جورج سوروس: حمله روسیه به اوکراین آغازگر جنگ جهانی سوم است

به گزارش وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، جورج سوروس ۹۱ ساله، میلیاردر مجارستانی الاصل آمریکایی، در مجمع جهانی اقتصاد “داووس” گفت: «بهترین راهکار برای جوامع غربی جهت حفظ جامعه‌ای آزاد، شکست نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است.» وی طی این سخنرانی با اشاره به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و ولادیمیر پوتین مدعی شد که رژیم‌های سرکوبگر “در

کد خبر : 211106
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
جورج سوروس: حمله روسیه به اوکراین آغازگر جنگ جهانی سوم است



به گزارش وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، جورج سوروس ۹۱ ساله، میلیاردر مجارستانی الاصل آمریکایی، در مجمع جهانی اقتصاد “داووس” گفت: «بهترین راهکار برای جوامع غربی جهت حفظ جامعه‌ای آزاد، شکست نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است.»

وی طی این سخنرانی با اشاره به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و ولادیمیر پوتین مدعی شد که رژیم‌های سرکوبگر “در حال صعود” و جوامع باز “در حال محاصره” هستند.

جورج سوروس همچنین به کشورهای اتحادیه اروپا که به دلیل اتکای بیش از اندازه به انرژی روسیه با انتقاداتی مواجه شده‌اند، هشدار داد که پوتین می‌تواند عرضه گاز طبیعی را که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از نیاز اروپا را تشکیل می‌دهد، قطع کند.

وی درخصوص حمله روسیه به اوکراین ادعا کرد: « این حمله می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم” باشد و “حتی تمدن هم ممکن است از آن جان سالم به در نبرد.»

سوروس افزود: «فکر می‌کنم در حال حاضر پوتین متوجه شده که حمله روسیه به اوکراین یک اشتباه بوده است. اما آتش‌بس دست نیافتی است زیرا پوتین قابل اعتماد نیست. هر چقدر که او ضعیف‌تر می‌شود، وضعیت او غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شود.»

جورج سورس گفت: حمله روسیه به اوکراین ناگهانی رخ نداد. جهان به طور فزاینده‌ای درگیری دو سیستم حکومتی مختلف و متضاد است؛ جامعه باز و جامعه بسته. امروزه چین و روسیه “بزرگترین تهدید برای جامعه باز” محسوب می‌شوند.

وی درخصوص استراتژی چین و کنترل کووید-19 در این کشور گفت: «رئیس‌جمهوری چین رازی را پنهان کرده و او در این خصوص مقصر است. شی هرگز به مردم چین نگفته واکسنی که برای ویروس کرونا دریافت کرده‌اند، صرفا مناسب سویه منتشر شده در ووهان بوده است و این واکسن ایمنی بسیار کمی در برابر سایر گونه‌ها ایجاد می‌کند.»

سورس افزود: قرنطینه چین جهت کنترل شیوع این پاندمی، باعث سقوط اقتصاد این کشور شده اما رئیس‌جمهوری چین حاضر نیست بپذیرد که رویه او درخصوص کنترل این بیماری اشتباه بوده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.