تمام فیلم‌هایی که در سینمای ایران قاچاق شدند

برترین‌ها: فیلم سینمایی «خرس» ساخته خسرو معصومی ۹ سال پس از توقیف در یوتیوب منتشر شد، این اتفاق ممکن است سرآغاز موج تازه قاچاق فیلم‌های سینمایی باشد و شماری از این فیلم‌ها از جمله فیلم‌های توقیفی، پیش از آنکه به اکران عمومی درآیند، سر از شبکه‌های اجتماعی در ‌آوردند.  ۵۰ کیلو آلبالو  – ۱۳۹۵ فیلم

کد خبر : 1070
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
تمام فیلم‌هایی که در سینمای ایران قاچاق شدند


برترین‌ها: فیلم سینمایی «خرس» ساخته خسرو معصومی ۹ سال پس از توقیف در یوتیوب منتشر شد، این اتفاق ممکن است سرآغاز موج تازه قاچاق فیلم‌های سینمایی باشد و شماری از این فیلم‌ها از جمله فیلم‌های توقیفی، پیش از آنکه به اکران عمومی درآیند، سر از شبکه‌های اجتماعی در ‌آوردند. 

۵۰ کیلو آلبالو  – ۱۳۹۵

فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی با بازی ساعد سهیلی، هستی مهدوی، افسانه بایگان است. فیلم در روز‌های پایانی اکران، به طور غیر مستقیم توسط سازمان سینمایی توقیف شد. یک روز پس از آنکه خبر توزیع فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» در شبکه نمایش خانگی رسانه‌ای شد، نسخه قاچاق این فیلم سینمایی در فضای مجازی منتشر شد.

توقیف

مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و 


عصبانی نیستم  – ۱۳۹۲

«عصبانی نیستم» فیلمی به کارگردانی رضا درمیشیان و بابازی نوید محمدزاده، باران کوثری، رضا بهبودی است.«عصبانی نیستم» بعد از ۶ سال در اردیبهشت ۱۳۹۷ اکران شد. در زمان اکران نسخه بدون سانسور فیلم قاچاق شد.

توقیف

نوید دانشجوی اخراجی دانشگاه است که در تهیه مخارج زندگی اش به مشکل برخورده و در عین حال قصد دارد تا ستاره که تنها امید زندگی اوست را در کنار خود نگه دارد اما..


رستاخیز -۱۳۹۱

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش با بازی آرش آصفی، حسن‌پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، پوریا پورسرخ است. نسخه قاچاق شده «رستاخیز» شامل تصویر چهره حضرت عباس (ع)  که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد؛است.  

توقیف

«رستاخیز» از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.


خرس – ۱۳۹۰  

«خرس» فیلمی به کارگردانی خسرو معصومی و با بازی پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، علی اوسیوند، ناصر آقایی، داوود فتحعلی بیگی، مائده طهماسبی، ابوالفضل شاه کرم و اکبر معززی است. «خرس» در سی امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فرهاد اصلانی و سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را برای محمدرضا دلپاک به ارمغان آورد.

توقیف

این فیلم روایتگر داستان مرد رزمنده‌ای است که پس از سال‌ها اسارت در هنگام بازگشت به منزل با ازدواج همسرش در زمان غیبت او مواجه می‌شود.


یک خانواده محترم -۱۳۹۰

یک «خانواده محترم» فیلمی به کارگردانی مسعود بخشی و بابازی بابک حمیدیان، پریوش نظریه، مهران احمدی، مهرداد صدیقیان است.این اثر سینمایی که به علت مشکلات محتوایی از اکران عمومی منع شده، به تهیه کنندگی محمد آفریده و سیما فیلم تولید شده است. نسخه قاچاق این اثر سینمایی بدون تیتراژ بوده و صدا و تصویر آن با نسخه نهایی متفاوت است.

توقیف

فیلم روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.


