ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی؛ روش‌ها و قیمت آن

برترین‌ها: بعد از انجام زایمان طبیعی، واژن بانوان به حالت سابق خود بازنخواهد گشت و همین موضوع نیز می‌تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روابط زناشویی آن‌ها بگذارد. ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد بوده و ظاهر واژن آن‌ها را بهبود بخشد. بانوان می‌توانند با ترمیم واژن خود

کد خبر : 9020
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۵:۴۸
ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی؛ روش‌ها و قیمت آن


برترین‌ها: بعد از انجام زایمان طبیعی، واژن بانوان به حالت سابق خود بازنخواهد گشت و همین موضوع نیز می‌تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روابط زناشویی آن‌ها بگذارد. ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد بوده و ظاهر واژن آن‌ها را بهبود بخشد. بانوان می‌توانند با ترمیم واژن خود در مدت زمانی کوتاه، مشکلات واژن خود را حل کرده و کیفیت روابط جنسی خود را نیز بالاتر ببرند.

روش‌های مختلفی برای بهبود ظاهر واژن و ترمیم آن به وجود آمده‌اند که هر یک از این روش‌ها برای مشکلات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با عوارض زایمان طبیعی، راه‌های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی و همچنین مزایای ترمیم واژن با شما در میان بگذاریم.

زایمان طبیعی چه عوارضی دارد؟

زایمان زنان، چه به صورت طبیعی و چه به صورت سزارین با تاثیرات مختلفی بر روی بدن همراه خواهد بود. بدیهی است که این تغییرات بدن پس از انجام زایمان طبیعی مشهودتر خواهد بود. بسیاری از عوارض زایمان طبیعی بین یک هفته تا یک سال بعد از انجام زایمان خود را نشان می‌دهند. برخی از عوارض به صورت دائمی می‌باشند و برخی از آن‌ها به مرور زمان از بین می‌روند. یکی از عوارض بسیار مهم پس از انجام زایمان طبیعی، تغییر شکل ناحیه واژن می‌باشد. این تغییر شکل معمولا موجب آزردگی بانوان شده و در روابط جنسی و زناشویی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

البته این تغییر شکل واژن می‌تواند به صورت‌های گوناگون خود را نشان دهد. به طور کلی می‌توان گفت زایمان طبیعی برای انوان عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

از آن جایی که قطر واژن بسیار کمتر از قطر سر نوزاد می‌باشد، لذا خروج نوزاد از آن موجب ایجاد تغییراتی در بافت آن و کشیدگی آن خواهد شد. از بین بردن این کشیدگی و برگرداندن واژن به حالت قبلی خود چندان کار ساده‌ای نیست، اما با وجود روش‌های جراحی زیبایی واژن امکان ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی فراهم شده است. رفع گشادی واژن معمولا با دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود.


  • بی اختیاری ادرار

بسیاری از بانوان پس از انجام زایمان طبیعی به بی اختیاری ادرار دچار می‌شوند. علت این موضوع این است که در هنگام بارداری عضلات کف لگن فشار زیادی را تحمل می‌کنند و به مرور زمان ضعیف می‌شوند و از آن جایی که این عضلات مسئول کنترل ادرار و همچنین سفتی واژن در حین رابطه جنسی هستند، پس از انجام زایمان کنترل ادرار برای زنان دشوار خواهد شد. کنترل بی اختیاری ادرار در زنان نیز با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

کاهش استروژن یکی دیگر از عوارض زایمان طبیعی می‌باشد. استروژن‌ها وظیفه‌ی سفت و مرطوب نگه داشتن واژن را برعهده دارند و به همین خاطر نیز پس از انجام زایمان طبیعی، واژن بانوان با خشکی و همچنین شلی مواجه خواهد شد. خشک شدن واژن می‌تواند دردناک شدن روابط جنسی را نیز در پی داشته باشد. درمان خشکی واژن نیز راه‌های مخصوص خود را دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی؛ روش‌ها و قیمت آن

روش‌های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، زایمان طبیعی مشکلات مختلفی را برای بانوان به همراه خواهد داشت. هر یک از عوارض و مشکلات گفته شده می‌توانند با روش‌های متفاوتی مورد درمان قرار گیرند. بدیهی است که راه‌های درمان خشکی واژن نمی‌تواند برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار گیرد. پس پیش از اقدام به درمان باید تحت معاینه قرار بگیرید تا متخصص زیبایی زنان، جراحی روش کاربردی را به شما پیشنهاد دهد.

