جهش ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی‌ قیمت‌ها در بازار خودرو/ وارداتی‌ها و داخلی‌ها چند؟

نگارعلی_ بررسی بازار خودرو حاکی از توقف نوسانات قیمتی خودروهای پراید در ۲۴ ساعت گذشته است؛ خودروهای پراید از ابتدای هفته جاری روند صعودی قیمتی را در پیش گرفتند و به خصوص مدل‌های ۱۵۱ آن از ابتدای هفته جاری گران شدند. بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و ارز امروز یکم آذرماه/ صعود قیمت سکه و

کد خبر : 284376
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
جهش ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی‌ قیمت‌ها در بازار خودرو/ وارداتی‌ها و داخلی‌ها چند؟


نگارعلی_ بررسی بازار خودرو حاکی از توقف نوسانات قیمتی خودروهای پراید در ۲۴ ساعت گذشته است؛ خودروهای پراید از ابتدای هفته جاری روند صعودی قیمتی را در پیش گرفتند و به خصوص مدل‌های ۱۵۱ آن از ابتدای هفته جاری گران شدند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز یکم آذرماه/ صعود قیمت سکه و طلا در بازار

خبر جدید سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت بنزین/ تصمیم نهایی دولت

خودروهای پژو اما امروز نیز نوسانات صعودی قیمتی را تجربه کردند؛ به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ میلیون تومان دیگر گران شده‌است و یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای پژو در حالی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند که از ابتدای هفته تاکنون روزانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان جهش قیمتی را تجربه کردند.

سایر خودروهای پژو در ۲۴ ساعت گذشته از نوسانات قیمتی در امان بودند و خودروهای ساینا و تیبا و کوییک نیز در این مدت گران نشدند.

در این بین در بین خودروهای دنا، دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۳۹۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان گران شده‌است و ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

در میاناین افزایش قیمت‌ها اما تنها یک خودرو در ۲۴ ساعت گذشته در بازار ارزان شد و آن نیز سمند LX EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۳۹۹ بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۴۲۰ میلیون تومان قیمت خورد.

سبک نوسانات قیمتی در بازار خودرو تغییر کرده‌است

بررسی نوسانات روزانه قیمتی در سال‌ها، ماه‌ها و هفته‌های گذشته حاکی ازتغییر مهم و شگرفی است؛ در حالی که نوسانات قیمتی در بازار خودرو در سال‌های گذشته در حد یک تا دو میلیون تومان بود، در ماه‌های اخیر به ۵ میلیون تومان رسیده‌است و در هفته‌های اخیر و به خصوص در بین خودروهای پژو، بازار شاهد نوسانات روزانه بالای ۵ میلیون تومان و تا ۲۰ میلیون تومان است.

نرخ ارز در بازار آزاد در یک قدمی کانال ۳۵ هزار تومانی قرار دارد؛ جهش ارزی در هفته‌های اخیر تاثیر بی‌سابقه‌ای بر روند قیمت‌ها در بازار خودرو گذاشته‌است و روند تسریع افزایش قیمت‌ها که به واسطه تورم در ۶ ماه دوم سال اتفاق می‌افتد را تشدید کرده‌است.

این اتفاق به واسطه چسبندگی بالای نرخ ارز و قیمت خودرو رخ داده‌است؛ می‌توان گفت که قیمت تمام کالاهایی که در داخل کشور وجود دارد چسبندگی بالایی با نرخ ارز دارد، اتفاقی که بازار خودرو داخلی و خارجی نیز از آن مستثنی نیست.

خودروهای وارداتی نیز جهش کردند

در یک هفته اخیر نه تنها روند قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی به شدت صعودی شده‌است، بلکه خودروهای وارداتی و مونتاژ نیز افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کردند؛ قیمت کی ام سی T۸ مدل ۱۴۰۱ از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان رسیده‌است که افزایش ۲۵ میلیون تومانی است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان گران شده‌است و در حال حاضر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

قیمت کیا اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده‌است و قیمت کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۷ از ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز در این مدت ۲۰۰ میلیون تومان گران شده‌است و در حال حاضر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.