خلاء نظارتی و ورود پرستارنماها به خدمات مراقبت در منزل

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری به عوارض جدی نگرفتن صدور مجوز برای مراکز پرستاری در منزل پرداخت و گفت: جدی نگرفتن خدمات مراقبت پرستاری در منزل و نبود نظارت‌های دقیق همچنین سبب شده افراد پرستار نما و غیرمجاز که پروانه فعالیت ندارند به موضوع ورود کنند و بدون تخصص کافی اقدام به

کد خبر : 281447
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۲
خلاء نظارتی و ورود پرستارنماها به خدمات مراقبت در منزل



معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری به عوارض جدی نگرفتن صدور مجوز برای مراکز پرستاری در منزل پرداخت و گفت: جدی نگرفتن خدمات مراقبت پرستاری در منزل و نبود نظارت‌های دقیق همچنین سبب شده افراد پرستار نما و غیرمجاز که پروانه فعالیت ندارند به موضوع ورود کنند و بدون تخصص کافی اقدام به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی کنند.

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز، درباره گسترش مراکز مراقبت پرستاری در منزل در کشور، گفت: توسعه، ‌ ترویج و تعمیق فرهنگ پرستاری در منزل یا پرستاری جامع‌نگر بسیار ضروری است، اما در شرایط فعلی متاسفانه تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت درمان‌ آنها برای صدور پروانه فعالیت این مراکز بسیار ضعیف است. در شهر تهران مراکزی داریم که بیش از یک سال است که پشت خط دریافت مجوز مانده‌اند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه شاهدیم نسبت پرستار به تخت در مراکز درمانی بسیار پایین است و حجم مراجعات و خدمات بسیار بالا است و این مراکز مراقبت در منزل می‌توانند ظرفیت جدیدی برای کاهش مراجعات بیمارستانی و خارج کردن خدمات بیمارستانی از چارچوب بیمارستان باشد؛ اما مسئولین مربوطه در قضیه صدور پروانه فعالیت مراکز پرستاری در منزل یا پرستاری جامع‌نگر خیلی با صبر و کُند پیش می‌روند.

او تاکید کرد: به عنوان مثال اگر در شهر تهران موضوعاتی مانند مباحث آتش‌نشانی و مدیریت بحران برای مراکز مطرح می‌شود باید مبتنی بر واقعیت باشد، برخی ایرادات در آیین‌نامه سبب کُند شدن روند صدور مجوزهای کسب و کار مراکز پرستاری در منزل یا پرستاری جامع‌نگر می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در خصوص فواید وجود مراکز مراقبت و پرستاری در منزل، اظهار کرد: با وجود این مراکز دیگر لازم نیست بیمار برای همه مشکلات به بیمارستان مراجعه کند و می‌تواند خدمت مناسب را در خانه دریافت کند. گسترش و تقویت مراکز هزینه‌های درمانی کشور را کاهش خواهد داد و در عین حال خدمات با کیفیت، ایمن، در دسترس و ارزان قیمت در این مراکز ارائه می‌شود و حجم کار بیمارستان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

او با تاکید بر لزوم درک اهمیت وجود مراکز پرستاری در منزل یا پرستاری جامع‌نگر، بیان کرد: متاسفانه هنوز برای این خدمات ابعاد پوشش بیمه‌ای درنظر گرفته نشده است و یکی از دلایلی که شاید سبب کاهش استقبال مردم از این مراکز می‌شود همین موضوع است که بیمه‌های پایه به پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل ورود نکرده‌اند.

وی افزود: جدی نگرفتن خدمات مراقبت پرستاری در منزل و نبود نظارت‌های دقیق همچنین سبب شده است افراد پرستار نما و غیرمجاز که پروانه فعالیت ندارند به موضوع ورود کنند و بدون تخصص کافی اقدام به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.