برخی از مشکلات واژن می‌توانند با تغذیه مناسب و یا تمرینات ورزشی مفید برای روابط جنسی برطرف شوند، اما این روش‌ها معمولا برای مشکلات جزئی واژن مناسب می‌باشند و در صورتی که مشکلات جدی‌تر باشند، لازم است که به متخصص مراجعه کرده و در صورت لزوم تحت برخی جراحی‌های زیبایی واژن قرار گیرید. برخی از اصلی‌ترین روش‌های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی به شرح زیر می‌باشند:


  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی با واژینوپلاستی

یکی از اصلی‌ترین روش‌های رفع گشادی واژن، واژینوپلاستی می‌باشد. هدف اصلی این جراحی قدرت بخشیدن به عضلات کف لگن می‌باشد. در برخی موارد این جراحی می‌تواند علاوه بر تنگ کردن وازن و افزایش لذت جنسی، درمان بی اختیاری ادرار را نیز در پی داشته باشد. واژینوپلاستی را نمی‌توانید بلافاصله پس از زایمان طبیعی انجام دهید. برای انجام آن باید حداقل ۳ ماه بعد از زایمان طبیعی اقدام نمایید تا تمام بخیه‌هایی که به هنگام زایمان زده شده‌اند، کاملا جوش خورده و ورم‌های ناشی از زایمان از بین بروند.

ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی؛ روش‌ها و قیمت آن


  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی با پرینورافی

پرینه در واقع بافتی است که بین واژن و مقعد قرار دارد. زایمان طبیعی می‌تواند منجر به پارگی و آسیب این بافت شود. در صورتی که آسیب پرینه مختصر باشد، امکان برطرف کردن آن با بخیه‌ها وجود دارد. اما در صورتی که این آسیب‌ها جدی‌تر باشند، لازم است که تحت جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی قرار بگیرید. این جراحی می‌تواند عضلات حول واژن را تنگ کرده و بافت آسیب دیده‌ی پرینه را ترمیم نماید.


  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی با لیزر مونالیزاتاچ

همانطور که گفتیم یکی از عوارض زایمان طبیعی کاهش استروژن و در پی آن خشکی واژن می‌باشد. یکی از راه‌های افزایش استروژن بدن و همچنین رفع بی اختیاری ادرار در زنان، لیزر مونالیزاتاچ می‌باشد. این لیزر انرژی خود را از طریق یک پروب کوچک به واژن منتقل می‌کند و همین انتقال انرژی موجب تحریک واژن برای تولید کلاژن می‌شود و خشکی واژن از بین می‌رود. انجام این لیزر باید حداقل ۳ ماه پس از زایمان طبیعی انجام شود تا بدن بیمار تا حدودی بهبود یابد.

ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی؛ روش‌ها و قیمت آن


  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی با لابیاپلاستی

بدون شک یکی از رایج‌ترین روش‌های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی، لابیاپلاستی می‌باشد. لابیاپلاستی معمولا برای تغییر ظاهر و اندازه لابیای واژن انجام می‌شود. از آن جاییکه زایمان طبیعی می‌تواند منجر به کشیده شدن لابیا و یا از بین رفتن شکل و اندازه طبیعی آن شود، لابیاپلاستی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی باشد.

مزایای ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی

زایمان طبیعی می‌تواند ظاهر واژن را دستخوش تغییرات بسیاری کند و این تغییرات می‌توانند تاثیر بسیاری بر روند زندگی زنان بگذارند. به همین خاطر نیز بدیهی است که ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. هر یک از روش‌های گفته شده برای ترمیم واژن، می‌توانند مزایای منحصر به خود را داشته باشند، اما به طور کلی مزایای ترمیم واژن بعد از زایمان به شرح زیر می‌باشند:

  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می‌تواند موجب افزایش اعتماد به نفس بانوانی شود که رضایت کافی از ظاهر واژن خود ندارند.
  • ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می‌تواند موجب بهبود روابط جنسی شود و در نتیجه‌ی آن ازدواج مستحکم‌تر خواهد شد.
  • جراحی‌های مورد استفاده برای ترمیم واژن معمولا سریع و کم خطر می‌باشند.



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.