خرس USD/CHF به حمایت 0.9325 نزدیک می شود و چشم به بانک های مرکزی و تورم است

USD/CHF در پایین ترین سطح هفتگی، برای چهارمین روز متوالی پایین تر است. احساسات مختلط، بازده خزانه داری نزول بر دلار آمریکا فشار می آورد. سیگنال های اولیه برای تورم هفته آینده ایالات متحده، جلسات سیاست پولی فدرال رزرو، SNB در کانون توجه قرار خواهد گرفت. USD/CHF یک روند نزولی چهار روزه را نشان می‌دهد،

کد خبر : 291518
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
خرس USD/CHF به حمایت 0.9325 نزدیک می شود و چشم به بانک های مرکزی و تورم است


  • USD/CHF در پایین ترین سطح هفتگی، برای چهارمین روز متوالی پایین تر است.
  • احساسات مختلط، بازده خزانه داری نزول بر دلار آمریکا فشار می آورد.
  • سیگنال های اولیه برای تورم هفته آینده ایالات متحده، جلسات سیاست پولی فدرال رزرو، SNB در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

USD/CHF یک روند نزولی چهار روزه را نشان می‌دهد، زیرا فروشندگان به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته در حدود 0.9325 رسیدند، که جمعه گذشته مشخص شد. گفته می شود، جفت فرانک سوئیس (CHF) در اوایل جلسه آسیایی در حدود 0.9335 تحت فشار باقی می ماند.

ضررهای اخیر این مظنه تا حد زیادی می تواند به کاهش گسترده دلار آمریکا در آستانه برنامه شلوغ هفته آینده که شامل نشست سیاست پولی فدرال رزرو (فدرال رزرو) و داده های تورم است، مرتبط باشد، البته ارقام مصرف کننده محور امروز را فراموش نکنیم. در انجام این کار، جفت ارز اصلی چالش‌های موجود در چین و روسیه و همچنین ترس از رکود جهانی را نادیده می‌گیرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) یک روند نزولی سه روزه نزدیک به 104.60 را نشان می دهد، در حالی که 0.22٪ کاهش در روز دارد، در حالی که بازدهی ضعیف خزانه داری ایالات متحده را ردیابی می کند و داده های نرم تر ایالات متحده را که اخیرا چاپ شده است، توجیه می کند. در روز پنجشنبه، مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده با اجماع بازار 230 هزار نفری برای هفته منتهی به 02 دسامبر مطابقت داشت، در مقابل 226 هزار مورد تجدید نظر شده قبلی. علاوه بر این، میانگین چهار هفته‌ای نیز 230 هزار عدد در مقایسه با 229 هزار در قرائت‌های قبلی چاپ کرد. در اوایل هفته، تراز تجاری کالا و خدمات ایالات متحده به -78.2 میلیارد دلار در مقابل -79.1 میلیارد دلار و قبل از -73.28 میلیارد دلار بدتر شد. علاوه بر این، قرائت نهایی واحد کار برای سه ماهه سوم به 2.4٪ QoQ در مقابل 3.5٪ برآورد اولیه کاهش یافت.

ماتیاس هوبرت پل کورمان، رئیس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) با صحبت در مورد کاتالیزورهای ریسک، به دکتر نگوزی اوکونجو-ایویلا، مدیر سازمان تجارت جهانی (WTO) پیوست تا خطر رکود جهانی را برجسته کند. لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین نیز در همین راستا قرار دارد. با این حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، مشکلات ناشی از رکود اقتصادی و انتظارات جنگ طلبانه از فدرال رزرو را رد کرد، نمی تواند پشتوانه بازگشت DXY باشد. یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب گفت که “رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر نیست” و همچنین از بیان اینکه آیا دلار در برابر سایر ارزها به اوج خود رسیده است یا خیر، خودداری کرد.

در جای دیگر، اخبار منتشر شده از وال استریت ژورنال (WSJ) که حاکی از آمادگی ایالات متحده برای تحریم های حقوق بشری روسیه و چین است، اخیراً بر ریسک پذیری بازار تأثیر گذاشته است. با این حال، عناوین قبلی که نشان دهنده علاقه چین به بازسازی روابط با ایالات متحده و کاهش سیاست صفراوی کووید بود، سعی کردند از خوش بینان دفاع کنند.

خلق و خوی متفاوت را می توان در معاملات آتی S&P 500 با پیشنهاد ملایم و بازدهی ضعیف خزانه داری ایالات متحده و همچنین کالاهای کمی مثبت مشاهده کرد که به نوبه خود بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد.

در ادامه، معامله‌گران جفت USD/CHF باید به قرائت‌های اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان برای ماه دسامبر توجه کنند که انتظار می‌رود 53.3 در مقابل 56.8 قبل، برای ضربه‌ای جدید باشد. همچنین توجه به انتظارات تورم مصرف کننده 5 ساله دانشگاه میشیگان (UoM) برای ماه مذکور، 3.0% قرائت قبلی، مهم است. مهمتر از همه، جلسه سیاست پولی هفته آینده توسط بانک ملی سوئیس (SNB) و کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای معامله گران جفت ارز بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل فنی

بسته شدن روزانه زیر پایین ماهانه اطراف 0.9325 برای خرس های USD/CHF ضروری است تا افسار را حفظ کند و به پایین مارس 2022 نزدیک به 0.9195 نزدیک شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.