تجاوز حفاران غیرمجاز به میراث باغشهر تفت

ایسنا/یزد فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب خبر داد. سرهنگ «مهدی رحیم زاده» در تکمیل این خبر اظهار کرد: سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان تفت دستگیر شدند. وی تصریح کرد: متهمان به دستور مقام قضایی پس

کد خبر : 79575
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
تجاوز حفاران غیرمجاز به میراث باغشهر تفت



ایسنا/یزد فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب خبر داد.

سرهنگ «مهدی رحیم زاده» در تکمیل این خبر اظهار کرد: سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان تفت دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورت‌جلسه، بازجویی‌های اولیه و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با بیان اینکه هرگونه تصمیم‌گیری و دخل و تصرف در بافت‌های تاریخی استان، به‌خصوص بافت های ثبت‌شده باید با نظر اداره‌کل میراث فرهنگی انجام شود، از مردم خواست تا در صورت مشاهده مورد مشکوک حفاری غیرمجاز، مراتب را به‌ صورت شبانه‌روزی به شماره ۰۳۵۳۶۲۰۲۷۷۷ اطلاع دهند.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز، جرم است، گفت: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در پایان یادآور شد: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی – تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ محکوم می‌شود.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، متاسفانه این اولین باری نیست که حفاران غیرمجازان به جان طبیعت افتاده‌اند، قبلا نیز بنا به گفته برخی از کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی، حفاری غیرمجاز در یزد رشد و البته آمار دستگیری و برخورد با حفاران نیز طی گذشته تاکنون رشد داشته است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.