تجارت گاز طبیعی و جنگ انرژی

گاز طبیعی یکی از مهمترین منابع انرژی در جهان است. تجارت گاز طبیعی در سال های اخیر، به ویژه پس از شروع درگیری در اوکراین، توجهات را به خود جلب کرده است. دلیل این امر این است که روسیه، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان گاز در جهان، با تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها مواجه

کد خبر : 334713
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
تجارت گاز طبیعی و جنگ انرژی



گاز طبیعی یکی از مهمترین منابع انرژی در جهان است. تجارت گاز طبیعی در سال های اخیر، به ویژه پس از شروع درگیری در اوکراین، توجهات را به خود جلب کرده است. دلیل این امر این است که روسیه، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان گاز در جهان، با تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها مواجه شد. کشورهای اتحادیه اروپا تلاش کردند تا مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند در حالی که سایر کشورها این فرصت را پیدا کردند تا تولید گاز طبیعی خود را افزایش دهند.

بسیاری از کشورها برای تامین انرژی مورد نیاز خود به انرژی های تجدیدپذیر و همچنین گاز طبیعی روی آورده اند. این وبلاگ برخی از بینش ها و پیش بینی های مربوط به تجارت گاز را به اشتراک می گذارد.

آنچه باید در مورد گاز طبیعی بدانید

گاز طبیعی منبع انرژی سوخت فسیلی است. گیاهان و جانوران دریایی که میلیون‌ها سال پیش مرده‌اند در کف اقیانوس زیر ماسه و سنگ‌ها مدفون شدند. گرما و فشار زیاد بقایای آن را به نفت و گاز طبیعی تبدیل کرد. ذخایر گاز طبیعی را می توان در خشکی نیز یافت. شرکت های نفت و گاز از طریق لایه های شن و سنگ حفاری می کنند تا به سازندهای سنگی که حاوی ذخایر نفت و گاز هستند برسند. گاز طبیعی گاهی اوقات به گاز طبیعی مایع (LNG) تبدیل می شود تا حمل و نقل آسان تر و حجم آن به حداقل برسد، فرآیندی که به عنوان مایع سازی شناخته می شود.

ایرانیان باستان مجذوب چشمه‌های فروزانی بودند که هنگام اشتعال گاز طبیعی از شکاف‌های زمین توسط رعد و برق ایجاد می‌شدند. آنها گهگاه معابدی در اطراف این آتش های همیشگی می ساختند. بیش از دو هزار و پانصد سال پیش، چینی ها گاز چاه ها را لوله می کردند و از آن برای تبخیر آب دریا برای نمک استفاده می کردند. در سال 1816، بالتیمور اولین شهری در ایالات متحده بود که خیابان های خود را با استفاده از گاز طبیعی روشن کرد.

طبق گزارش Visual Capitalist، سه تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی آمریکا (934 میلیارد متر مکعب یا میلیارد متر مکعب)، روسیه (701 میلیارد مترمکعب) و ایران (256 میلیارد مترمکعب) هستند. کارشناسان معتقدند روسیه 37 تریلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی دارد. 10 تولیدکننده برتر گاز طبیعی تقریباً 70 درصد از تولید جهانی را تشکیل می دهند.

تجارت گاز طبیعی: نوسانات قیمت

روند قیمت گاز طبیعی بین سال‌های 2018 و 2021 با دوره‌های حرکت صعودی و نزولی مشخص شد. شرایط آب و هوایی، تحولات ژئوپلیتیک و البته همه گیر کووید-19 نقش حیاتی ایفا کردند.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – گاز طبیعی ایالات متحده (NGAS) (1000 MMBtu)، نمودار ماهانه USD در 16 مارس ثبت شد 2023. محدوده زمانی: مارس 2018 – 16 مارس 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

قیمت گاز طبیعی در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا کاهش یافت زیرا فعالیت اقتصادی کاهش یافت. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تقاضای جهانی گاز حدود 2.5 درصد یا 100 میلیارد مکعب کاهش یافته است. متر در سال 2020 – بزرگترین افت آن در تاریخ.

به تصویر کشیده شده: Admirals MetaTrader 5 – گاز طبیعی ایالات متحده (NGAS) (1000 MMBtuنمودار روزانه USD گرفته شده در 16 مارس 2023. محدوده زمانی: 26 اکتبر 2022 – 16 مارس 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

قیمت گاز طبیعی در 1 آگوست 2022 به بالاترین حد چند ساله خود رسید و 9.1 دلار در هر MMBtu معامله شد. با این حال، همانطور که در نمودار مشاهده می شود، قیمت ها در ماه های بعد بار دیگر کاهش یافت.

قیمت گاز طبیعی به کجا می رود؟

گزارشی که در 13 مارس توسط خدمات سرمایه گذاری مودی در مورد بازار انرژی ایالات متحده منتشر شد، می گوید: «انتظارات قیمت گاز طبیعی و انرژی برای سال 2023 به شدت کاهش یافته است. پیش بینی می شود قیمت گاز طبیعی در سال 2023 حدود 44 درصد کمتر از انتظارات بازار آتی در دسامبر باشد.