زندگی خصوصی – ۱۳۹۰

فیلم جنجال برانگیز محمدحسین فرحبخش با بازی فرهاد اصلانی، لعیا زنگنه، هانیه توسلی است. فیلم ماجرای نماینده مجلسی را روایت می‌کرد که در پی ارتباط با یک زن در نهایت مرتکب قتل می‌شد.

توقیف

نسخه غیر قانونی این فیلم جنجالی بلافاصله بعد از توقیف، وارد بازار قاچاق شد.


خانه پدری -۱۳۸۹

«خانه پدری» فیلمی به کارگردانی کیانوش عیاری با بازی مهران رجبی، شهاب حسینی، مهدی هاشمی، مینا ساداتی است.

«خانه پدری» در سال جشنواره فجر ۱۳۹۲ به نمایش در آمد و پس از یک سال در دی ماه سال ۱۳۹۳ به اکران عمومی در آمد که بلافاصله در همان روز به دلیل وجود یک صحنه خشن از روی پرده پایین کشیده شد.

توقیف

پس از پنج سال با اصلاحاتی جزئی و با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸ در سینما‌های کشور به اکران در آمد که این بار پس از ۵ روز توقیف شد.نسخه‌ای به‌صورت غیرقانونی در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته همان نسخه اولیه فیلم است که نتوانسته بود برای اکران عمومی مجوز دریافت کند.

فیلم سرگذشت خانواده‌ای در شش دهه را روایت می‌کند. زندگی محتشم از ۱۵ تا ۸۰ سالگی که در مرگ خواهر بزرگترش خود را مقصر می‌داند.


سنتوری -۱۳۸۵

«سنتوری» یکی از مهم‌ترین آثار کارنامه داریوش مهرجویی با بازی بهرام رادان، گلشفیته فراهانی است که توقیف آن یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌ها برای سازندگان آن بود. این فیلم قرار بود در مرداد ماه سال ۸۶ اکران شود، اما جلوی اکران آن گرفته شد ونسخه بدون سانسور آن توسط یکی از سایت‌های خارج از ایران در فضای مجازی توزیع شد.

توقیف

علی، نوازنده چیره دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می‌دهد و به بیراهه می‌رود.


نقاب -۱۳۸۳

این فیلم به کارگردانی کاظم راست گفتار با بازی پرسا پیروزفر، امین حیایی، ساراخوئینی ها، داستان جسورانه‌ای داشت. قصه‌ای متفاوت پیرامون اغفال زنان و دختر‌ها توسط دو جوان. نقاب سه سال بعد از ساخت و بعد از سنگ اندازی متعدد، بالاخره روانه اکران شد.

توقیف

این فیلم تنها یک ماه روی پرده بود، اما در اتفاقی نادر، همزمان با اکران، نسخه قاچاق فیلم بدون اصلاحات هم توزیع شد.


آفساید – ۱۳۸۳

«آفساید» اثر جعفر پناهی است. این فیلم با اینکه در سال ۱۳۸۴ در جشنواره فجر شرکت کرد، اما به دلیل سوژه حساسیت‌برانگیز آن موفق به دریافت پروانه نمایش نشد و از اکران دور ماند.

توقیف

پس چندی نسخه قاچاق فیلم روانه بازار شد. تمامی آثار جعفر پناهی سرنوشتی مانند «آفساید» داشتند.


مارمولک – ۱۳۸۲

«مارمولک» به کارگردانی  کمال تبریزی با بازی پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، رعنا آزادی ور است. «مارمولک» را می‌توان مهم‌ترین فیلم توقیفی دهه هشتاد دانست. این فیلم تنها سه هفته روی پرده بود و خیلی زود نسخه‌ای از آن که با کیفیت بسیار پایینی از پرده ضبط شده بود وارد بازار قاچاق شد.

توقیف

رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه داری است که در زندان به سر می‌برد که با جا زدن خودش به عنوان یک روحانی موفق به فرار می‌شود، اما..

فیلم «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی پس از توقیف، «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار بعد از اکران فیلم، «متری شش و نیم»سعید روستایی در زمان اکران و «خروج» حاتمی کیا در زمان اکران آنلاین نیز قاچاق شده اند.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.