تحصیل در یونان – موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در یونان می پردازیم. کشور یونان یکی از کشورهایی است که

کد خبر : 276709
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
تحصیل در یونان – موسسه حقوقی سام


موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در یونان می پردازیم.

کشور یونان یکی از کشورهایی است که امروزه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تقاضای ادامه تحصیل در آن را دارند؛ چرا که دولت این کشور شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم کرده است. تحصیل در یونان دارای شرایط خاصی است ولی در عین ‌حال دارای مزایای بسیار زیادی نیز هست که باعث می‌شود تا افراد زیادی تقاضای مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته باشند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد تحصیل در این کشور را دارید حتما باید با شرایط آن به طور کامل آشنا شوید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل در یونان صحبت کرده و نکات مهمی را درباره این موضوع به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم علاقه ‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

مقدمه‌ای بر تحصیل در یونان

کشور یونان یکی از کشورهای اروپایی است که امروزه از نظر تحصیلی و علمی در جایگاه خوبی در این قاره قرار گرفته و هرساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای  این است که شما می‌توانید از بهترین سطح امکانات علمی در این کشور برخوردار شوید و بدون هیچ مشکلی در رشته‌ های مختلف ادامه تحصیل دهید.

شرایط تحصیل در کشور یونان نیز برای بسیاری از دانشجویان ساده و راحت است. امروزه اکثر دانشجویانی که سطح علمی تقریبا خوبی دارند می‌توانند اقدام به دریافت اقامت تحصیلی در یونان کرده و ویزای این کشور را نیز دریافت کنند. دقت داشته باشید که در کشور یونان شرایط زندگی نیز بسیار مناسب است و شما پس از دوران تحصیل خود این امکان را خواهید داشت که بتوانید ویزای خود را  به شکل‌های مختلف تمدید کنید. به همین علت باید این فرصت را غنیمت بشمارید.

شرایط تحصیل در یونان

به ‌طورکلی شرایط تحصیل در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ساده‌تر بوده و دانشجویان و حتی دانش ‌آموزان می‌توانند به شکل ساده‌تری اقدام به ادامه تحصیل در این کشور کنند. یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص شرایط تحصیل در این کشور وجود دارد هزینه تحصیل است که در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان‌تر بوده و می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما شود. نکته مهم دیگری که باید درباره شرایط تحصیل در این کشور بدانید این است که شما می‌توانید در مقاطع مختلف و در رشته ‌های متنوعی که به شما ارائه می‌شود، ادامه تحصیل دهید. پس اگر شما هم به دنبال یک کشور مناسب برای ادامه تحصیل خود هستید باید بدانید که یونان می‌تواند یکی از بهترین گزینه ‌ها برای شما باشد.

شرایط سنی برای تحصیل در یونان

بدون شک اگر بخواهیم مزایای تحصیل در یونان را بیان کنیم باید در صدر این لیست مسئله شرایط سنی برای ادامه تحصیل  را قرار دهیم. همان ‌طور که می‌دانید شما برای تحصیل در بسیاری از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی باید دارای شرایط سنی خاصی باشید که این محدودیت ممکن است برای برخی از دانشجویان مسئله ‌ساز شود. این در حالی است که دولت کشور یونان هیچ‌گونه قانونی را در خصوص شرایط سنی برای تحصیل در این کشور تنظیم نکرده است.

به همین علت نیز شما با هر سنی می‌توانید درخواست خود را برای تحصیل در این کشور ارسال کرده و در صورت داشتن سایر شرایط در دانشگاه‌های این کشور مشغول به ادامه تحصیل شوید. البته نباید فراموش کنید که گاهی اوقات ممکن است در زمان صدور ویزا، سن بالای شما مشکل ‌ساز شود ولی هیچ‌گونه قانونی در این زمینه برای اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل در این کشور وجود ندارد.

نقاط مثبت تحصیل در یونان

تحصیل در یونان می‌تواند از جهات مختلف برای شما مفید و سودمند باشد. سیستم و نظام آموزشی این کشور بسیار غنی بوده و شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن در مدارس و دانشگاه‌ های این کشور مشغول به تحصیل شوید. سطح علمی دانشگاه‌ های این کشور بالا بوده و بهترین امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد. از طرف دیگر هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های کشور یونان نیز بسیار مناسب است که این مسئله امکان مهاجرت تحصیلی را برای طیف گسترده‌ای از دانشجویان فراهم می‌کند.

