تجزیه و تحلیل-تامین کنندگان چینی به سمت ویتنام رقابت می کنند زیرا رکود کووید راه فرار از جنگ تجاری چین و آمریکا را باز می کند.

داده‌های دولت ویتنام نشان می‌دهد پس از پایان سیاست صفراوی کووید-19 چین در دسامبر، شرکت‌های چینی 50 روز اول سال 2023 را صرف سرمایه‌گذاری در 45 پروژه جدید در ویتنام کردند که بیشترین میزان از یک کشور واحد بود. به گفته کارشناسان صنعت، با وجود بازیگران بزرگی که در حال حاضر در کشور آسیای جنوب

کد خبر : 334138
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تجزیه و تحلیل-تامین کنندگان چینی به سمت ویتنام رقابت می کنند زیرا رکود کووید راه فرار از جنگ تجاری چین و آمریکا را باز می کند.


داده‌های دولت ویتنام نشان می‌دهد پس از پایان سیاست صفراوی کووید-19 چین در دسامبر، شرکت‌های چینی 50 روز اول سال 2023 را صرف سرمایه‌گذاری در 45 پروژه جدید در ویتنام کردند که بیشترین میزان از یک کشور واحد بود.

به گفته کارشناسان صنعت، با وجود بازیگران بزرگی که در حال حاضر در کشور آسیای جنوب شرقی حضور دارند و به دلیل توافقات تجارت آزاد و نزدیکی به چین جذب شده‌اند، شرکت‌هایی که موج سرمایه‌گذاران فعلی را تشکیل می‌دهند، عمدتاً تامین‌کنندگان کوچک‌تری برای آن شرکت‌های بزرگ‌تر هستند.

افزایش هزینه نیروی کار در چین، گسترش محدودیت‌های ایالات متحده در تجارت مرتبط با فناوری پیشرفته با چین، و تعرفه‌های یکپارچه از جنگ تجاری چین و آمریکا که موج گذشته سرمایه‌گذاری چینی را به راه انداخت، انگیزه بیشتری به این حرکت اضافه کرد. ویتنام

مایکل چان، مدیر ارشد اجاره در متخصص املاک و مستغلات صنعتی BW Industrial Development، گفت: «پرسش‌های شرکت‌های چینی درباره سرمایه‌گذاری در تولید در ویتنام در سه ماهه آخر سال گذشته به‌طور تصاعدی رشد کرد.

وی گفت: «سرمایه گذاری چینی نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

عبور از مرز

هجوم قبلی شرکت‌های بزرگ خارجی مانند Samsung Electronics Co Ltd، Canon Inc و Apple Inc مونتاژکنندگان دستگاه Hon Hai Precision Industry Co Ltd (Foxconn) و Luxshare Precision Industry Co Ltd به گسترش سریع خوشه‌های صنعتی در بخش‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و گوشی‌های هوشمند کمک کرد. چاپگرها

اما تدارکات برای بسیاری هنوز عمدتاً از چین می آمد. محاسبات دیوید دلار، کارشناس تجارت از موسسه بروکینگز آمریکا، بر اساس داده های بانک توسعه آسیایی، نشان می دهد که این کشور بیش از 20 درصد ورودی وارداتی برای صادرات ویتنامی در سال 2021 را به خود اختصاص داده است، تقریباً دو برابر سال 2017.

به گفته مدیران صنعت، شرکت‌های کوچک‌تری که به شرکت‌های بزرگ‌تر با امکاناتی که قبلاً در ویتنام هستند، تدارکات و خدمات ارائه می‌کنند، اکنون بخش عمده‌ای از شرکت‌های چینی را تشکیل می‌دهند که در ویتنام سرمایه‌گذاری می‌کنند، به ویژه در شمال آن سوی مرز.

اندازه این تامین کنندگان در میانگین هزینه چینی ها برای پروژه های جدید ویتنامی در سال جاری تقریباً 5.6 میلیون دلار در مقایسه با میانگین بلندمدت 6.5 میلیون دلار منعکس شده است.

منابع صنعتی گفتند، برای مثال، در صنعت پانل های خورشیدی ویتنام، که تحت سلطه شرکت های چینی است، ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی مانند قالب گیری پلاستیک، ریخته گری و ذخیره انرژی وجود داشته است.

داده‌های شرکت مشاوره املاک و مستغلات ایالات متحده CBRE نشان می‌دهد که سال گذشته، تامین‌کنندگان پانل‌ساز چینی، از جمله شرکت ذخیره‌سازی انرژی Growatt، پشت سر دو سرمایه‌گذاری اصلی در ویتنام در کارخانه‌های آماده بودند. چنین کارخانه هایی اغلب در هنگام ورود به کشورهای جدید مورد علاقه شرکت های کوچکتر قرار می گیرند.

گروات به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این داده‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های الکترونیک، رباتیک و لوازم خانگی چینی نیز در میان پرخرج‌کنندگان اجاره‌های صنعتی در سال گذشته بودند. دو هونگ کوان، رئیس مشاوره سرمایه گذاری ویتنام، که تمرکزش بر سرمایه گذاران چینی است، گفت: سایر موارد شامل شرکت های کف سازی، تولیدکنندگان شیشه و تامین کنندگان کارتن و قطعات ابزارهای اپل هستند که توسط شرکت هایی مانند فاکسکان و لوکسشیر مونتاژ شده اند.

در مجموع، در حالی که اقتصادهای سراسر جهان به دنبال همه‌گیری جهانی برای عادی‌سازی تلاش می‌کنند، و متعاقباً با کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ویتنام، شرکت‌های چینی هزینه‌های خود را در سایت‌های ساختمانی جدید در ویتنام تا کنون سه برابر کرده‌اند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده‌اند. داده های رسمی نشان داد. این دومین پس از سرمایه گذاری سنگاپور و بیشتر از سرمایه گذاران سنتی بزرگتر مانند کره جنوبی و ژاپن است.

کوئن سوئننس، مدیر فروش در منطقه صنعتی DEEP C در شمال ویتنام، به رویترز گفت که تعداد قراردادهایی که شرکت او با شرکت‌های چینی در سال 2022 امضا کرده است تا پایان سال به شدت افزایش یافته است و در سه ماهه آخر به طور قابل توجهی بیشتر از تعداد قراردادهای امضا شده با شرکت‌ها بوده است. از هر کشور دیگری

Soenens گفت: “ما انتظار داریم که این روند در سال جاری بر اساس درخواست هایی که از چین دریافت می کنیم ادامه یابد.”

در میان شرکای جدید، او به تامین کننده خودرو Xiamen Sunrise Group Co Ltd، سازنده قطعات پنل خورشیدی Hanghzou First Applied Material Co Ltd و سازنده تجهیزات شارژ وسایل نقلیه الکتریکی Starchange اشاره کرد. هیچ یک از شرکت ها به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.