یکی از نمادهای نسل خود است؛ نسلی است است که مؤمن و مجاهد بودند. وی با نام ذوالفقار در تامی میادین [جنگ] از فلسطین گرفته تا لبنان و سوریه حضور داشت».

شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، اشغال فلسطین موسوم به «نکبه» در سال ۱۹۴۸، شکستی برای همه کشورهای عربی و «ملتهای منطقه بود. ملتهای ما همچنان با نتایج این شکست مواجه هستند. منطقه ما نیز [از طریق جنگ] در حال فرسایش است و از ۷۴ سال پیش تا کنون، با جنگ مواجه است».

فلسطین دیگر منتظر کشورهای عربی نیست

وی با بیان اینکه مهمتر از فاجعه اشغال، موضع ملت فلسطین طی دهه‌های گذشته است، ادامه داد: «ملت فلسطین، تصمیم خود را مدتها پیش گرفته است و در حال حاضر در تمامی عرصه‌ها و میادین حضور دارد. این ملت دیگر منتظر کشورهای عربی، اتحادیه عرب سازمان همکاری و شورای امنیت و سازمان ملل نیست. لذا فکر می‌کنم که طی ۲۰ سال گذشته، باور اکثریت قاطع ملت فلسطین به گزینه مقاومت، بیش از هر زمان دیگری، قویتر شده است».

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت کشورهای عربی بتوانند فلسطین را آزاد کنند، افزود: «اما این مسئله به از دست رفتن قدس، کرانه باختری، جولان [اشغالی]، مزارع شبعا و منطقه سیناء ختم شد. لبنان نیز می‌توانست مانند فلسطین شاهد این فاجعه باشد. تصور کنید که اگر مقاومت نبود، سرنوشت لبنان چه بود؟ سرنوشت مردم لبنان چه بود؟ چه فاجعه‌ای می‌توانست برای مردم لبنان رقم بخورد؟ همان طور که ملت فلسطین و ملتهای عرب از ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۸ تا به امروز، منتظر هستند، مردم لبنان نیز باید منتظر راهبرد عربی یکپارچه بودند تا لبنان از دست اسرائیل آزاد شود».

جهان عرب قادر به آزادسازی و حمایت از فلسطین نیست

نصرالله ضمن انتقاد از عادیسازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و اینکه مردم لبنان می‌توانند چه انتظاری از این کشورهای داشته باشند، تصریح کرد: «تنها نظامی که واقعا [در برابر اسرائیل] ایستاد و در این راه، شهید هم تقدیم کرد، سوریه بود. اینجاست که ویژگی نسل بدرالدین مشخص می‌شود؛ نسلی که نه منتظر کشورهای عربی ماند، نه سازمانهای اسلامی، نه جامعه بی‌الملل و نه شورای امنیت، بلکه مقاومت از ساعت اولیه حمله [اسرائیل]، وارد درگیری مستقیم با دشمن و مبارزه با آن آغاز شد.».

وی با بیان اینکه هیچ کس نباید فکر کند که جهان عرب می‌تواند از لبنان حمایت کند، خاطر نشان کرد: «جهان عرب زمانی که یکپارچه و منسجم بود، نتوانست فلسطین را آزاد کند و تا به امروز نیز نتوانسته است از فلسطین حمایت کند. حتی به آزادسازی لبنان نیز کمک نکرد. اما نسل بدرالدین منتظر این کشورها نماند. البته رابطه با جهان عرب، از اصولی است که قابل مناقشه نیست، ولی از این کشورها نباید انتظار کمک داشت. و در آن زمان فقط سوریه و جمهوری اسلامی ایران مواضع حمایتی از لبنان داشتند».

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.