تفاوت های اصلی و نحوه تجارت آنها

بازبینی شده توسط نیک کاولی در 8 دسامبر 2021 معامله گران اغلب فارکس را با سهام مقایسه می کنند تا مشخص کنند کدام بازار برای معامله بهتر است. علیرغم ارتباط متقابل، بازار فارکس و سهام بسیار متفاوت هستند. بازار فارکس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر بازارها متمایز می

کد خبر : 209783
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تفاوت های اصلی و نحوه تجارت آنها


بازبینی شده توسط نیک کاولی در 8 دسامبر 2021

معامله گران اغلب فارکس را با سهام مقایسه می کنند تا مشخص کنند کدام بازار برای معامله بهتر است. علیرغم ارتباط متقابل، بازار فارکس و سهام بسیار متفاوت هستند. بازار فارکس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر بازارها متمایز می کند و از نظر بسیاری آن را برای تجارت جذاب تر می کند.

هنگام انتخاب برای تجارت فارکس یا سهام، اغلب به دانستن بستگی دارد که سبک معاملاتی مناسب شماست.اما دانستن تفاوت ها و شباهت های بین بازار سهام و فارکس نیز معامله گران را قادر می سازد تا بر اساس عواملی مانند شرایط بازار، نقدینگی و حجم، تصمیمات معاملاتی آگاهانه ای اتخاذ کنند.

5 تفاوت اصلی بین فارکس و سهام

جدول زیر چند تفاوت کلیدی بین بازار فارکس و بازار سهام را خلاصه می کند:

بازار فارکس

بازار سهام

حجم زیاد – حدود 5 تریلیون دلار در روز

حجم کمتر – تقریباً 200 میلیارد دلار در روز

بسیار مایع

مایع کمتر

بازارهای 24 ساعته

بازارهای 8 ساعته

حداقل کمیسیون یا بدون کمیسیون

کمیسیون ها

تمرکز باریک

فوکوس گسترده

بیایید نگاهی عمیق تر به مقایسه دقیق بازار فارکس با سهام (سهام) داشته باشیم.

1) حجم

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین فارکس و سهام، بسیار زیاد است اندازه بازار فارکس. تخمین زده می شود که فارکس روزانه حدود 5 تریلیون دلار معامله می شود و بیشتر معاملات بر روی چند جفت اصلی مانند یورو/دلار آمریکا، USD/JPY، GBP/USD و AUD/USD. حجم بازار فارکس از حجم دلاری کل بازارهای سهام جهان که به طور میانگین روزانه 200 میلیارد دلار است، کمتر است.

داشتن چنین حجم معاملات بزرگی می تواند مزایای زیادی را برای معامله گران به همراه داشته باشد. حجم بالا به این معنی است که معامله‌گران معمولاً می‌توانند سفارشات خود را راحت‌تر و نزدیک‌تر به قیمت‌هایی که می‌خواهند اجرا کنند. در حالی که همه بازارها مستعد شکاف هستند، داشتن نقدینگی بیشتر در هر نقطه قیمت گذاری، معامله گران را بهتر برای ورود و خروج از بازار تجهیز می کند.

2) نقدینگی

بازاری که با حجم بالا معامله می کند، عموما نقدینگی بالایی دارد. نقدینگی منجر به تنگ‌تر شدن می‌شود گسترش می یابد و کاهش هزینه های مبادله ای جفت عمده فارکس معمولاً در مقایسه با سهام، اسپردها و هزینه‌های معاملاتی بسیار پایینی دارند و این یکی از مزیت‌های اصلی معامله در بازار فارکس در مقابل معامله در بازار سهام است. بیشتر بخوانید در تفاوت نقدینگی بین بازار فارکس و بورس.

3) بازارهای 24 ساعته

فارکس یک بازار خارج از بورس است به این معنی که در یک صرافی سنتی معامله نمی شود. تجارت از طریق بازار بین بانکی تسهیل می شود. این بدان معنی است که معاملات می تواند در سراسر جهان در ساعات کاری و جلسات تجاری کشورهای مختلف انجام شود. بنابراین، معامله گر فارکس به صورت مجازی به معاملات دسترسی دارد 24 ساعت شبانه روز، 5 روز هفته. از سوی دیگر، شاخص‌های عمده سهام در زمان‌های مختلف معامله می‌شوند و تحت تأثیر متغیرهای مختلفی قرار می‌گیرند. بازدید کنید صفحه شاخص های اصلی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معامله در این بازارها – از جمله اطلاعات مربوط به ساعات معاملات.

4) حداقل یا بدون کمیسیون

اکثر کارگزاران فارکس هیچ کارمزدی دریافت نمی کنند، درعوض آن ها حاشیه سود خود را به حساب می آورند گسترش – که تفاوت بین قیمت خرید و قیمت فروش است. هنگام معامله سهام (سهام) یا یک قرارداد آتی یا یک شاخص عمده مانند S&P 500، اغلب معامله گران باید اسپرد را همراه با پورسانت به یک کارگزار بپردازند.

اسپرد فارکس در مقایسه با هزینه های معاملات قراردادهای دیگر کاملاً شفاف است. در زیر اسپرد EUR/USD را مشاهده خواهید کرد که در داخل نرخ‌های معاملات اجرایی مشخص شده است. اسپرد را می توان برای محاسبه هزینه برای اندازه موقعیت شما قبل از اجرا استفاده کرد.