تحصیل در مقاطع مختلف یونان

همان‌طور که پیش‌ از این نیز بیان کردیم دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ‌های کشور یونان را دارند، می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی این کار را انجام دهند. مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سه مقطعی هستند که در حال حاضر دانشجویان می‌توانند اقدام به تحصیل در آنها کنند. توجه داشته باشید که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، شما علاوه بر مدارکی که در بخش‌ های بعدی بیان می‌کنیم باید یک ایده کلی از پایان‌نامه خود را نیز به دانشگاه مربوطه ارائه دهید.

تحصیل در مدارس یونان

در کشور یونان کودکانی که بین 4 تا 15 سال سن دارند، به ‌صورت اجباری باید در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. 4 تا 6 سالگی شامل دوره کودکستان، 6 تا 12 سالگی دوره دبستان و 12 تا 18 سالگی نیز دوره متوسطه را تشکیل می‌دهد. خانواده‌ هایی که به دلایل مختلف به کشور یونان مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند در مدارس خصوصی یا دولتی این کشور کودکان خود را نام‌ نویسی کنند و از این نظر هیچ محدودیتی برای تحصیل کودکان آنها در مدارس یونان وجود ندارد.

دقت داشته باشید که برای تحصیل در مدارس این کشور دانش‌آموزان حتما باید در پایان هر دوره در یک آزمون مخصوص شرکت کرده و نمره لازم را دریافت کنند تا بتوانند به این طریق مجوزهای مورد نیاز برای ورود به دوره بعدی را بگیرند.

تحصیل در مقطع کارشناسی

یکی از مقاطعی که شما می‌توانید در دانشگاه ‌های این کشور در آن مشغول به تحصیل شوید، مقطع کارشناسی است. برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه ‌های این کشور شما باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون ورودی بر اساس رشته‌ای که شما قصد تحصیل در آن را دارید متغیر خواهد بود. به همین علت نیز شما باید تلاش کنید تا خود را آماده شرکت در این آزمون کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد یکی از دوره ‌های تحصیلی در دانشگاه‌ های کشور یونان است که معمولا بین یک تا دو سال به طول می‌انجامد. برای این‌که بتوانید در مصاحبه‌ های مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنید، حتما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و در صورت امکان حتما سعی کنید مدرک زبان انگلیسی خود را نیز دریافت کنید. دقت داشته باشید که این امکان برای شما وجود ندارد که در کشور یونان دوره کارشناسی ارشد خود را به دوره سه‌ ساله تبدیل کنید.

تحصیل در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری نیز شما باید مدارکی که در بخش ‌های قبلی بیان کردیم از جمله مدرک زبان را آماده کنید. در کنار این شما باید مدارک تحصیلی مربوط به دوره‌های تحصیلی پیشین خود را نیز آماده کنید. دوره‌ های تحصیلی مربوط به مقطع دکتری در دانشگاه‌های کشور یونان معمولا بین سه تا چهار سال به طول می‌انجامند و درصورتی‌که طرح پژوهشی شما طرح قوی باشد این امکان برای شما وجود خواهد داشت که این مدت‌ زمان را بر اساس نظر استاد راهنمای خود تمدید کنید.

هزینه‌های تحصیل در یونان

در بخش ‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که هزینه تحصیل در یونان بسیار مناسب است و همین عامل نیز باعث می‌شود تا گزینه مناسبی برای مهاجرت شما باشد. دقت داشته باشید که هزینه تحصیل در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. مقطعی که شما در آن تحصیل می‌کنید، دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، هزینه ‌های شخصی شما برای زندگی در این کشور و عوامل این ‌چنینی به میزان زیادی روی هزینه نهایی تحصیل و زندگی در این کشور تاثیرگذار خواهند بود.

دقت داشته باشید که شما می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره از مجموعه ما هزینه‌ های تحصیلی خود را در این کشور به میزان زیادی کاهش دهید و با کمترین هزینه ممکن مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ های کشور یونان شوید. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که با کمک خدمات مشاوره مجموعه ما می‌توانید هزینه ‌های اخذ اقامت تحصیلی در یونان را نیز کاهش دهید.

یونان

مدارک لازم برای تحصیل در یونان

شما برای تحصیل در دانشگاه‌ های کشور یونان و دریافت اقامت یونان تحصیلی نیازمند مدارک به خصوصی هستید. گواهی فارغ ‌التحصیلی و همین‌ طور مدارک تحصیلی سال‌ های قبل یکی از مهم ‌ترین مدارکی است که شما برای ادامه تحصیل به آن نیاز دارید. ریز نمرات و همین‌طور مدارک شخصی و هویتی از دیگر مدارک و مورد نیاز برای تحصیل در یونان به شمار می‌آیند.

