حقایق No Way Home – چرا بدن پیتر پارکر حتی بدون روح از استرنج فرار می‌کرد؟

هنگامی که جادو خطا می‌رود و به جای اینکه همه چیز درباره پیتر پارکر در کل جهان MCU فراموش شود، برعکس هر کسی که او را در جهان‌های موازی هم می‌شناخت وارد دنیای اصلی سینمایی مارول شد و نتیجه آن را در قالب ابرشرورهای قدیمی و اسپایدرمن‌های قبلی دیدیدم. با این وجود، وقتی که پیتر

کد خبر : 153040
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
حقایق No Way Home – چرا بدن پیتر پارکر حتی بدون روح از استرنج فرار می‌کرد؟


هنگامی که جادو خطا می‌رود و به جای اینکه همه چیز درباره پیتر پارکر در کل جهان MCU فراموش شود، برعکس هر کسی که او را در جهان‌های موازی هم می‌شناخت وارد دنیای اصلی سینمایی مارول شد و نتیجه آن را در قالب ابرشرورهای قدیمی و اسپایدرمن‌های قبلی دیدیدم. با این وجود، وقتی که پیتر پارکر و استرنج درگیر بودند، بدن پیتر بدون اینکه روح داشته باشد به حرکات استرنج واکنش نشان می‌داد. خود پیتر هم خیلی سریع توانست خودش را به بدنش برساند و دوباره به حالت عادی بازگردد. اما این چه معنی دارد و چرا او می‌توانست این کار را انجام دهد؟

حس اسپایدی!

تمامی مردان عنکبوتی که تا به حال در فیلم‌های دنیای مارول دیده‌ایم، یک حس خاص را پس از نیش خوردن از یک عنکبوت رادیواکتیو دریافت کرده‌اند؛ حسی که باعث می‌شود تا آن‌ها اتفاقات اطراف در محیط را سریع‌تر و بهتر دیده و هر جنبنده‌ای که اطراف آن‌ها حرکت می‌کند را شناسایی کرده و به آن واکنش نشان دهند. با این وجود در قالب یکی از حقایق عجیب No Way Home وقتی که روح پیتر از بدنش جدا شده، بسیاری از بینندگان متوجه خطوطی بالای سر و دور او شدند. این در واقع نمادی از همان حس اسپایدی خاصی است که پیتر دارد و با آن می‌تواند بدن خود را هدایت کند؛ حتی اگر روح او در آن حضور نداشته باشد.

در واقع این کار حتی به حدی عجیب و خاص بود که خود استرنج هم اعتراف کرد که چنین حرکتی قاعدتا نباید امکان‌پذیر باشد! اما در نهایت دیدیم که پیتر این کار را با ذهن خود انجام داد.

شباهت‌های پیتر پارکر در تمامی جهان‌ها

مولتی‌ورس نشان داد که در هر جهان اتفاقات خاصی رخ می‌دهد که بسیاری از آن‌ها قابل تغییر هستند. این تغییرات به صورت کاملا واضح در سریال What If…? نشان داده شد و دیدیم که یک انتخاب متفاوت، می‌تواند به کلی مسیر تاریخ در یک خط زمانی را تغییر دهد. با این حال نکته اینجاست که ظاهرا هویت پیتر پارکر/مرد عنکبوتی همیشه یکسان است و پیترهای مختلف، شباهت‌های بسیار زیادی را دارند. در حقیقت وقتی که سه مرد عنکبوتی به هم رسیدند و دیدیم که جمله‌های رد و بدل شده بین آن‌ها درباره گذشته، شباهت‌های بسیاری را دارند، متوجه شدیم که هویت پیتر و اسپایدرمن چیزی است که در کل مولتی‌ورس همیشه به همین شکل خواهد بود.

از حقایق No Way Home هم این است که این فیلم، به جز اصل مسئولیت‌پذیر بودن و فداکاری پیتر پارکر، روی هویت او نیز تمرکز دارد. هویتی که ظاهرا در تمام مولتی‌ورس پخش است و می‌توان گفت که لقب اسپایدرمن مختص به یک پیتر پارکر خاص نیست؛ بلکه تقریبا همه آن‌ها چنین سرنوشتی دارند و به همدیگر متصل هستند. حال که روح پیتر پارکر تنها به یک بدن وابسته نیست، آیا این مورد می‌تواند ثابت کند که چرا بدن بی‌روح او به استرنج واکنش نشان می‌داد؟ قاعدتا نه، شاید هم بله!

اسپایدرمن سوپریم!

