تعهدگرایی چین در مسیر احیای تجارت و اقتصاد جهانی

چین همواره به رغم ظهور یکجانبه گرایی و حمایت گرایی، به تعهدات خود در زمینه ایجاد گشایش بیشتر و به اشتراک گذاری فرصت ها با کل جهان عمل کرده است و در این بین، نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین را می توان تازه ترین اقدام صادقانه این کشور در مسیر ارتقاء آزادسازی و تسهیل

کد خبر : 51251
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
تعهدگرایی چین در مسیر احیای تجارت و اقتصاد جهانی



چین همواره به رغم ظهور یکجانبه گرایی و حمایت گرایی، به تعهدات خود در زمینه ایجاد گشایش بیشتر و به اشتراک گذاری فرصت ها با کل جهان عمل کرده است و در این بین، نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین را می توان تازه ترین اقدام صادقانه این کشور در مسیر ارتقاء آزادسازی و تسهیل تجارت و اقدامی کلیدی در راستای حرکت به سوی ساخت بندر تجارت آزاد هایننان و همچنین ساخت بزرگ ترین منطقه تجارت آزاد (FTZ) در سراسر چین تلقی کرد.

نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین با مشارکت مجموعا ۶۴۸ شرکت بین المللی از ۶۹ کشور و منطقه در سراسر جهان و با حضور هزار و ۳۶۵ برند بین المللی برگزار خواهد شد که این میزان مشارکت نشان دهنده اشتیاق و اعتماد چند ملیتی به چین به عنوان کشوری است که جمعیتی ۱.۴ میلیارد نفری دارد و در عین حال گروه هایی با درآمد متوسط در آن نیز از مرز ۴۰۰ میلیون نفر فراتر می رود.

چین در طول یک دهه گذشته و یا بیشتر، مجموعه ای از اقدامات راسخ را به منظور گسترش ادامه دار گشایش در سطح و کیفیت بالا اجرایی کرده است که از جمله این اقدامات می توان به ایجاد مناطق تجارت آزاد در سراسر کشور چین و همچنین برگزاری نمایشگاه های مهم و جدید مانند نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین در پکن، نمایشگاه بین المللی واردات چین در شانگهای و نمایشگاه کالاهای مصرفی در هاینان اشاره کرد.

برگزاری این نمایشگاه ها در کنار نمایشگاه صادرات و واردات چین که تحت عنوان نمایشگاه «کانتون» شناخته می شود و در سال ۱۹۵۷ میلادی در استان «گوانگ دونگ» افتتاح شد، به پلتفرم و بسترهای مهمی در چین جهت گشایش تبدیل شده اند.

چین در عین حال تعرفه ها و لیست منفی سرمایه گذاری خارجی خود را کاهش داده و مسیر دسترسی های بازاری را در تعدادی از بخش ها مانند خودرو و تامین مالی سرمایه گذاران جهانی تسهیل کرده است؛ در بحبوحه پاندمی و همه گیری ویروس کرونا، تعداد بالای شرکت کنندگان در رویدادهای بین المللی چین نشان دهنده این است که هر روز به تعداد شرکت های تاسیس شده با بودجه خارجی که چشم انتظار رسیدن به پتانسیل های بزرگ در بازار چین هستند،‌ افزوده می شود.

اولین نمایشگاه کالاهای مصرفی چین قرار است انگیزه جدیدی را به مسیر تحول و تبدیل استان ساحلی هاینان به یک مرکز بین المللی مصرف توریسم تزریق کند؛ این نمایشگاه نه تنها در حکم پنجره ای جدید به سوی بازار گسترده مصرف چین عمل می کند بلکه در عین حال فرصت های به مراتب بیشتری را برای همکاری میان کشورها و کمک به روند احیا و رشد اقتصاد جهان فراهم می آورد.

گشایش پیش زمینه و مقدمه توسعه و پیشرفت است؛ جهان روز به روز پیوسته تر و وابسته تر می شود؛ در چنین شرایطی و در مواجه با روند ادامه دار جهانی سازی اقتصادی که ویژگی آن گشایش و ادغام است، انجام اقداماتی در مسیر یکجانبه گرایی و حمایت گرایی به معنای توهین به قوانین توسعه اقتصادی است و نتیجه آن نیز چیزی جز تخریب منافع دیگران نیست و هیچ سودی برای مبتکران یکجانبه گرایی و حمایت گرایی به دنبال نخواهد داشت.

در چنین شرایطی، چین نه تنها هیچ گاه درهای خود را به روی جهان نخواهد بست بلکه روز به روز این درها را بازتر می کند.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.