بلیط معامله نشان دهنده هزینه اسپرد جفت فارکس، EURUSD

5) فوکوس باریک در مقابل فوکوس گسترده

هشت ارز عمده وجود دارد که معامله گران می توانند روی آنها تمرکز کنند، در حالی که در جهان سهام هزاران ارز وجود دارد. تنها با توجه به هشت اقتصاد که باید روی آن تمرکز کرد و از آنجایی که فارکس به صورت جفتی معامله می شود، معامله گران به دنبال روندهای واگرا و همگرا بین ارزها خواهند بود تا جفت ارز فارکس را برای معامله تطبیق دهند. نظارت بر هشت ارز آسان تر از هزاران سهام است.

متغیرهایی که بر ارزهای اصلی تأثیر می گذارند را می توان به راحتی با استفاده از یک مانیتور کرد تقویم اقتصادی.

آیا باید با فارکس معامله کنید یا سهام؟

اینکه آیا شما معامله فارکس یا سهام را انتخاب می کنید تا حد زیادی به اهداف و سبک معاملاتی ترجیحی شما بستگی دارد.

جدول زیر انواع مختلفی از سبک‌های معاملاتی را نشان می‌دهد، از جمله مزایا و معایب هر کدام در معاملات فارکس و سهام.

نوع معامله گر

تعریف

مزایای

معایب

فارکس در مقابل سهام

کوتاه مدت (اسکالپینگ)

یک سبک معاملاتی که در آن معامله‌گر به دنبال باز کردن و بستن معاملات در عرض چند دقیقه، با بهره‌گیری از تغییرات کوچک قیمت است.

معامله گران می توانند بیشتر بر روی نوسانات تمرکز کنند و کمتر بر روی متغیرهای اساسی که حرکت می کنند تمرکز کنند بازار.

در نتیجه انجام معاملات بیشتر، معامله گران مبتدی ممکن است پول بیشتری را از دست بدهند، اگر استراتژی آنها به درستی تنظیم نشود.

به دلیل هزینه های ارزان اجرای پوزیشن ها برای معاملات فارکس مناسب است. برخی از صرافی ها برای معامله به مانده حساب سرمایه زیادی نیاز دارند. اکثر کارگزاران فارکس فقط از شما می خواهند که سرمایه کافی برای حفظ مارجین مورد نیاز داشته باشید.

میان مدت

یک سبک معاملاتی که در آن معامله‌گر به دنبال حفظ موقعیت برای یک یا چند روز است، که در آن معاملات اغلب به دلایل فنی آغاز می‌شوند.

سرمایه مورد نیاز کمتر در مقایسه با سبک های دیگر زیرا یک معامله گر به دنبال حرکت های بزرگتر است.

معاملات باید با تجزیه و تحلیل همراه باشد که ممکن است زمان ببرد.

مناسب برای معاملات فارکس و سهام.

بلند مدت

یک سبک معاملاتی که در آن یک معامله گر به نظر می رسد برای ماه ها یا سال ها موقعیت های خود را حفظ کند و اغلب تصمیمات را بر اساس عوامل بنیادی بلندمدت قرار می دهد.

معامله گران مجبور نیستند زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل صرف کنند.

سرمایه مورد نیاز کلان برای پوشش حرکت های بی ثبات.

بیشتر برای معاملات سهام مناسب است زیرا بازار فارکس تمایل به تغییر جهت بیشتر از سهام دارد.

اگر در تجارت فارکس تازه کار هستید، ما را رایگان دانلود کنید فارکس برای مبتدیس راهنما. ما همچنین رایگان ارائه دهد پیش بینی سهام به سهام پشتیبانی تجارت بازار

سوالات متداول فارکس در مقابل سایر بازارها

چگونه می توانم از معاملات فارکس به معاملات سهام گذر کنم؟

برای حرکت از فارکس به معاملات سهام، باید تفاوت های اساسی بین فارکس و سهام را درک کنید. هنگامی که آن را کم می کنید، حرکات فارکس ناشی از نرخ بهره و حرکات مورد انتظار آنها سهام به درآمد، پیش بینی ترازنامه و اقتصادهایی که در آن فعالیت می کنند از جمله موارد دیگر وابسته هستند. در مورد چگونگی انجام آن بیشتر بدانید انتقال از فارکس به معاملات سهام

آیا تفاوتی بین تجارت فارکس و کالا وجود دارد؟

فارکس و کالاها از نظر مقررات، اهرم و محدودیت های مبادله متفاوت هستند. بازارهای فارکس بسیار کمتر تنظیم شده اند کالاها بازارها در حالی که بازارهای کالاها به شدت تنظیم شده است. از نظر اهرم، هم در بازار فارکس و هم در بازار کالا وجود دارد، اما در بازار فارکس به دلیل نقدینگی بیشتر و نوسانات کمتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است (اهرم می تواند ضرر و زیان و سود را تقویت کند).

همچنین، مانند سهام، کالاها در بورس معامله می شوند. بورس های کالا سقف و کفی را برای نوسانات قیمت کالاها تعیین می کنند و زمانی که این محدودیت ها برآورده شود، ممکن است بسته به محصول معامله شده، برای مدت معینی معاملات متوقف شود. بازار فارکس و سهام محدودیت هایی ندارند که بتواند از وقوع معاملات جلوگیری کند.

با قیمت گذاری ارز، کالا و شاخص های فعلی در ما به روز باشید صفحه نرخ های برتر. همچنین، پیش‌بینی‌های تجارت تخصصی ما را مشاهده کنید سهام، ارزهای اصلی دلار آمریکا و یورو، یا راهنمای ما در مورد را بخوانید ویژگی های معامله گران موفق برای بینش در مورد بزرگترین اشتباه معامله گران.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.