می‌دانیم که پیتر پارکر در حالت عادی هیچ سر رشته‌ای از جادو و هنرهای باستانی ندارد. با این وجود، اینکه چطور او توانست روح خود را به بدنش برساند موردی بود که بدون آموزش‌های استرنج انجام شد و حتی تعجب جادوگر اعظم را هم به دنبال داشت! این یکی از حقایق بزرگ No Way Home است که پیتر هم در دنیای جادوگری جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد؛ حتی اگر تمرین ندیده یا اصلا اجرای جادوهای ساده را بلد نباشد! درست مثل ند (Ned) که بدون نیاز به تمرین، هر قدر هم دست و پا شکسته می‌توانست پورتال باز کند.

با این وجود اگر جزئیات بیشتری از ارتباط پیتر و جادو را بخواهید، می‌توان به قسمتی از سریال What If…? اشاره کرد که در آن، پیتر پارکر باز هم پیشنهاد تبدیل شدن به یک انتقام‌جو شناخته شده را رد می‌کند و به جای آن، تصمیم می‌گیرد تا مخفیانه زندگی کند. اما متاسفانه جهان این پیتر پارکر خیلی هم دوام نیاورد و دیدیم که خیلی زود همه در آن تبدیل به زامبی شدند! در این بین، خود استرنج هم زامبی شد و خیلی عجیب دیدیم که شنل معروف او پیتر را به عنوان صاحب بعدی انتخاب کرد!

این انتخاب بدون شک یک مورد ساده نیست، چراکه پیش‌تر خود انشنت وان هم درباره خاص بودن این شنل مواردی را گفته بود و اینکه حال پیتر توسط آن انتخاب شده، می‌تواند نشان دهد که همه پیتر پارکرهای حاضر در مولتی‌ورس با دنیای جادو هم ارتباط دارند.

آیا داستان و تئوری تار تقدیر در دنیای سینمایی مارول هم نشان داده می‌شود؟

تار تقدیر یا به اصطلاح Web of Destiny در واقع به چیزی گفته می‌شود که در دنیای کمیک، داستان تمامی مردهای عنکبوتی را در کنار یکدیگر قرار داده و جهان آن‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. شخصیتی به نام مادام وب (Madame Web) هم کنترل این جهان‌ها و پیتر پارکرهای داخل آن را بر عهده داشته و در صورت نیاز، به یکدیگر وصل می‌کند. حال یکی از حقایق No Way Home این است که دلیل ظاهر شدن دو پیتر پارکر توبی و اندرو، احتمالا به خاطر تصمیم مادام وب بوده و هیچ بعید نیست حال که جهان‌های موازی شکل گرفته است، در آینده حتی بیشتر شاهد حضور انواع و اقسام پیتر پارکرها در جهان‌های مختلف باشیم!

همچنین اینکه بدن پیتر می‌توانست بدون نیاز به روح در مقابل استرنج مقاومت کند، احتمالا یک نشانه دیگر از حضور مادام وب و کنترل او است. با این وجود، فعلا تمامی این موارد در حد نظریه و تئوری باقی خواهد ماند تا یا خود سازندگان درباره این مباحث اظهار نظر کنند، یا اینکه در فیلم‌های بعدی شاهد برخی جزئیات مربوطه باشیم.

چرا پیتر پارکر MCU خیلی متفاوت است؟

پیتر پارکرهای جهان سونی داستان‌های بسیار متفاوتی داشتند. در جهان آن‌ها پیتر تنهایی به این مسئله پی برد که قدرت‌های خاصی دارد و کم کم بدون کمک دیگران شروع کرد تا به یک ابرقهرمان تبدیل شود. با این وجود، تضاد بین زندگی فداکارانه اسپایدرمن و حالت عادی پیتر پارکر همیشه به او صدمه می‌زند و به نحوی نشان می‌دهد که پیتر پارکر کیست. با این وجود، مرد عنکبوتی در MCU کاملا متفاوت است.

در واقع یکی از حقایق مهم No Way Home این بود که نشان داد پیتر پارکر تام هالند، تازه به نقطه شروع دو اسپایدرمن قبلی رسیده است. اما نکته اینجاست که اگر اتفاقات مولتی‌ورس رخ نمی‌دادند و او از دیگر ورژن‌های خود درس نمی‌گرفت، شاید هرگز این مسیر متفاوت را برای زندگی نداشت. در واقع پیتر پارکر دنیای سینمایی مارول متفاوت شروع کرد اما مشابه به داستان خود پایان داد؛ پایانی که ظاهرا نقطه شروع سه‌گانه‌ای جدید خواهد بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.