حمایت از ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس

[ad_1] اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با انتشار نامه ای ضمن انتقاد از مسئولین سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که کلیدی‌ترین مسئله‌ای که ‌می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا کشور را یاری کند، اتحاد، هم‌کاری و هم‌افزایی با متخصصین داخلی برای پیشرفت هر چه سریع‌تر واکسن تولید داخل در کنار بررسی های لازم

کد خبر : 8610
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
حمایت از ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس

[ad_1]

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با انتشار نامه ای ضمن انتقاد از مسئولین سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که کلیدی‌ترین مسئله‌ای که ‌می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا کشور را یاری کند، اتحاد، هم‌کاری و هم‌افزایی با متخصصین داخلی برای پیشرفت هر چه سریع‌تر واکسن تولید داخل در کنار بررسی های لازم برای واردات واکسن مطمئن و ایمن است.

به گزارش ایسنا، در بخش هایی از این نامه آمده است:

چندیست موضوع واردات واکسن مطمئن و ایمن و ممنوعیت واردات از کشورهای آمریکا و انگلیس در محافل مختلف مطرح می شود و دوگانه های مختلفی را شاهد هستیم. در این بین برخی از مسئولین سازمان نظام پزشکی کشور نیز به این حاشیه‌ها دامن زده و در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مخالفت خود را به صورت ضمنی با ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس اعلام کردند.

در ادامه این اتحادیه دانشجویی با انتقاد از عملکرد سازمان نظام‌ پزشکی، نکاتی را در خصوص واردات واکسن از آمریکا و انگلیس خطاب به  مسئولین سازمان نظام پزشکی کشور مطرح می کند.

در این نامه آمده است که سازمان نظام پزشکی کشور در نامه اخیر تنها راه مقابله با ویروس کرونا را محدود در واکسیناسیون جامعه می‌داند. در صورتی که در ایام اخیر با اعمال محدودیت‌های آمدوشد در سطح کشور کاهش چشمگیری در مبتلایان و قربانیان این ویروس مشهود بود. پس می‌توان نتیجه گرفت اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه تاثیر به‌سزایی در مبارزه با این ویروس دارد. از سوی دیگر، با فرض خرید و واردات واکسن، واکسیناسیون جمعیت  80 میلیونی کشورمان حتی با اولویت بندی افراد در خطر و کادر درمان، فرایندی دشوار و زمان‌بر خواهد بود. 

واردات واکسن از کشورهای مختلف نیاز غیرقابل انکار کشور است. اما باید توجه داشت که استفاده از واکسن‌ کشورهایی که در مبارزه با کرونا موفق بوده و به میزان خوبی توانسته‌اند این ویروس را در سطح جامعه کنترل کنند، معقول‌تر است یا واکسن کشوری که نه یک روز یا دو روز، بلکه هر روز رکورد قربانیان و مبتلایان این بیماری را جابجا می‌کند؟ چنانچه کشورهای پیشرو در امر واکسیناسیون مانند امارات، از واکسن‌های چینی استفاده می کنند.

 پیشرو بودن مردم ایران برای واکسن‌هایی که بسیاری از کشورهایی مثل کره جنوبی از تزریق آن به مردمشان امتناع کرده‌اند، توجیه عقلی ندارد. علاوه بر این باید توجه داشت که شیوه ساخت واکسن شرکت‌هایی مانند فایزر یا مدرنا روی پلتفرم mRNA بنا شده است. روشی که تاکنون هیچ نمونه قبلی نداشته و ممکن است عوارض ژنتیکی خطرناکی در درازمدت داشته باشد.

 استفاده شتاب‌زده از واکسن‌هایی که در مرحله آزمایشی هستند، می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری برای مردم داشته باشد. نیاز است با اقدامات حساب‌ شده و عقلانی، مانند بسیاری از کشورها زمان شروع واکسیناسیون را به زمانی مطمئن‌تر موکول کرد و تا آن زمان از روش‌های جایگزین استفاده کرد. 

کشوری که سال‌هاست سنگین‌ترین تحریم‌های دارویی را بر مردم ایران اعمال کرده و از در اختیار قرار دادن داروهای مختلف از جمله داروهای ضدسرطان، داروی MS یا نوارهای پانسمان بیماران پروانه‌ای که اغلب کودکان هستند، به یکباره واکسن‌ بیماری COVID-19 را بدون هیچ مخالفتی در اختیار ایران قرار می‌دهد و پیش فروش می کنند، هر عقل سلیمی در این مواقع جانب احتیاط را رعایت کرده و به راه‌های جایگزین فکر می‌کند.

اگر تاملی در تاریخ نه چندان دور کشورمان کنیم، خاطره تلخ واردات خون‌های آلوده به HIV از کشور فرانسه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان در تنگناها به بهانه ارسال لوازم بهداشتی و درمانی، ضربات سنگینی به مردم وارد کرده‌اند.

 دوگانه‌سازی بین از دست دادن جان مردم در برابر استفاده از واکسن کشورهای آمریکا یا انگلیس نتیجه‌ای جز سیاه‌نمایی و ناامیدی مردم عزیز کشورمان را در پی نخواهد داشت. در شرایط کنونی کشور، کلیدی‌ترین مسئله‌ای که ‌می‌تواند در مبارزه با این ویروس کشور را یاری کند، اتحاد، هم‌کاری و هم‌افزایی با متخصصین داخلی برای پیشرفت هر چه سریع‌تر واکسن تولید داخل درکنار بررسی های لازم برای واردات واکسن مطمئن و ایمن است.

در آخر این اتحادیه دانشجویی حمایت خود از رهنمود حکیمانه رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن از کشورهای آمریکا و انگلیس اعلام می‌دارد. همچنین نظر به ساختار، شیوه انتخابات، وظایف و خصوصا عملکرد سازمان نظام‌پزشکی کشور، درخواست خود را مبنی بر سلب اختیارات حاکمیتی (که در اختیارات این سازمان ذکر شده است) اعلام می‌دارد. 

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.