بیکاری ۴۴درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، علی خیرالدین افزود: حدود ۴۴ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و از سوی دیگر ۴۴ درصد بیکاران نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند که نشان می‌دهد این سیستم آموزش، تاکنون آن طور که باید و شاید در بخش اشتغال دانش آموختگان موفق نبوده بلکه باید رویکردها تغییر کند و

کد خبر : 184047
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
بیکاری ۴۴درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه


به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، علی خیرالدین افزود: حدود ۴۴ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و از سوی دیگر ۴۴ درصد بیکاران نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند که نشان می‌دهد این سیستم آموزش، تاکنون آن طور که باید و شاید در بخش اشتغال دانش آموختگان موفق نبوده بلکه باید رویکردها تغییر کند و مهارت‌ورزی و مهارت آموزی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در شورای گسترش ادامه داد: در این جلسات این موضوع به صورت جدی دنبال می شود و نیاز است تا متناسب با آن سرفصل‌های آموزشی به روز رسانی شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه از سال گذشته و با تشکیل دولت سیزدهم و با نظر مثبت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تغییری در حوزه ستادی این وزارتخانه رخ داده است، خاطر نشان کرد: معاونت فناوری و نوآوری تشکیل شد تا این وزارتخانه بتواند به صورت جدی فعالیت خود را در حوزه تولید، پیگیری کند.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” گفت: ما نیز براساس شعار و فرمان امسال که باید اجرایی شود، برنامه های متنوعی در دستور کار داریم؛ زیرا تولید باید مبتنی بر نیاز و دانش باشد تا بهره وری افزایش پیدا کرده تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند در موضوع اشتغال تاثیرگذار باشند.

خیرالدین افزود: بنابراین ابتدا باید نیازهای کشور احصا شود و به همین دلیل در وزارت علوم و در مجموعه معاونت فناوری و نوآوری، سامانه “نظام ایده‌ها و نیازها” که به” نان “مشهور است، ایجاد شد. در این نظام به دنبال این هستیم که تمام نیازهای کشور بر اساس حوزه موضوعی و جغرافیایی، طبقه‌بندی شود تا درنهایت بتوانیم نقشه جامع نیاز کشور را ترسیم کنیم.

وی با استقبال از طرح ایده های جدید و نوین گفت: این سامانه پیش نیاز موضوع شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خواهد بود؛ زیرا در این شرکت ها ایده شکل گرفته به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شده و سپس منتج به محصول می‌شود.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: همچنین طرح دست یار فناوری از حدود ۳ ماه پیش راه‌اندازی شد تا دانشجویان علاقه مند به حوزه فناوری بتوانند وارد این حوزه شوند و پارک‌های علم و فناوری میزبان این طرح هستند.

وی بیان کرد: دانشجویان به مدت ۶ ماه در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور فعالیت خواهند کرد و در عین حال دستمزد نیز دریافت می‌کنند تا درنهایت با حوزه فناوری آشنا شوند.

خیرالدین به موضوع بورسیه دانشجویان توسط شرکت های بزرگ اشاره کرد و گفت: این رویکرد موجب می‌شود تا دانشجویان بدانند قرار است برای چه کاری تربیت شوند و دانشگاه ها نیز وظیفه خود را در موضوع آموزش به خوبی ایفا کنند.

وی به فعالیت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این پارک جزو قدیمی‌ترین و قوی‌ترین پارک‌های کشور است که در سال گذشته توانست در میان پارک‌های علم و فناوری کشور برتر شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور فعال است، تصریح کرد: ۳۵۰ شرک فنآوری و ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر است که با پیگیری انجام شده حدود ۶ هزار شغل پایدار در بستر دانش بنیان شکل گرفته که جای تقدیر دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.