جاذبه های شگفت انگیز جهان که از وجودشان بی خبرید

در سراسر جهان جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد که می‌توانند حتی بیشتر از جاذبه‌های مطرح و معروف شما را شگفت‌زده کنند. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ به‌روزرسانی شده است. بیشتر شهرها با جاذبه‌های معروف و مطرحشان شناخته شده‌اند؛ اما گاهی اوقات جاذبه‌هایی که چندان شناخته‌شده نیستند، نیز

کد خبر : 25786
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
جاذبه های شگفت انگیز جهان که از وجودشان بی خبرید


در سراسر جهان جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد که می‌توانند حتی بیشتر از جاذبه‌های مطرح و معروف شما را شگفت‌زده کنند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

بیشتر شهرها با جاذبه‌های معروف و مطرحشان شناخته شده‌اند؛ اما گاهی اوقات جاذبه‌هایی که چندان شناخته‌شده نیستند، نیز می‌توانند شما را به‌اندازه‌ جاذبه‌‌های اصلی یا حتی بیشتر تحت‌تأثیر قرار دهند. در این مقاله قصد داریم بهترین جاذبه‌های جهان را که مورد غفلت قرارگرفته‌اند، به شما معرفی کنیم، از باغ‌های مخفی گرفته تا موزه‌های کوچکی که اشیای شگفت‌انگیزی در آن‌ها نمایش داده شده است.

در هر کشوری جاذبه‌های ناشناخته و پنهانی وجود دارند که موردتوجه قرار نگرفته‌اند یا اصلاً کسی از وجود آن‌ها مطلع نیست؛ بنابراین بهتر است در سفر به هر کشور و از داده‌های اصلی و مطرح فاصله بگیرید و به‌دنبال جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده باشید که برخی از آن‌ها می‌توانند شما را متعجب و شگفت‌زده کنند. ممکن است تعداد زیادی از این جاذبه‌ها در فاصله‌ نزدیکی از شما واقع شده باشند و بازدید از آن‌ها به‌خوبی می‌توانید با فرهنگ‌های بومی آشنا شوید.

موزه عطر فراگونار، پاریس

در «موزه‌ عطر فراگونارد» (Fragonard Perfume Museum) پاریس با تاریخچه‌ صنعت عطرسازی در فرانسه آشنا می‌شوید. این موزه در قلب «محله‌ اپرا» (Quartier de l’Opéra) در یک کارخانه‌ عطرسازی متعلق به قرن نوزدهم ایجاد شده و هنوز فضای اغواکننده‌ کارخانه در آن حفظ شده است. بدون تردید اگر علاقه‌مند به عطر باشید گشت‌وگذار در این موزه و استشمام عطرهای مختلف لذت وصف‌ناپذیری دارد.

در ضمن می‌توانیم با شرکت در تورهای دارای راهنما، از بطری‌های عطر عتیقه نیز دیدن کنید و با برخی از رازهای پنهان تجارت عطر آشنا شوید. در بازدید از این موزه فیلمی را تماشا می‌کنید که در آن تکامل صنعت عطرسازی و برخی از روش‌های قدیمی و تاریخی تهیه‌ عطر نمایش داده شده است. در پایان بازدید از موزه، صابون معطری هم به شما هدیه داده می‌شود.

۲. کارخانه‌ شکلات‌سازی زوتر، شانگهای

دستگاه های تولید شکلات در کارخانه شکلات سازی زوتر

اگر دوست دارید شما هم فضایی مثل فضای نمایش‌داده‌شده در «فیلم ویلی ونکا و کارخانه‌ شکلات‌سازی» (Willy Wonka and The Chocolate Factory) را تجربه کنید، بازدید از «کارخانه‌ شکلات‌سازی زوتِر» (Zotter Chocolate Factory) در شانگهای را از دست ندهید. در این کارخانه سالنی برای چشیدن طعم شکلات‌های مختلف و یک کافه که شکلات‌های مختلف را عرضه می‌کند، ایجاد شده است. دیدن کیک‌های شکلاتی و دیگر خوراکی‌های شیرین در گوشه و کنار موزه نیز شما را وسوسه می‌کند. در این کارخانه می‌توانید قاشقی بردارید و چشیدن شکلات‌های اطرافتان را شروع کنید.

