تخریب بخشی از پل تاریخی “کوچه” کنگاور

ایسنا/کرمانشاه پل تاریخی “کوچه” واقع در شهرستان کنگاور اثری متعلق به دوره صفویان است که بر روی رودخانه خروشان خرم رود بنا شده و از سالهای دور محل تردد مردم روستایی با همین نام بوده است.  طی سالهای گذشته به دلایل مختلفی از جمله تردد وسائط نقلیه سنگین و سبک آسیب هایی به این پل

کد خبر : 115211
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
تخریب بخشی از پل تاریخی “کوچه” کنگاور



ایسنا/کرمانشاه پل تاریخی “کوچه” واقع در شهرستان کنگاور اثری متعلق به دوره صفویان است که بر روی رودخانه خروشان خرم رود بنا شده و از سالهای دور محل تردد مردم روستایی با همین نام بوده است.

 طی سالهای گذشته به دلایل مختلفی از جمله تردد وسائط نقلیه سنگین و سبک آسیب هایی به این پل وارد شد، اما با اقدامات میراث فرهنگی استان این آسیب ها مرمت شد.

علیرغم اینکه سال گذشته عملیات مرمتی روی این پل صورت گرفت، اما در ماه های گذشته دوباره بخش هایی از این پل تاریخی دچار آسیب شده است.

در این رابطه معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تایید آسیب دیدگی بخشی از این پل، اظهارکرد: زمانی این پل دچار خسارت شد که اعتبارات استانی را برای پروژه هایمان بسته بودیم.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: در نهایت از محل اعتبارات ملی مرمت بناها و آثار تاریخی درخواست اعتبار برای مرمت این بنا و چند پروژه دیگر دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به محض تخصیص این اعتبار، اقدامات لازم را برای مرمت این پل انجام خواهیم داد.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هرساله اعتباراتی برای مرمت پل های تاریخی کرمانشاه از جمله پل تاریخی کوچه تخصیص پیدا می کند، گفت: این پل را سال گذشته مرمت کردیم، اما در ماه های گذشته متاسفانه دوباره آسیب هایی دیده است.

وی از تردد وسائط نقلیه سنگین و سبک به عنوان مهمترین معضل و عامل اصلی آسیب دیدگی پل تاریخی کوچه یاد کرد و گفت: پل کوچه یک پل تاریخی است که برای تردد وسائط نقلیه طراحی و ساخته نشده و این ترددها به آن آسیب می زند.

اعظمی ادامه داد: تاکنون مکاتبات و مذاکراتی را با اداره کل راهداری استان داشته ایم تا با احداث یک پل دیگر در پایین دست یا بالا دست پل، ترددهایی که روی آن می شود برداشته شود، اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام  



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.