علاوه بر موارد بیان شده، شما باید مدارک مالی مبنی بر این‌ که تمکن مالی لازم برای مهاجرت به این کشور را دارید و همین‌طور نامه‌ ای مبنی بر عدم سوء پیشینه را نیز تهیه کرده و در لیست مدارک خود قرار دهید. 2 قطعه عکس و همین ‌طور بیمه مسافرتی نیز از دیگر مدارک موردنیاز برای تحصیل در یونان به شمار می‌آیند. در کنار این موارد شما باید یک پاسپورت معتبر نیز تهیه کنید که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت تحصیلی به کشور یونان باشد.

یونان و بورسیه تحصیلی

در کشور یونان برنامه‌ های متنوعی برای بورسیه تحصیلی دانشجویان وجود دارد که شما هم در صورت تمایل می‌توانید از هریک از این برنامه‌ها استفاده کنید. دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه دولتی این کشور می‌شوند ماهیانه مبلغ 600 دلار را به ‌منظور هزینه ‌های شخصی زندگی به دانشجویان می‌پردازد و هزینه تحصیلی این دانشجویان نیز کاملا رایگان خواهد بود. بورسیه بنیادین IKY یکی از جامع ‌ترین برنامه ‌های بورسیه تحصیلی در دانشگاه ‌های این کشور است که در واقع نوعی بورسیه تحصیلی به شمار می‌آید. مبلغی که به دانشجویان در این بورسیه تحصیلی پرداخت می‌شود بین 450 تا 600 دلار در ماه خواهد بود.

دانشگاه‌های مطرح در یونان

برای اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور احتمالا شما هم علاقه ‌مند هستید تا با دانشگاه‌ های مطرح در این کشور آشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم:

  • اگر علاقه ‌مند به رشته ‌های فنی و مهندسی هستید دانشگاه فنی آتن که در سال 1836 ساخته شده می‌تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد. در این دانشگاه شما می‌توانید در رشته‌هایی از جمله مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، رشته‌های ریاضی و فیزیک و … مشغول به تحصیل شوید.
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی بزرگ‌ترین دانشگاه در کشور یونان به شمار می‌آید که دارای طیف گسترده‌ای از رشته‌های علوم مهندسی، علوم‌انسانی و تجربی است. در این دانشگاه شما محدودیت چندانی برای انتخاب رشته نخواهید داشت.
  • دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن از دیگر دانشگاه‌ها و موسسات عالی این کشور برای تحصیل است که بیش از 100 هزار دانشجو دارد. از جمله دانشکده‌ های این دانشگاه می‌توان به دانشکده ‌های الهیات، فلسفه، علوم پایه، تربیت بدنی و … اشاره کرد.
  • دانشگاه‌های کرت و یوانینا نیز از دیگر دانشگاه‌های معروف در این کشور به شمار می‌آیند که شما می‌توانید اقدام به ادامه تحصیل در آنها کنید.

اعتبار و رنکینگ دانشگاه‌های یونان

رتبه و اعتبار جهانی دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در یونان به شکل زیر است:

  • دانشگاه فنی آتن در رتبه 454
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی در رتبه 561
  • دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن در رتبه 651
  • دانشگاه کرت در رتبه 751 تا 800
  • دانشگاه یوانینا در رتبه 701 تا 800

زبان خارجی برای تحصیل در یونان

برای تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور شما بهتر است که حتما مدرک زبان یونانی خود را تهیه کنید. داشتن مدرک زبان یونانی می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به میزان زیادی افزایش دهد. برای تحصیل در این کشور شما می‌توانید از مدرک زبان انگلیسی خود نیز استفاده کنید. داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می‌تواند برای تحصیل در برخی از دانشگاه ‌ها و رشته‌ های دانشگاهی در این کشور کافی باشد.

آزمون ورودی برای ادامه تحصیل در یونان

آزمون ورودی دانشگاه ‌های کشور یونان یکی از مهم‌ترین مراحلی است که شما باید برای تحصیل در یونان طی کنید. این آزمون ورودی دارای فشار علمی بسیار زیادی است و دانشجویان معمولا برای شرکت در آن با چالش ‌هایی مواجه می‌شوند. درصورتی ‌که شما هم مشکلاتی را در این زمینه داشتید می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه ما استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

نکته مهمی که درباره این آزمون ورودی باید بدانید این است که این آزمون یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه ‌های دنیا به شمار می‌آید. به همین علت نیز شما باید آمادگی کاملی برای شرکت در آن و دریافت نمره قابل ‌قبول داشته باشید. برای شرکت در دانشگاه ‌های این کشور شما باید حداقل 50 نمره از این آزمون را دریافت کنید که البته در صورت داشتن آمادگی این کار چندان سخت نخواهد بود.

اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل در یونان

از دیگر مزایای مهم تحصیل در این کشور این است که شما می‌توانید پس از دوران تحصیل خود نیز در این کشور بمانید. در واقع افرادی که قصد دریافت اقامت یونان از طریق تحصیل را دارند می‌توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود به مدت یک سال دیگر نیز در این کشور حضور داشته باشند و به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب بر اساس تخصص خود باشند. در ادامه با پیداکردن موقعیت شغلی مناسب شما می‌توانید درخواست ویزای کاری را به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهید. به ‌این‌ ترتیب در صورتی‌که شرایط لازم را داشته باشید و همچنین در یونان زندگی و کار نمائید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید اقامت یونان را دریافت کنید.

مشاوره موسسه حقوقی سام در زمینه اقامت تحصیلی یونان

برای تحصیل در یونان و دریافت اقامت این کشور شما احتمالا سوالات زیادی در ذهن خواهید داشت که برای پاسخ‌دادن به این سوالات به یک مشاور کارکشته و با تجربه نیاز پیدا خواهید کرد. مشاوران موسسه حقوقی سام یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه اقامت یونان می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. خدمات ارائه شده توسط مشاوران این موسسه بسیار باکیفیت هستند؛ چرا که مشاوران ما دارای تجربه و دانش تخصصی بالایی در این زمینه هستند. لازم به ذکر است بدانید موسسه حقوقی سام در زمینه اخذ گلدن ویزای یونان و اقامت یونان از طریق تمکن مالی نیز به شما خدمات تخصصی و با کیفیت ارائه می دهد.

جمع بندی

تحصیل در یونان می‌تواند یکی از بهترین گزینه ‌ها برای دانشجویانی باشد که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. تحصیل در این کشور می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که از جمله آن می‌توان به هزینه پایین تحصیل در این کشور، سطح علمی بالای دانشگاه‌ های یونان، امکانات علمی فوق ‌العاده و … اشاره کرد.

برای تحصیل در این کشور شما به خدمات مشاوره نیاز پیدا خواهید کرد که برای دریافت این خدمات می‌توانید از موسسه حقوقی سام کمک بگیرید و بهترین خدمات مشاوره را دریافت کنید. برای به‌ دست‌آوردن اطلاعات بیشتر درباره این خدمات به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از سایر بخش‌های سایت ما نیز دیدن کنید.

پرسش های متداول

احتمالا شما هم در خصوص تحصیل در یونان سوالاتی در ذهن دارید. در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات موجود در این حوزه پاسخ دهیم.

  1. آیا امکان اشتغال پس از اتمام تحصیل در یونان وجود دارد؟

بله در صورت داشتن تخصص کافی شما می‌توانید در موقعیت‌های شغلی مختلف در این کشور مشغول به کار شده و ویزای خود را تمدید کنید.

  1. از دانشگاه ‌های یونان کدام مورد تائید وزارت علوم است؟

تمام دانشگاه ‌های معتبر نام ‌برده‌ شده در این مطلب مورد تائید وزارت علوم هستند.

  1. آیا با ویزای تحصیلی یونان می‌توان تابعیت یونان را گرفت؟

خیر، ولی پس از دوران تحصیل می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و در ادامه درخواست خود را برای دریافت پاسپورت یونان ارسال کنید.

  1. تحصیل در دانشگاه‌های یونان چه مدت ‌زمان می ‌برد؟

دوره کارشناسی بین 3 تا 4 سال، دوره کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال و دوره دکتری نیز بین 3 تا 4 سال به طول می ‌انجامد.

  1. امکان تحصیل رایگان در یونان وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور کرده و به ‌صورت رایگان اقدام به تحصیل در یونان کنید.

  1. امکان کار و تحصیل به طور هم‌ زمان برای دانشجویان در یونان وجود دارد؟

بله، دانشجویان می‌توانند به ‌صورت پاره ‌وقت در زمان تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند.

  1. اخذ ویزای همراه با ویزای دانشجویی امکان ‌پذیر است؟

دانشجویانی که دارای همسر و فرزند زیر 18 سال هستند، می‌توانند در کنار ویزای تحصیلی خود ویزای همراه را نیز برای آنها دریافت کنند.

  1. آیا فردی که به زبان یونانی تسلط ندارد می‌تواند در یونان تحصیل کند؟

بله، درصورتی‌که به زبان انگلیسی مسلط بوده و مدرک زبان انگلیسی داشته باشید امکان تحصیل در برخی از رشته ‌ها و دانشگاه ‌های این کشور برای شما وجود خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.