در ضمن در این کارخانه اتاقکی وجود دارد که کنجکاوی شما را واقعاً برمی‌انگیزد و می‌توانید بوهای شکلات‌های مختلف را حدس بزنید. برای آشنایی با ریشه‌ ایجاد شکلات‌های مختلف می‌توانید فیلم در حال نمایش در کارخانه را تماشا کنید. همچنین می‌توانید فرآیند ساخت شکلات را نیز از نزدیک ببینید. توصیه می‌کنیم هنگامی‌که گرسنه هستید، از این کارخانه دیدن کنید!

۳. موزه‌ هنرنمایی مدرن تیم لب پلنتز، توکیو

آبشار رنگارنگ در موزه تیم لب پلنتز توکیو

در این موزه جلوه‌های ویژه‌ دیجیتالی و آینه‌ها دنیای شگفت‌انگیزی را خلق کرده‌اند

 «موزه‌ هنرنمایی مدرن «تیم لب پِلَنِتز توکیو» (teamLab Planets Tokyo) که در فضای گسترده‌ای ایجاد شده، در بخش مختلف تجهیزاتی را در خود جای داده است که برای غرق‌کردن شما در دنیای اعجاب‌برانگیز طراحی شده‌اند؛ از جنگل‌های گرمسیری انبوه گرفته تا کهکشان‌های نئونی که در دو مدل مارپیچ و دایره‌ای می‌چرخند و شما را مجذوب خود می‌کند. فضاهای مجازی شگفت‌انگیز در این موزه به لطف استفاده از جلوه‌های ویژه باقابلیت گمراه‌کردن و سردرگم‌کردن مغز انسان و تعداد زیادی آینه که در کف موزه قرارگرفته‌اند، ایجاد شده است. قبل از بازدید از این موزه باید کفش‌هایتان را درآورید و مایو نیز همراهتان داشته باشید؛ زیرا در برخی از قسمت‌ها سطح آب تا زانویتان بالا می‌آید. این موزه تا ساعت یک بامداد پذیرای بازدیدکنندگان است و می‌توانید شب‌ها هم از آن دیدن کنید.

۴. قبرستان گلاسنوین، دوبلین

طبق برآوردها در «قبرستان گلاسنِوین» (Glasnevin Cemetery) که بزرگ‌ترین قبرستان ایرلند محسوب می‌شود، ۱,۲۰۰,۰۰۰ محل برای دفن افراد وجود دارد. با شرکت در تور پیاده‌روی این قبرستان به دوران «ویکتورین دوبلین» (Victorian Dublin) بازمی‌گردید و داستان‌های جالبی در مورد افرادی که برای همیشه در این قبرستان آرمیده‌اند، می‌شنوید. در ضمن در این قبرستان با شکل زندگی در دوبلین در قرن گذشته نیز آشنا شده و اغلب غرق در فضای آرامش‌بخش آن می‌شوید. همچنین در بازدید از برج و دخمه‌ «دَنیِل اُکانل» (Daniel O’Connell) با افراد مشهور ایرلندی دفن‌شده در این قبرستان مثل دنیل اکانل، رهبر سیاسی، آشنا می‌شوید.

۵.موزه‌ میکرو آرتز. آمستردام

بازدیدکنندگان در حال استفاده از میکروسکوپ موزه میکرو آرتز آمستردام

در موزه‌ میکرو آرتز مشاهده آثار هنری تنها با میکروسکوپ امکان‌‌پذیر است

شاید در بازدید از آثار «موزه‌ میکروآرتز آمستردام» (Micro Art Amsterdam) در لحظه اول چیزی را که می‌بینید باور نکنید؛ اما آنچه مقابل دیدگان شما قرار دارد واقعی است. در این موزه اشیایی با اندازه میکروسکوپی نمایشگاه شده‌اند که تنها با ذره‌بین‌های بزرگ یا میکروسکوپ قابل‌مشاهده هستند. از برجسته‌ترین آثار تحسین‌برانگیز این موزه که شما را به‌معنای واقعی کلمه شگفت‌زده می‌کنند می‌توان به گل رز ساخته‌شده از سیم طلایی در داخل یک تار موی توخالی انسان. تا یکی از آثار «رامبرانت» (Rembrandt)، نقاش معروف که در یک دانه‌ کدوحلوایی نقاشی شده است، اشاره کرد. در میکروآرتز راهنمایی متخصص در این آثار هنری، در مورد هنرمندانی که این آثار شگفت‌انگیز را خلق کرده‌اند و همچنین روش‌های بسیار دشوار مورداستفاده برای انجام آن‌ها، به شما توضیح خواهد داد.

