بوئینگ انتظار دارد نزدیک به 80 هواپیمای 787 به خطوط هوایی عربستان بفروشد

توسط دیوید شپردسون و والری اینسینا واشنگتن (رویترز) – یک منبع مطلع در روز دوشنبه گفت که انتظار می رود شرکت بوئینگ نزدیک به 80 هواپیمای دریم لاینر 787 را به دو شرکت هواپیمایی عربستان سعودی بفروشد. انتظار می رود در اوایل روز سه شنبه اعلام شود و انتظار می رود قیمت این هواپیماها نزدیک

کد خبر : 333078
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۲
بوئینگ انتظار دارد نزدیک به 80 هواپیمای 787 به خطوط هوایی عربستان بفروشد


توسط دیوید شپردسون و والری اینسینا

واشنگتن (رویترز) – یک منبع مطلع در روز دوشنبه گفت که انتظار می رود شرکت بوئینگ نزدیک به 80 هواپیمای دریم لاینر 787 را به دو شرکت هواپیمایی عربستان سعودی بفروشد.

انتظار می رود در اوایل روز سه شنبه اعلام شود و انتظار می رود قیمت این هواپیماها نزدیک به 37 میلیارد دلار باشد. وال استریت ژورنال پیشتر این طرح را گزارش کرده بود. خطوط هوایی معمولاً هنگام خرید هواپیما تخفیف های نامعلومی دریافت می کنند.

این منبع گفت که خطوط هوایی دولتی عربستان سعودی (سعودی) و شرکت هواپیمایی ملی جدید ریاض ایر هر دو هواپیماهای بوئینگ 787 را خریداری خواهند کرد. این منبع گفت که انتظار می رود خطوط هوایی در مجموع 78 فروند هواپیمای 787 بخرند و گزینه هایی برای خرید 43 فروند دیگر داشته باشند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز یکشنبه به طور رسمی از ایجاد ریاض ایر با تونی داگلاس کهنه کار این صنعت به عنوان مدیر اجرایی آن خبر داد، در حالی که این پادشاهی در حال حرکت برای رقابت با مراکز حمل و نقل و سفر منطقه ای است.

خبرگزاری دولتی SPA اعلام کرد که ریاض ایر تا سال 2030 با استفاده از موقعیت پادشاهی بین آسیا، آفریقا و اروپا به بیش از 100 مقصد در سراسر جهان خدمات خواهد داد.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود این خط هوایی جدید 20 میلیارد دلار به رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی عربستان سعودی اضافه کند و بیش از 200 هزار شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

ریاض ایر به طور کامل متعلق به صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی، صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) است که بیش از 600 میلیارد دلار دارایی دارد و محرک اصلی تلاش های پادشاهی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و دور کردن خود از نفت است.

منابع صنعتی به رویترز گفته اند که در ماه اکتبر، عربستان سعودی در حال مذاکره پیشرفته برای سفارش 40 جت A350 از ایرباس بود، در حالی که بوئینگ نیز برای بخشی از توسعه حمل و نقل پادشاهی لابی می کرد.

(گزارش توسط دیوید شپردسون و والری اینسانا؛ ویرایش توسط لزلی آدلر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.