تحلیلگران اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) پیشنهاد می کنند که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده احتمالاً 14٪، به صورت سالانه، در سال 2023 و 5٪ در سال 2024 افزایش می یابد. گزارش EIA خاطرنشان کرد: “ما پیش بینی می کند صادرات LNG ایالات متحده به دلیل تقاضای جهانی بالا افزایش یابد زیرا LNG همچنان به جابجایی صادرات گاز طبیعی خط لوله از روسیه به اروپا ادامه می دهد. امسال تا کنون، دمای ملایم زمستان و ذخیره سازی کامل تر از حد متوسط ​​منجر به کاهش قیمت LNG شده است.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، «در پی درگیری در اوکراین و افزایش قیمت‌های انرژی، تقاضای گاز طبیعی در اتحادیه اروپا در سال 2022 به میزان 55 میلیارد مترمکعب یا 13 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش در تاریخ است. این کاهش معادل مقدار گاز مورد نیاز برای تامین بیش از 40 میلیون خانه است. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که «علیرغم این کاهش تاریخی تقاضا، صورتحساب واردات گاز اتحادیه اروپا در سال 2022 نزدیک به 400 میلیارد یورو بود – بیش از سه برابر میزان در سال 2021».

گزارش رویترز که در اواسط ماه مارس منتشر شد، حاکی از آن است که نیروگاه‌های جدید LNG می‌توانند عرضه LNG را تا سال 2030 تا سال 2021 بیش از 60 درصد افزایش دهند و به 636 میلیون تن در سال (mtpa) برساند. بر اساس همین گزارش، “در قطر، یک پروژه عظیم توسعه LNG تا سال 2027، 49 میلیون تن در هر ساعت اضافه خواهد کرد. پروژه های ایالات متحده می توانند تا اواخر سال 2027، 125 میلیون تن در هر روز (16.4 میلیارد فوت مکعب در روز) به ظرفیت اضافه کنند.”

شرکت نفت دولتی پتروبراس اس ای برزیل اعلام کرد که در حال کار برای استفاده بیشتر از گاز طبیعی از ذخایر پیش نمک فراساحلی است. هنگام اعلام نتایج درآمد سه ماهه چهارم 2022، مدیر مالی این شرکت گفت: «ما به دنبال بخش‌های جدیدی برای تولید گاز طبیعی خود خواهیم بود، بله، زیرا سوزاندن گاز طبیعی بخشی از انتقال انرژی است. بهتر از سوختن گازوئیل یا سوختن مازوت یا سوزاندن زغال سنگ، بهتر است. ما در حال تکامل هستیم تا این کار را برای بشریت و برای برزیل انجام دهیم… و می دانیم که چگونه این کار را انجام دهیم. ما می توانیم در برزیل به جای گازوئیل با گاز طبیعی به کامیون ها سوخت رسانی کنیم. ما از این مسیر عبور خواهیم کرد.»

راه حل های تجارت و مدیریت ریسک

معامله گران مبتدی ممکن است تمایل داشته باشند که از فرصت های معاملاتی مختلف استفاده کنند. عناوین جذاب اخبار مالی گاهی اوقات منجر به معاملات هیجانی می شوند. اطلاعات بیش از حد باعث سردرگمی معامله گران مبتدی می شود زیرا ممکن است نتوانند آن را فیلتر کنند. اشتباهات معاملاتی در میان معامله گران مبتدی که فاقد دانش لازم برای ایجاد استراتژی معاملاتی مناسب هستند، رایج است. متأسفانه، چنین اشتباهاتی باعث ضرر مالی می شود که می تواند بر برنامه های مالی شما تأثیر بگذارد.

آیا راهی برای کاهش احتمال اشتباه در معاملات وجود دارد؟ پاسخ مثبت است و شامل آموزش و ابزارهای مدیریت ریسک است. در حالی که تجربه چیزی است که با گذشت زمان به دست می آورید، منابع آموزشی بی شماری در دسترس هستند. کارگزاران طیف گسترده ای از مطالب آموزشی مانند وبینارها، کتاب های الکترونیکی، مقالات و غیره را ارائه می دهند. در بسیاری از موارد، شما حتی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای دسترسی به آنها ندارید. اگر یک معامله گر مبتدی هستید، باید از این فرصت برای ارتقاء دانش معاملاتی خود استفاده کنید.

اگر بدانید چگونه از ابزارهای مناسب استفاده کنید، مدیریت ریسک آسان تر می شود. آموزش های تهیه شده توسط معامله گران با تجربه می تواند اصول مدیریت ریسک را به شما نشان دهد. اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، می توانید ابزارهای مدیریت ریسک مانند دستورات توقف ضرر را در محیط امن یک حساب آزمایشی آزمایش کنید. دانش کلید موفقیت هر معامله گر است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.