حفاظت درخشان چین از تنوع زیستی و تحقق نوسازی با تقویت هارمونی بشر و طبیعت

همانطور که «شی جین پینگ» رهبر چین تاکید کرده است، بشر و طبیعت اجتماعی از حیات و زندگی هستند. تنوع زیستی برای بقا و پیشرفت بشر بسیار ضروری است. مقیاس جهانی انقراض گونه ها، میزان از دست رفتن تنوع زیستی و دامنه تخریب اکوسیستم، ضرورتی ایجاد می کند برای تامل و واکنش بشر. چین یک

کد خبر : 115722
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
حفاظت درخشان چین از تنوع زیستی و تحقق نوسازی با تقویت هارمونی بشر و طبیعت



همانطور که «شی جین پینگ» رهبر چین تاکید کرده است، بشر و طبیعت اجتماعی از حیات و زندگی هستند. تنوع زیستی برای بقا و پیشرفت بشر بسیار ضروری است. مقیاس جهانی انقراض گونه ها، میزان از دست رفتن تنوع زیستی و دامنه تخریب اکوسیستم، ضرورتی ایجاد می کند برای تامل و واکنش بشر.

چین یک شرکت کننده مهم و اصلی و یک کشور پیشگام در مدیریت تنوع زیستی جهان محسوب می شود و اقدامات نتیجه محوری را در راستای اجرای کنوانسیون تنوع زیستی، کنوانسیون چارچوب تغییرات اقلیمی سازمان ملل و توافقنامه پاریس اتخاذ کرده است. چین با پشتیبانی از این ابزارهای بین المللی، کارنامه چشمگیر خود در مدیریت تنوع زیستی جهانی را به دنیا ارائه کرده است.

طرز تفکر رهبر چین پیرامون پایداری و حفاظت از منابع طبیعی به شیوه ای سازگار با محیط زیست بخشی جدایی ناپذیر از اندیشه وی پیرامون سوسیالیسم با ویژگی های چینی برای عصر جدید محسوب می شود؛ دیدگاه شی جین پینگ، تلاش های مربوط به حفظ تنوع زیستی چین را هدایت می کند.

سیاست ملی چین در زمینه پایداری و حفاظت از منابع طبیعی به شیوه ای سازگار با محیط زیست مبتنی بر فلسفه چین باستان با محور «وحدت طبیعت و بشر» و اینکه «بشر باید مسیر طبیعت را دنبال کند»، بنا شده است؛ ایده حفاظت از منابع طبیعی و پایداری سازگار با محیط زیست در قانون اساسی چین نوشته شده و در عین حال به عنوان یک اولویت در طرح ملی چین در مسیر توسعه ای با کیفیت بالا نیز لحاظ شده است.

چین برای نوعی مدرن سازی تلاش می کند که نتیجه آن تقویت هارمونی و هماهنگی بین بشر و طبیعت است؛ جمله شی جین پینگ با این محور که «محیط زیست، طلاست» به اجماع ملت چین تبدیل شده است.

-چین از نظر میزان افزایش منابع جنگلی در طول ۱۰ سال گذشته با مجموع پوشش مساحت جنگلکاری شده بیش از ۷۰ میلیون هکتاری، برترین کشور جهان شده است.

-چین طرح اقدام و استراتژی ملی حفاظت از تنوع زیستی (۲۰۳۰-۲۰۱۱) را در سال ۲۰۱۰ میلادی تصویب کرد؛ این طرح اقدام به وضوح بیان می کند که حفاظت از تنوع زیستی یک شاخص مهم در برنامه ریزی کلی کشور برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.

-چین یک سیستم خط قرمز را برای حفاظت های زیست محیطی معرفی کرده است. دولت چین با تعیین خط قرمز برای زمین های زراعی حداقل ۱۲۰ میلیون هکتاری، به تعریف یک خط قرمز برای حفاظت از محیط زیست پرداخته است.

-چین با کمک سنجش از راه دور ماهواره ای و برگزاری کمپین های هدفمند، نظارت و تحقیقات خود در زمینه فعالیت های غیرقانونی را تقویت کرده و این اقدامات دولت چین باعث شده است که نظارت و قانونگذاری در حوزه حفاظت از تنوع زیستی کارآمدتر و مؤثرتر گردد.

چین در حال حاضر از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اکتبر (۱۹ تا ۲۳ مهرماه) میزبان برگزاری پانزدهمین نشست مربوط به کنفرانس طرف های متعاهد در کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل موسوم به «COP۱۵» است؛ این کنفرانس فرصت خوبی را برای سران جهان در زمینه کشف استراتژی هایی جدید برای مدیریت تنوع زیستی جهان فراهم می آورد؛ چین به عنوان میزبان این کنوانسیون، تمایل دارد که تجارب و بهترین عملکردهای خود در زمینه مدیریت تنوع زیستی جهان و حفاظت های اکولوژیکی را به اشتراک بگذارد.

چین به همکاری نزدیک با سایر طرفین در مسیر کشف بهترین روش جهت ارتقاء پیشرفتی به مراتب وسیع تر در راستای حفاظت از تنوع های زیستی جهان و همچنین مشارکت در توسعه پایدار و تنوع زیستی دنیا ادامه خواهد داد.

یک جمله معروف چینی وجود دارد با این مفهوم که «مردم هم‌فکر و همدل این قدرت را دارند که کوه را جا به جا کنند.»؛ وقتی صحبت از حفاظت از تنوع زیستی به میان می آید، بشر راهی طولانی در پیش روی خود می بیند ولی با این حال اگر تمامی کشورها با یکدیگر همکاری کنند تا نقاط اشتراک با یکدیگر را گسترش دهند و برای تحقق مدیریت هر چه بهتر تنوع زیستی جهان همکاری داشته باشند، در این صورت هارمونی بسیار گسترده تر و وسیع تری بین بشر و طبیعیت ایجاد خواهد شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.