۶. تماشای پنگوئن‌ها در اسکی دبی

گردشگری در حال غذا دادن به پنگوئن در منطقه پیست اسکی دبی

در دبی، شهر شگفتی‌ها امکان تماشای پنگوئن‌ها از نزدیک فراهم شده است، شما می‌توانید در طبقه زیرین پیست اسکی دبی که در «امارات مال»، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان، قرار دارد، پس از پوشیدن لباس گرم، وارد محل نگهداری پنگوئن‌ها (Snow Penguins at Ski Dubai) شوید و در دمای زیر صفر درجه پنگوئن‌های جِنتو و شاه‌پنگوئن‌ها را از نزدیک ببینید که در حال این طرف و آن‌طرف رفتن و لیزخوردن روی یخ‌ها هستند. فرد راهنمای متخصص شما را با دو یا چند پنگوئن آشنا می‌کند تا بتوانید به آن‌ها نزدیک‌تر شوید و حتی آن‌ها را لمس کنید. همچنین در این مکان منحصربه‌فرد و فوق‌العاده جذاب، فیلمی را می‌بینید که نحوه‌ حفظ بقای پنگوئن‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان را به تصویر می‌کشد. در ضمن اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید شنای سرگرم‌کننده پنگوئن‌ها در استخرها را از پنجره‌هایی که زیر استخرها نصب شده‌اند، مشاهده کنید.

۷. برج جنگل، کپنهاگ

برج جنگل در میان درختان سرسبز

برج رصد گردشگری جنگل‌ «گیسیلفیلد کلاستِر فارست» (Gisselfeld Klosters Forest) که به‌عنوان «برج جنگل» (Forest Tower) شناخته می‌شود  یکی از جاذبه‌های کپنهاک است که نادیده گرفته شده و تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید خود را به آن برسانید. گردشگران با استفاده از پله‌هایی که در اطراف این برج ۱۴۰ متری ایجاد شده‌اند، می‌توانند از آن بالا بروند. تمام قسمت‌های این برج تنها از چوب درخت بلوط و فولاد ساخته شده است.

سازندگان این برج تلاش کرده‌اند این سازه را با حداقل آسیب به ممکن به محیط‌زیست بسازند. در بالای برج می‌توانید مناظری گسترده از تپه‌ها، دریاچه‌ها، چمنزارها و رودهای اطراف ببینید. در ضمن اگر هوا صاف و آفتابی باشد، می‌توانید کپنهاگ را که پایتخت دانمارک است، نیز از فاصله دور به‌راحتی ببینید.

۸. عرشه‌ رصد گردشگری پانوراماپونت، برلین

غروب خورشید در سکوی رصد گردشگری پانوراماپونت

بالابر «عرشه‌ رصد گردشگری پانوراماپونت» (Panoramapunkt) سریع‌ترین بالابر اروپا محسوب می‌شود و با سرعت بسیار زیاد شما می‌تواند شما را تنها در عرض ۲۰ ثانیه به بالای «برج کال‌هاف» (Kollhoff Tower) برساند.

در این نقطه از برلین می‌توانید نمای گسترده از چشم‌انداز شهر را ببینید. «برج تلویزیون فِرنسیتِرم یا برج تلویزیون برلین» (Fernsehturm television tower) به‌راحتی از این برج دیده می‌شود و می‌توانید در تراس آن از منظره‌ طلوع آفتاب نیز لذت ببرید. پانوراماپونت یکی از بلندترین نقطه‌های رصد برلین محسوب می‌شود و قطعاً عکاسی از بهترین مکان‌ها و جاذبه‌های این شهر از بلندترین نقطه‌‌‌ آن تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. نظرها و تجربیات خود را در خصوصبازدید از این جاذبه‌ها با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.